Platforma blogowa Blox została zamknięta

Blog delicjeagnes.blox.pl jest teraz dostępny pod adresem https://delicjeagnes.blogspot.com/

Wszystko o:

sernik tradycyjny

Natalia Majta

Najlepszy sernik Magdy Gessler. Ten przepis to hit restauratorki na Wielkanoc

Najlepszy sernik Magdy Gessler. Ten przepis to hit restauratorki na Wielkanoc

Magda Gessler dzieli się swoim świątecznym menu. Zastanawiasz się jakie ciasto upiec na Wielkanoc? Skorzystaj z niezawodnego przepisu na sernik znanej restauratorki i zaskocz domowników.

Ciasta na Wielkanoc. Co upiec na Wielkanoc 2019?

Ciasta na Wielkanoc. Święta wielkanocne to czas w których zajadamy się jajami, wędlinami i chrzanem, ale nie stronimy także od wypieków. Polska kuchnia to także przepyszne ciasta i słodkie desery. Które z nich są typowe dla okresu świąt wielkanocnych?

Potrawy wielkanocne. Jakie tradycyjne dania powinny zagościć na naszych stołach? [LISTA]

Święta wielkanocne tuż, tuż! Co powinno znaleźć się na naszym stole poza poświęconymi pisankami? Które potrawy przygotować na przystawkę, obiad lub deser podczas Wielkanocy? Przedstawiamy najważniejsze dania, które wydobędą czar tradycyjny świąt.

sernik

mam pytanie,czym mozna polac albo przykryc sernik,poza tradycyjna polewa,zeby nadac mu ciekawsza nute.cos z kokosem,albo malinami...macie jakis pomysl???

sernik

Witajcie Na gp roji sie od serników ale czy mozecie pomOc mi wybrac. Chodzi mi o sernik tradycyjny (czyli nie na zimno nie z marsów itp) mopze byc na odrobinie ciasta albo niekoniecznie dziekuje za pomoc

Re: tradycyjny sernik krakowski

Sernikiem krakowskim nazywa się sernik na kruchyn spodzie i z kratką z ciasta na wierzchu. -- Życie jest poszukiwaniem właściwej sygnaturki.

Re: tradycyjny sernik krakowski

Nie wiem, czy jest tradycyjny: www.kuchnia.3miasto.pl/4908.htm

Re: tradycyjny sernik krakowski

A czymże miałby się różnić od innych ? Każdy chyba robi wg. sobie znanych i wypróbowanych przepisów. Jestem Krakuską i powiem szczerze, że pierwszy raz słyszę tę nazwę.

Re: tradycyjny sernik krakowski - porada

Bardzo, bardzo dziękuję, szczególnie Marcinowi. Walczylam dziś całe przedpołudnie z rzeczonym serowcem i chyba się udał ;-). Mogę się odwdzięczyć przepisem na tradycyjny strudel wiedeński (jabłkowy, rzecz jasna, na ciepło). W sprawach kulinarnych zapraszam też na priv. Pozdrawiam życząc

Re: tradycyjny sernik krakowski - porada

tynia3 napisała: > Bardzo, bardzo dziękuję, szczególnie Marcinowi. Walczylam dziś całe > przedpołudnie z rzeczonym serowcem i chyba się udał ;-). Mogę się odwdzięczyć > przepisem na tradycyjny strudel wiedeński (jabłkowy, rzecz jasna, na ciepło). W > > sprawach

Re: tradycyjny sernik krakowski - porada

"krakowski" to faktycznie na kruchym spodzie i z kratką na wierzchu. Spód najpierw trzeba podpiec, żeby nie nasiąknął. Ważniejszy jest jednak ser. Prawdziwy Krakusy to niby centusie, ale na serniku chyba nie oszczędzali - wszystkie ptradycyjne przepisy mówią o "krakowskim jako wyjątkowo

Re: tradycyjny sernik krakowski - porada

zapomniałem! Po upieczeniu całość smaruje się lukrem albo - najlepiej - pędzelkiem moczonym w gorącej konfiturze morelowej - nabiera wtedy bardzo wykwintnego "wykończenia" - jak w najlepszych wiedeńskich cukierniach. PS. Przepraszam za błędy językowe w poprzednim poście.

