Platforma blogowa Blox została zamknięta

Blog redandpale.blox.pl jest teraz dostępny pod adresem http://swiderki.com

Wszystko o:

przekąski do wina

Monika Tatara

Anna Lewandowska zapowiada: Dziś wskoczą też LODY I WINKO. Fani nie dowierzają. "Ktoś ci się włamał na konto?"

Anna Lewandowska zapowiada: Dziś wskoczą też LODY I WINKO. Fani nie dowierzają. "Ktoś ci się włamał na konto?"

Anna Lewandowska w końcu może cieszyć się wspólnymi chwilami z mężem. Najpierw romantyczna randka, a teraz aktywny wypoczynek. Trenerka dodała także wpis, który nieco zaniepokoił jej obserwatorów.

Tłusty czwartek 2021. Kiedy wypada? Jaka jest historia tego święta?

Coroczne święto łasuchów, jak często określany jest tłusty czwartek zawsze wypada w inny dzień, co ma związek z datą Wielkiego Postu i Wielkanocy. Kiedy dokładnie wypada ono w 2021 roku? Poniżej wszystko wyjaśniamy.

Księżna Kate zażądała dodatkowej ochrony dla rodziny. Skłonił ją do tego odcinek "The Crown"

W najnowszym sezonie "The Crown" pojawił się wątek włamania do królewskiego pałacu. Księżna Kate po obejrzeniu tego odcinka miała prosić o wzmocnienie ochrony własnego domu i rodziny.

Przekąski do wina

Jakie przekąski najlepiej pasują pod wino? Wiem, że wino powinno się dobierać do potraw itd. ale z okazji czwartkowego dnia wina spotkamy się z przyjaciółmi na "degustacji". Niestety nie wiem jakie dokładnie będą wina, bo każdy ma coś przynieść i chciałabym przygotować jakieś przekąski, które będą

przekąski do grzanego wina

Kochani, jutro wieczorkiem wpada do mnie kolega na wieczorek filmowy przy grzanym winie, wypadaloby do tego wina cos podac - tylko co?! moze macie jakies sprawdzone pomysly na przekaski do grzanca? bede bardzo wdzieczna za wszelkie pomysly - na razie przychodza mi do glowy sery i winogrona i

Jakie przekąski do wina?

Przywiozłam z Hiszpanii kilka butelek wina.Chcę zaprosić znajomych...co moge postawić na stół? cos do przegryzienia,pojedzenia,na zimno,w miare łatwego do przygotowania.

Re: Przekąski do wina

deska z serami, krakersy, winogrona i seler naciowy, do tego konfitura z cebuli..:) -- sznupkowiewpodrozyzycia.blogspot.co.uk/

Re: Przekąski do wina

Nie pamiętam dokładnie jakie gatunki sera i wędlin były użyte, ale pamiętam że połączenie tych smaków z winkiem było wyśmienite. Składniki •krakersy o różnych smakch •bułka paryska •różne gatunki serów pleśniowych oraz żółtych •polędwica wędzona surowa •r

Re: Przekąski do wina

sery, oliwki, krakersy, focacia, podsuszone wedliny typu szynka parmenska, salami, faszerowane pieczarki, -- Inny Swiat - Zespół Aspergera

Re: Przekąski do wina

O tak, deska serów + bagietka, winogrona, mieszanka orzechów, oliwki, suszone pomidory, ew. wędliny włoskie - prosciutto, salami, bresaola (chociaż to akurat drogi dodatek).

Re: Przekąski do wina

cokolwiek -- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58ea10722a7ca480.html http://images44.fotosik.pl/266/58ea10722a7ca480m.jpg

Re: Przekąski do wina

gesi smalec w domowym wydaniu plus swojski chlebek lekko opiekany plus witaminy tzn kolorowe paski papryk roznistych

Re: Przekąski do wina

gorgonzola z gruszką chorizo szynka parmeńska dobre oliwki bagietka i sery (nie z lodówki - wyjmij je kilka godzin wcześniej!) pozdrawiam jeep -- YCDSOYA

Re: Przekąski do wina

A może ptysie francuskie? Wytrawne z sera gruyere. www.kwestiasmaku.com/kuchnia_francuska/gougeres/przepis.html

Re: Jakie przekąski do wina?