Sernik tradycyjny

Tragedia. Sernik byl 'mokry' a nie suchy tak jak prawdziwy sernik. W brytwance bylo pelno wody....

Szukam przepisu na sernik

Cześć dziewczyny! Szukam dobrego przepisu na tradycyjny sernik (nie na zimno). I przy okazji napiszcie czy znacie jakieś techniki, żeby był udany. Czekam na przepisy. Małgoś. :bounce:

Sernik tradycyjny

Jeżeli dajesz tłusty ser, należy zmielić trzy ugotowane ziemniaki, lub dodać trzy łyżki mąki ziemniaczanej /lepiej ziemniaki/. Gwarantuje to pulchność i wilgotność sernika. SPRÓBUJ!

Re: Ser na sernik, który?

Ja najczęściej sernik tradycyjny z Moich wypieków. Jest taki właśnie...tradycyjny :)

sernik palce lizać!!!

to jest tradycyjny sernik z przepisu babki prababki przekazywany kolejnym pokoleniom w mojej rodzinie, jest przepyszny - spróbujcie: ucieram 1 i 1/2 szklanki cukru pudru z 8 żółtkami (mikserem) dodaję masło roślinne i 1 kg sera (ja kupuje te sprzedawane w kubełkach), dodaje rodzynki spażone i

Re: pękający sernik

Sernik zawsze pęka i opada na koniec. Taki jego urok. Mam na myśli tradycyjny sernik, nie jakieś nowoczesne modyfikacje.

Re: upiekłam sernik

ale cuuudo :) uwielbiam sernik w każdej postaci, ale taki tradycyjny najbardziej -- Dawid z Kornelką

Re: Ulubiony sernik

u mnie kroluje tradycyjny mokry,ciezki polski sernik ale bez podeszwy:D moge przepis wklepac jak ktos chce:) -- no i jeszcze Pinezka Kuchenne Pogaduszki

sernik np. wiedeński- babciny przepis

marzy mi się zdobycie przepisu ( a potem upieczenie ) na taki tradycyjny, pyszny sernik jaki kiedyś piekły nasze babcie, taki wiecie bez dodatku budyni itp.udziwnień. Ciekawa też jestem jakiego sera używacie do takich wypieków.Proszę o przepisy - fajnie byłoby upiec w sobotę :)

Re: sernik bananowy

Dzieki za nowy interesujacy przepis sernika,pieke zawsze ten tradycyjny,kupujac ser u slaskiego rzeznika.Na kazde swieta i uroczystosci domowe obowiazkowo musi byc sernik i galaretka z wieprzowych "kopytek ":)))

Re: Tradycyjne życzenia świąteczne z Krakowa

Ciebie nagrodę specjalną. Wraz ze świątecznymi życzeniami szczerymi, przyjm proszę ten oto skromny pakiet linków "sernikowych". Mowa w nich o sernikach przeróżnych, to może i Twój ulubiony tam znajdziesz. A jak nie - to opowiedz nam o Swoim Serniku ;-) SERNIKOWY PAKIET

Re: sernik, polecam

A ja upiekłam wczoraj sernik z tego przepisu : www.kwestiasmaku.com/przepis/sernik-tradycyjny Masakra, do wyrzucenia. Ciezki i tłusty. Jedyne co mi przychodzi do głowy to za duzo masła. Ale moze Wy

Puszysty sernik - poproszę o przepis :)

Przepisów na serniki jest od grona i trochę. Zauważyłam, że te z rosą to najnowszy hit. Fajny :) Ale mi zależy na takim dość tradycyjnym serniku, bez pianki itp. Tylko, żeby nie był twardy ale taki leciutki, puszysty, delikatny. Nie mam pojęcia jaki to rodzaj sernika, czy się dodaje budyń czy

Re: upiekłam sernik

To ja poproszę! Uwielbiam taki tradycyjny sernik! Jak jeszcze ma na wierzchu polewę czekoladową i startą skórkę pomarańczy na wierzchu to oddam siebie za niego ;) -- Maja -Słońce Ty Nasze!!!

sernik na zimno

bardziej ropływała sie w ustach, nie wiem co zle zrobiłam, może za dużo żelatyny. Proszę napiszcie jak Wy robicie, taki tradycyjny sernik na zimno z serków homogenizowanych.

Re: Ulubiony sernik

fettinia napisała: > u mnie kroluje tradycyjny mokry,ciezki polski sernik ale bez podeszwy:D moge > przepis wklepac jak ktos chce:) Fetti Chętnie wypróbuję Twój przepis - proszę, wklep? Najczęściej piekę "wiedeński" na podeszwie. ;-)

Re: Tradycyjne śniadanie wielkanocne Czym zaskocz

Mnie tu przede wszystkim tradycyjnych ciast brakuje: mazurków, babki, sernika.

Re: a tradycyjna Wielkanoc?:)

Na pewno będzie biały barszcz,biała kiełbasa,jajka w majonezie,sałatka jarzynowa(klasyczna) i mój pyszny sernik.

Re: sernik, polecam

Ja do serników z dodatkiem masła daję śmietanę kwaśną 18%, (dla podreślenia smaku), Nie wiem jak wygląda twój sernik, bo ten na zdjęciu całkiem, całkiem. Proporcje sera i masła są akurat, jak na tradycyjny sernik. Tak jak pisały już dziewczyny. Wina może być samego sera. Te z wiaderka często są z

Re: tradycyjny polski deser

pavvka napisał: > > sernik? szarlotka? > > Raz, że to ciasta, nie desery, deser to jest danie podawane po obiedzie. Ciasto oczywiście można podać na deser.

Re: sernik bananowy

Juz sie ciesze na piekne zdjecia:)niestety smaku nie mozna poslac przez internet. Na wszelki wypadek Wodnikowe Panie z pewnoscia zrobia jeszcze tradycyjny sernik/ ew. makowiec i wszystko inne "po swojemu":)Jak i ja - bo ja eksperymenty lubie, tylko gdy nie sa moim jedynym posilkiem:)

ziarnisty (zwarzony?) sernik

A właściwie dwa serniki, bo upiekłam jeden po drugim i obydwa miały taką dziwną strukturę, z wyczuwalnymi malutkimi grudkami. Twaróg był zmielony dwukrotnie, próbowałam go przed pieczeniem i wydawał się być odpowiednio gładki. Piekłam z przepisu na sernik tradycyjny z Moich Wypieków, wklejam

Re: serniki .....

serniki tradycyjne nie mam sztywnego przepisu improwizuję 11/kg sera,6jaj,masło lub margaryna,2 łyżki mąki pszennej, 2 łyżki mąki ziemniaczanej,1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 szkl.cukru dodaje rodzynki,sliwke kalifornijską,morele po wyłożeniu do formy ser wygładzam pędzelkiem z wodą piec ok.1

Re: sernik wiedeński

Bardzo apetycznie wyglada, a ja juz nie wiem jak dawno nie jadlam takiego tradycyjnego i autentycznego sernika. Taka moja prywatna dygresja: nie lubie sernikow bez spodu, bo one sie pozniej zbyt mokre robia. Jesli juz jest ten spod, to nadmierna wilgoc ma gdzie wsiakac. Pozdrawiam autorke

Jak zalegalizować w Unii produkt regionalny

"U nas takim produktem jest na przykład sernik toruński - robiony tylko w Toruniu, tradycyjnymi metodami, wedle specjalnej technologii." SERNIK? Zabawne, doprawdy! :-))

Re: Jaki sernik pieczecie ?

W tym roku pierwszy raz upieke sernik (zawsze robilam na zimno) zmarla moja babcia wiec tradycyjnego sernika nie bedzie dlatego JA zrobie ;). Sernik na cienkim kruchym ciescie, do sera kika rodzynek, na wierzchu nic, tyko przypieczona skorka z sera.