Wina różne,w większości czerwone,ale kilka jest białych i różowych.Prawie wszystkie półwytrawne.Zakładam,że znajomi przyniosą też wino. Na siedząco.To nie muszą byc przekąski typowo hiszpańskie,ale chciałam zrobic cos innego niż koreczki i kanapeczki.

Re: Jakie przekąski do wina?

Gość portalu: ania_m napisał(a): > w niemczech podaje sie do wina prosty placek cebulowy na chlebowym spodzie, lub> quiche lorraine. W Niemczech wino pije się do prawie każdej okazji nie tylko do cebulowego placka. :-)))

Re: Jakie przekąski do wina?

Jesli mozna ... ja tez mam pare watpliwosci ktore chetnie bym wyjasnil bowiem idea takiego spotkania (z powodu wina) jest ciekawa i mozna to "urzadzic" w bardzo ciekawy sposob. W temacie mowi sie o winie chociaz w tekscie, "cos do pojedzenia". Stad nasuwaja sie nastepujace pytania

Re: Jakie przekąski do wina?

Jako jeda z przystawek proponuje Carpaccio w dwoch wykonaniach. Pierwsze, do win czerwonych przygotowane z poledwicy wolowej i drugie, do win bialych czy rozowych, z lososia bardzo slabo uwedzonego. Obydwa podaje sie schlodzone. Carpaccio z poledwicy nalezy lekko posolic, skropic olejem

Re: Jakie przekąski do wina?

chodzlo mi np o festyn wina, jakich duzo jest np w dolinie mozeli. wtedy wino jest na pierwszym planie, a na straganach jako przegryzke sprzedaja wlasnie ww wypieki.

Co dobrego do wina czerwonego?

Proszę o jakieś przekąski lub lekkie Dania do wina czerwonego na kolacje,)

Re: Jakie przekąski do wina?

wybor tapas jest naprawde olbrzymi, np tu znajdziesz sporo przepisow www.arrakis.es/~jols/tapas/indexin.html jesli nie musi byc po hiszpansku, zrobilabym ze dwie wytrawne tarty. w niemczech podaje sie do wina prosty

Re: Jakie przekąski do wina?

Jako nastepne dania/przystawki proponuje: 1. Zestaw serow: Wszelkiego typu. Dojrzale i poldojrzale do wina czervonego. Koniecznie z konfiturami i rodzynkami bez pestek

Re: Jakie przekąski do wina?

albo Polędwicę wyjąć z zamrażalnika i pokroić ostrym nożem na bardzo cienkie plastry i rozkładać na 4 oddzielne talerze. Do małej miseczki wlać sok z cytryny, oliwę z oliwek dodać sól i zmielić pieprz. Dobrze wymieszać i polać tym rozłożone plastry mięsa. Poprzykrywać talerze folią i odstawić

Re: Jakie przekąski do wina?

Sery, pasty z oliwek(tapenady) z grzankami lub chlebem,pieczona papryka z fetą, szynki surowe, wędzone, jakieś suche wędliny.

Co do różowego wina?

Czy moglibyście polecić mi jakąś zakąskę do różowego wina (wino ma być w ten wieczór w roli głównej)? Chodzi mi o to, aby wino nie było "samotne" i aby owa przekąska pozwoliła wydobyć jego smak. Dzięki, Gwendal

przekąski

W piątek na wieczór przyjeżdżają znajomi. Madzia zawsze nas u siebie gości bardzo, więc też chciałabym coś fajnego wykombinować... Na obiad coś już wymyślę, ale mam problem z przekąskami na wieczór. Musi być coś do łapki, co będzie pasować i do piwa i do wina i do soczku ;) Wiecie, żeby każdy miał

Festiwal Wina - przekąski gorące 1

paellę. Nie spróbowałam, dopiero co wsypano do niej ryż. Ale spodobała mi się mała kuchareczka.