Re: Prosze sernik bez jajek

dziękuję ci dobra kobieto :) przepis na mase serową na pewno wyprobuje i dam znac czy przypomina to tradycyjny sernik :)

Re: Tradycyjne śniadanie wielkanocne Czym zaskocz

A no właśnie, makowiec na Wielkanoc? Baby, mazurki, serniki (też na zimno, najlepiej pascha).

Re: sernik przepis - pomocy

: www.mojewypieki.com/przepis/sernik-tradycyjny 2. Wyrzuć tę Palmę, użyj porządnego masła. Wszelkie margaryny są ani smaczne, ani zdrowe.

Re: Książka kucharska tradycyjna

Okreslenie użyte trochę na wyrost, ale chciałam ująć istotę rzeczy. W sensie ze mama to raczej serniki i szarlotki, ewentualnie Łabędzie Puchy, a nie bezowe szmery i bajery... Moje wypieki sama znam i korzystam. -- Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego...

Sernik na spodzie z biszkoptów

Chciałabym na imieniny upiec sernik na spodzie z mielonych biszkoptów (mam nadmiar). Podajcie jakiś sprawdzony przepis. Chodzi mi o taki tradycyjny wilgotny sernik bez owoców.

Re: sernik z piernikami

a ja bym zrobila jednak tradycyjny. Robilam niedawno sernik-wynalazek, taki sam tylko z delicjami w srodku i wcale nie byl rewelacyjny-choc wygladał fajnie. kazdy podsumowal, ze owszem dobry, ale niepotrzebnie zaśmieciłam go ciastkami. Jak chcesz urozmaicic, to może bakaliami, brzoskwiniami......

Przepis na leciutki sernik

puszysty, ale z doświadczenia: je się go o wiele więcej niż tradycyjny, ciężki sernik wiedeński, więc nici z oszczędzenia na kaloriach;). pozdrawiam Gosia

Re: poleccie, prosze, sernik BEZ twarogu ...

Moja siostra swego czasu zastępowała twaróg ricottą. Piekła tradycyjny sernik naszego taty. Twierdzi, że sernik wychodził inny, ale również dobry.

Re: żeby sernik smakował jak z serem

u nas tez jestcten ser pod tą samą nazwa, aletovjednak nie ma nic wspolnego z tradycyjnym sernikiem

Re: tradycyjny polski deser

> sernik? szarlotka? Raz, że to ciasta, nie desery, a dwa, nie są specyficznie polskie. -- "There's a word for people like that...No, I'm saying, there's a word and I don't know what it is. I'm not being fucking poetic."

Re: sernik na spodzie czy bez?

Długo piekłam sernik tradycyjny, bez spodu. Potem sernik z musem śliwkowym na spodzie z pokruszonych ciastek czekoladowych, teraz piekę sernik z bezą na czekoladowym spodzie z orzechami mielonymi.

Re: Tradycyjna załamka w wykonaniu GW

Ociepiernik! Muszę z wrażenia tego sernika zagryźć śledziem. :D -- Ja też potrafię coś tam, coś tam.

Re: poleccie, prosze, sernik BEZ twarogu ...

Często piekę z jogurtów greckich. Jest lżejszy niż tradycyjny sernik, ale równie smaczny. A co najważniejsze szybko się robi.

Co pieczecie na święta?

Poza tradycyjnym sernikiem i makowcem oczywiście :-) Jakie ciasta jeszcze się u was pojawią?

Re: sernik np. wiedeński- babciny przepis

: aromatkuchni.blogspot.com/2012/01/sernik-ze-zota-rosa-ii.html Co do tradycyjnego sernika - każdy ma swoją tradycję ;-) Moja mama np. piekła (i piecze nadal) serniki ciężkie, mokre, na kruchym cieście, z rodzynkami - i to jest mój wzór sernika, taki lubię. Ale lubię też sernikowe eksperymenty, np. sernik chałwowy. Mój mąż lubi sernik lekki, bez spodu, bez

Jak wyciągnąć sernik z formy silikonowej PILNE

Jak w temacie.Sernik został upieczony w formie silikonowej takiej jak tradycyjna tortownica.Jednak zwykłą tortownicę,można było otworzyć,a tą silikonową nie.Nie wiem jak wydobyć z niej ciasto,aby się nie rozwaliło.Pilnie proszę o pomoc

Re: sernik i i makowiec

tu było trochę o makowcach ale raczej nie o tradycyjnych: tinyurl.com/e2grd

Re: sernik, polecam

fusun1804 napisała: > A ja upiekłam wczoraj sernik z tego przepisu : > > www.kwestiasmaku.com/przepis/sernik-tradycyjny > > Masakra, do wyrzucenia. Ciezki i tłusty

Re: Tradycyjna wigilia

sobie wymyslila :)) - salatka owocowa (taka z orzechami i owocami suszonymi, pyszna nowosc, pochodzaca z tradycji rodziny zony szwagra) - piernik, sernik i makowiec :)

CIASTA DOMOWE

ŚWIĄTECZNE WYPIEKI Dla zapracowanych, pomogę upiec tradycyjne domowe ciasta. -PIERNIK -MAKOWIEC -SERNIK przystępne ceny 518292103

Re: Tradycyjna załamka w wykonaniu GW

Musowo ;P śledź to tylko dekoracja na serniku, tak pisało w gazecie i to MUSI być prawda :D -- Nie przepraszam!

Re: czy mogę zamrozić sernik?

DZIWIE SIE LONI GDYZ MOIM ZDANIEMSERNIK PO ZAMROZENIU JEST JESZCZE PYSZBNIEJSZY NIZ PRZED HIHI JA ROBIE SERNIK TRADYCYJNY TO ZNACZYZ TLUSZCZEM I JAJAMI SZTUK 8 I WTEDY JEST PYCHOTA PO ZAMROZENIU

Re: Przepis na sernik - proszę o pomoc

Sernik z mąką ziemniaczaną: www.mojewypieki.com/przepis/sernik-tradycyjny

Re: Truflowy sernik z mascarpone

piękne te wasze serniki... ja jeszcze nie robiłam w innym kolorze niż tradycyjne... jakoś nie mogę sobie wyobrazić smaku np czekoladowego...muszę kiedyś się skusić -- Iza i Natalkawiosennie

Re: Szukam przepisu na sernik

Hej! Ja piekę fantastyczny sernik!!! Co prawda nie jest on taki "tradycyjny", ale pyszny! Wsztscy znajomi i rodzina się nim zajadają! Sorki, ale piszę z pracy, więc przepis dam jutro! Pozdr. KIKA

Re: żeby sernik smakował jak z serem

I sernika robić nie umiem. Za to moja córka, jest specem od wszelkich wariacji sernikowych. Robi i ten z serka wieluńskiego i tradycyjny z twarogu. ?

Re: Tradycyjne śniadanie wielkanocne Czym zaskocz

Zupa chrzanowa jest bez tych zakwasów pyszna. Połówki jajek z pastą grzybową, łososiową, pomidorową ze szczypiorkiem itp. Ciasta wielkanocne to nie makowiec tylko babki, mazurki, serniki, pascha.

Re: Taki najnajnaj sernik-macie przepis?

Mojewypieki.com, tam sernik tradycyjny. Na tej stronie jest też ranking serów w pudełkach - który najlepiej nadaje się na sernik. Mój (i rankingu) faworyt - nigdy nie zawodzi - to ser Mój ulubiony. Na tej stronie też fantastyczny sernik chałwowy.

Re: Tradycyjny przepisa na śledzia po japońsku.

W Wiedniu istnieje sernik. Ciasto amerykańskie - pewno brownie, za trudne słowo dla wielu Polakow.

Sernik z galaretką - pytanie

Mam pytanie- czy taki zwykły, tradycyjny, pieczony sernik, można po wystudzeniu obłożyć owocami i zalać galaretką, żeby był bardziej "letni" w wyrazie? W dostępnych mi przepisach galaretka występuje tylko na sernikach na zimno.

Re: Tradycyjna załamka w wykonaniu GW

Ooooh, James! :D Teraz sobie wyobraź, że największy dziennik w Szwecji pisze: na polskim stole wigilijnym króluje sernik i piernik. :DDDD -- Die Hard, Bonbon.