Festiwal Wina - wino

Było w wersji przemysłowej - tego lano centymetr do szklanego kieliszka. I w wersji domowej - lane po pełnym plastikowym kubku. Na większości stoisk były też przekąski, znowu, z przyypadku wina domowego bardziej obfite.

Przystawki, przystaweczki, tapas, przekąski

Macie jakieś fajne miejsce, gdzie mają duży wybór fajnych przekąsek? Coś na zasadzie hiszpańskich tapas - małe porcyjki różnych smakołyków, podawane do wina albo piwa. -- NAJPIĘKNIEJSZE STORCZYKI www.cattleya.pl

Re: Przekąski

do wódy śledź :)) do wina carpaccio do piwa orzeszki pistacjowe do kawy ciacho -- ------------ Bądź konsekwentny.. po kliknięciu kliknijjeszcze raz.

Re: CO DO WINA????????

Ku wyjaśnieniom: Spodziewam się, że mój gość będzie po obiedzie, więc odpada mi tworzenie jakiś konkretniejszych dań. Myslałam ewentualnie o jakiś zimnych przekąskach. I nie mam pojęcia, jakie wino to będzie oprócz tego, że półsłodkie. Dziękuję za wszystkie dotychczasowe porady i oczywiście

Re: kolacja dla znajomych + wino

napisałam że wiem że przyniosą czerwone wytrawne wino, białego nie lubią więc po co mam im je serwować napisałaś/napisałeś że jak czerwone to różnego rodzaju sery, koreczki i przekąski - no i jak właśnie cały czas się próbuje dowiedzieć JAKIE te przekąski? słone paluszki, migdały, krakersy? co

Re: przekąski do wódki

np.) Poszłabym raczej w stronę ryby i mięsa niż w stronę serów, bo jednak sery - to wino :-) -- Mój ekskribicjonizm kontrolowany. ich4pory.blogspot.com

Re: Przekąski na imprezę

Witam! Domowe przekąski na niedużą imprezkę,to właśnie TO!! Smaczne i wyśmienite,a do tego dobre domowe wino zrobione owoców swojego ogrodu,np.wino agrestowe

kolacja dla znajomych + wino

) wiem że znajomi przyniosą czerwone wytrawne wino czy powinnam je podać do kolacji czy też do takiej kolacji bardziej pasuje białe i powinnam je sama kupić (jeśli tak to jakie? wytrawne, pólwytrawne) myślałam żeby może czerwone podać po kolacji z jakimiś przekąskami jeśli tak to co pasuje? pomóżcie

Re: Wino do wspólnej kolacji

Mam takich znajomych, którzy zawsze przynoszą wino, które nigdy nie pasuje do dania głównego (bo zawsze jest to białe półsłodkie wino reńskie). W takiej sytuacji kiedy zjemy i wypijemy to, które dobraliśmy, pytam czy do dalszej części (słodycze, drobne przekąski) wolą wino czy drinki (mój partner

Re: Przekąski

oj a o czym innym mozna?w sumie o kobietach winie i spiewaniu hehe tora mnie nikt nie opuszca na 3 miesiace ani nic podobnego to nie mam takich klimatow do przekazania do dyskusji politycznych nie ma szaro wiec nie bede pisal o kryzysie jutro mam wesele i licze nie na przekaski tylko na

Nowe przekąski w Vincencie

W oczekiwaniu na Beaujolais weszłam dosłownie na chwilę do Vincenta na drinka. Spotkała mnie miła niespodzianka - właściwie to jest już od 2-3 tygodni, ale nie zaglądałam tu od pewnego czasu, bo sprawdzałam Havanę) - maja świetne przekąski. Niedrogie i oryginalne. Jadłam łososia z marynaty

Re: Goście przyjdą "na wino"

Półsłodkie? Ja bym poszła w wytrawne lub półwytrawne. Do tego przekąski na zimno - faszerowane oliwki, małe krakersiki, deska serów.