Re: Tradycyjny przepisa na śledzia po japońsku.

A co to jest sernik wiedeński? Ciasto amerykańskie? To może też być śledź po japońsku.

Re: Przepis na sernik z bakaliami

Moje wypieki to dobry trop:). U mnie furorę zawsze robi ten: www.mojewypieki.com/przepis/sernik-tradycyjny Jest nietrudny do zrobienia i pyszny.

Re: sernik

W takim razie ja mam wypróbowany przepis, nawet wyeksploatowany. Zawsze wychodzi doskonały i jest taki tradycyjny. Ciasto: 3 szklanki mąki 1 szklanka cukru 25 dkg masła lub margaryny (ja daję "Kasię") 3 żółtka 2 łyżeczki proszku do pieczenia. Zagnieść ciasto. Można dodac trochę

Re: sernik królewski (z archiwum ze zmianami)

muszę wypróbowac, od dawna nie jadłam tradycyjnego sernika - bo mnie dopadly serniki Nigelli:-) ale ten sie uśmiecha do mnie

Re: Twaróg na sernik - proszę o podpowiedź

buldog2 napisał: > Chciałbym właśnie klasyczny ciężki sernik z sera, ale potrzebne dokładne zmiele > nie. Nie musisz mielić, możesz przez zwykłe nylonowe sitko przecisnąć drewnianą kopystką, ser nabiera powietrza i wychodzi znakomity sernik tradycyjny.

gotowany sernik

-3 paczki tradycyjnych herbatnikow (mozna zastapic spodem kruchego ciasta) - 2 tabliczki czekolady albo polewa czekoladowa -garsc rozkruszonch orzechow wloskich na mase serowa: -wiaderko kg serka do sernikow DELFICO -3 cale jaja -2 zoltka -3/4 szklanki cukru -kostka margaryny -2 paczki

Re: Szukam przepisu na sernik

A czy jest szansa na upieczenie tradycyjnego sernika ale na bazie ...hmmmm...nietradycyjnego sera? Tutaj nie ma naszego,polskiego ale jest np taki gladki ser (`filadelfia` itp)ktory Anglicy uzywaja do sernikow ale niestety o nieco innym smaku i glownie na zimno

Re: żeby sernik smakował jak z serem

Ja też lubię takie serniki. Ma być ciężki i zwarty, nie żadne tam chmurki i puszki... Wychodzi mi taki z przepisu na sernik tradycyjny na Moich Wypiekach oraz z przepisu na sernik z mlekiem - wygugluj sobie, ja mam jakiś przepis ze starego zeszytu.

Re: Jak długo piec sernik?

Ja ostatnio odkryłam, przy pieczeniu babki tradycyjnej...2 godziny ?że program który włączyłam to Eko i na nim pieczenie odbywa się dłużej...Niestety kosztowało mnie to godzinę czasu studiowania instrukcji... Może i u Ciebie tak jest? -- Każdy dzień z pisem jeszcze głupszy od poprzedniego /by

Re: Tradycyjne 12 wigilijnych dań

Jakoś nigdy nie liczyłam. opłatek śledź w oleju śledź w oleju z dużą ilością różnych ziółek sałatka śledziowa sałatka warzywna zupa grzybowa pierogi z kapustą i grzybami ryba (różne mogą być) smażona ryba po grecku piernik sernik makowiec (czasami) kompot z suszu Do tego kawa

Re: Barek, bardzo przytulny.

anu_anu napisała: > Czy ktoś ma solidny przepis na sernik, taki najbardziej tradycyjny? Pięknie > proszę... Spróbuj pyszny.sernik.info/a,797,Sernik,tradycyjny.asp Mi wyszedł pyszny

Re: Tradycyjne śniadanie wielkanocne Czym zaskocz

U nas najwazniejszymy ciastami sa wlasnorecznie robione i ozsdabiane mazurki (jak ponizej) i sernik. Moze czyms takim gosci zaskoczysz? https://fotoforum.gazeta.pl/photo/0/zb/vj/lbn1/wYJObpe5iaKa7uKumA.jpg -- Czas na zmiane sygnaturki