Re: Przekąski do Beaujolais Nouveau

:) przepraszam, rzeczywiscie zle wybralem :) nastepnym razem wybiore Pavillon de Chavannes Cote de Brouilly Beaujolais 2009. No i oczywiscie napisze, ze bylo calkiem niezle, jak na mlode wino :) Pozdrawiam tych co BN kosztuja, ale tylko "z tradycji" i dla zabawy :)

polecam te przekąskę

W sklepach mozna kupic mrozone ciasto francuskie i szpinak (co prawda najlepiej świży, obrac i posiekać). A teraz z tych o to sklłądników, oraz z sera feta light polecam moja ostatnio ulubiona zakąskę do piwa i wina: podsmazyc szpinak z czosnkiem, dobrze odparowac, doprawić. fete pokroic

Szybka, miła przekąska...z partyzanta:)

romantyczny wieczorek.. ChillOut, świece, wino i... no właśnie. Do Was drodzy forumowicze mam pytanie o to "i". Mieszkamy w hotelu, nie mamy dostepu do Kuchni. Na przygotowanie mam kilkadziesiat minut a do wykorzystania jedynie to co uda sie kupic w sklepie. Prosze o radę, przepis na jakąś lekką

Promocje w sklepie z winami przy syrence.

Już od kilku tygodni w sobotę w Sklepie z Winami przy Syrence, można degustować przekąski. Były już tartoletki z pasztetem z foie gras, smalec z gęsi z jabłkiem i skwarkami z kaczki. W najbliższą sobotę zapraszamy na łososia marynowanego w koprze i rumie. Również jutro (tj.sobotę) Happy Hour

Re: Przekąski do Beaujolais Nouveau

BN to jedna wielka ściema . Jak Wam zdrowie niemiłe to pijcie ten ,,produkt'' czyli jakąś podejrzaną chemiczną mieszaninę , która na dwa kroki wali glikolem ! Zdrowiej (i znacznie taniej) sami zróbmy sobie dobre wino , choćby z jabłek 8-) Przepisy można znaleźć w necie 8-) Owoce , cukier

Re: Przekąski do Beaujolais Nouveau

dobre Beaujolais tez sie trafia, trzeba umiec wybrac. Polecam "Les Sarmentelles, Vieilles Vignes, BAUJOLAIS-VILLAGES"(2009) - pic nalezy ochlodzone, ale nie za mocno. Vielles vignes - jest niejako gwarancja, wino pochodzi ze starych, ponad 30-letnich winnic. No i nie zapominajmy, ze nie kazdy rok

Re: Jakie wino podać?

Jeśli nie zamierzasz się wygłupiać z kilkoma rodzajami win do każdej przekąski inne to zdecydowałabym się na półsłodkie białe (ew, półwytrawne). Pasuje do serów i nie gryzie się z ciastem. Pieczone mięsa... hm... niech popijają gorzałą ;) -- >>Wyższa Szkoła Złudzeń i Nieuzasadnionego

Re: Przekąski do Beaujolais Nouveau

Tak, zgadzam sie - to syf i chemia + naturalny ekstrakt z buraka, ale jest w tym wszystkim kawalek marketingu, ktory sprawia, ze ten kieliszek mozna ostatecznie wypic. Zabawa przy BN to po prostu zgodna na wtloczenie w siebie produktu, ktory skladem bardziej przypomina domestos niz wino :) Nikt tez

Re: przekąski na jutro do pracy

, korniszony. -- "Z każdych pięciu funtów, dolarów, franków czy marek, jakie wydajesz na wino, przynajmniej jeden to cena samego zapachu, tego eterycznego i cudownego przeżycia, którego doświadczasz zanim weźmiesz wino do ust."

A przekąski?

.Albo lokatorzy tego piekła-nieba byli mało rozgarnięci,albo w referacie zasług i win rozpleniła się biurokracja. A drugiego dania nie było? A deser?