Re: tradycyjny polski deser

Polskie desery: -kisiel zurawinowy i w ogole kisiele, nie wiem czy poza Rosja i Ukraina sa jeszcze jacys biedacy, ktorzy jedli krochmal na deser -serniki, mamy naprawde fantastyczne, choc przewijaja sie w roznych panstwach, ale polskie sa inne, nie mozna powiedziec ze to kopia -makowce

Re: Tradycyjna wigilia

spróbowałam zupy makowej lub migdałowej, niepamiętam ale też niby tradycyjna, nie smakowała. Kuzynka też robiła makówki. A co do ciast to standard: - sernik - makowiec na kruchym cieście - piernik - pewnie babcia jeszcze coś zrobi np. jabłecznik - no i mnóstwo ciasteczek

Re: Tradycyjne 12 wigilijnych dań

U mnie w tym roku bedzie: 1. sledz z cebulka 2. oliwki 3 hiszpanska deska serow 4. barsz z krokiecikami kapusciano - grzybowymi 5. ryba po grecku 6. paella z owocami morza 7. pierogi (chyba, bo jeszcze nie umiem zrobic) 8 groch z kapusta 9 sernik 10 pierniczki 11 chrismas pudding 12

Re: Tradycyjne życzenia świąteczne z Krakowa

Jestem wzruszona :) Obiecuję uroczyście że jeśli dotrę kiedyś do Pruszkowa to tylko z towarzystwie o'sernika :) -- Feel the rain on your skin, no one else can feel it for you, only you can let it in (...) Rest is stil unwritten !!!

Re: Twaróg na sernik - proszę o podpowiedź

: www.kwestiasmaku.com/przepis/sernik-tradycyjny Wychodzi bardzo puszysty i jednoczesnie kremowy.

Re: Co zrobić, żeby sernik nie opadał?

to jest jakiś inny przepis niż tradycyjny? a może tej śmietany nie dodawać? pozdr.

Re: czy ktoś zna najprostszy przepis na sernik?

Ja z kolei polecam sernik tradycyjny z "Moich Wypieków". Bez spodu - sam ser, z odrobiną kaszy manny i mąki ziemniaczanej.

CIASTA DOMOWE

UPIEKĘ TRADYCYJNE CIASTO DOMOWE(SERNIK ,SZARLOTKĘ,MAKOWIEC,TORT MIODOWY). I INNE smakołyki. Masz ochotę na "małe co nieco" jak mawiał Kubuś Puchatek, zadzwoń 518 292 103

Re: tradycyjny polski deser

popularniejszego od nich ciasta. Polacy sie w ich peczeniu wcale nie wyrozniaja. Na drugim miejscu jest zapewne sernik. Co wiec mialoby byc tradycyjnie w nich polskiego? Juz predzej strucla makowa... Na krola polskich deserkow zaproponowalbym budyniek, czyli sproszkowana wersje kremu ciastkarskiego. Ale to tez

Re: Ser na sernik gdzie znajde

Ja najczesciej uzywam sera ricotta. Tylko trzeba go ciut zakwasic cytryna ale sernik wychodzi pyszny. Probowalam tez z naturalnym homogenizowanym i z quark (do tego trzeba troche tluszczu dodac) i wychodzi tez super. W dodatku nie wymaga mielenia do takiego tradycyjnego sernika. Serniki

Re: Kruszonka do sernika, prośba o szybką poradę

powinno wyjsc. tradycyjna kruszonka to przeciez maslo, cukier i maka -- Gesslerowa w kosciele

Re: Puszysty sernik - poproszę o przepis :)

Tradycyjnego sernika "bez pianki"nie da sie zrobic w taki sposob, by byl "puszysty". Jesli nie masz jeszcze przepisu, to chetnie podam na taki zupelnie tradycjny (tyle, ze bez podloza z ciasta). Jest prze-pyszny i dosc latwy. -- "Nigdy nie kłóć się z idiotami; sprowadzą cię do swojego poziomu