Klub Winiarnia oraz sklep z winami

Serdecznie zapraszam wszystkich miłośników wina do naszej nowo otwartej Winiarni mieszczącej się na Warszawskim Żoliborzu przy ul. Suzina 8 (budynek dawnego kina Tęcza koło pl. Wilsona) od wtorku do niedzieli w godzinach 17:00-22:00. W ofercie wina z Chorwacji oraz Czarnogóry, gorące i zimne

Re: przekąski z szynki szwarcwaldzkiej

Hej, wino bedzie czerwone wytrawne - tylko takie pijamy. A sery - kilka rodzajow zamierzam podac, i blekitny, i twarde i miekkie, i camembert rowniez- bo osobiscie b.lubie. Zeby bylo do wyboru, do kolory ;-) ale faktem jest, ze rzeczywiscie mam 2 moje ulubione wina czerwone wytrawne, ktore mi

Re: Sylwester domowy - lekkie przekąski

W innym wątku jedna taka polecała relanium ? A tak na serio to do wina zawsze się sprawdza deska serów, grissini. Małe bruschetty z pomidorami, bakłażanem itp.

Re: Sylwester domowy - lekkie przekąski

Albo gruszki zapiekane z serem plesniowym i szynka, jako kolejny wariant:) chociaż tu wybrałabym wino do picia...no i z reszty nici, bo alkoholu to bym jednak nie mieszala:)

Re: Wino do kolacji- jak jest u was?

Nie :) Bardzo lubię czerwone, wytrawne wino, innych alkoholi właściwie nie pijam, ale idei lampki wina do obiadu nie rozumiem. Jeśli jem, to nie popijam nigdy i niczym. Wino przed jedzeniem (do gotowania, jeśli w restauracji to czekając na posiłek) z chęcią, po jedzeniu kawa jest cudowna, ale przy

Re: przekąski wielkanocne (drobne) - poproszę

może jakaś tarta warzywna? -- "Z każdych pięciu funtów, dolarów, franków czy marek, jakie wydajesz na wino, przynajmniej jeden to cena samego zapachu, tego eterycznego i cudownego przeżycia, którego doświadczasz zanim weźmiesz wino do ust."

Re: przekąski z szynki szwarcwaldzkiej

a podajesz z tym jakieś wino? Jeśli musi być czerwone wytrawne, to weź jakiegoś malbeca z Argentyny. Ale najlepiej spasowało by do tego coś białego, słodszego - ja bym podała jakieś niemieckie spaetlese (tylko nie Peter Mertes). Wśród serów koniecznie coś błękitnego, a najlepiej gorgonzola. I

Do degustacji

No i czarna pomroczność mnie dopadła. Na sobote umówiliśmy się na degustację win (w większości czerwonych wytrawnych). Trzeba co nieco po te winka przygotować i nie mam pomysłu co... dodam, że nei chodzi o wielkie dania, a jedynie przekąski. Może pomidorki nadziewane? co jeszcze? -- "Z

Re: wino

nabyłaś? W O'Briensie, czy w bardziej wyszukanym mi > ejscu? Prezent-niespodzianka od znajomego, to jego ulubione wino, mieszka w pobliżu tej winnicy i postanowił dodatkowo zmotywować nas do przeprowadzki. :-) -- Chaotyczna

Re: przekąski po czesku?

Cześć, próbowałem szukać ten przepis ne czeskim internecie, ale nie mogłem go znaleźć, co jest dziwne. Może to jakiś nowy przepis? Burczak czyli po czesku burčák jest taki napój z wina, który jeszcze nie jest wino. Jest to taki półprodukt. Jest to słodki napój, ale trzeba uważać, bo dobrze się

Re: bankiet firmowy - jakie wino?

perejil napisała: > Organizuję bankiet dla kluczowych klientów firmy, w jej siedzibie, gości > będzie setka. Jakie wino i gdzie w Krakowie mi polecicie? Będą przekąski we > włoskim stylu. Dzięki z góry i pozdrawiam! Likus importuje włoskie wina do Krakowa choć nie jestem

Re: Wino czerwone wytrawne, proszę o pomoc

Przede wszystkim trzeba zaczac od tego do czego Ci takie wino!?Jeśli dla Ciebie samej to w jaki sposób będziesz je piła i do czego(posiłek,przekąska,czy aperitif)Jeśli masz pytania dalej to podaje adres emailowy:1tomik@wp.pl.Pozdrawiam

Re: Goście przyjdą "na wino"

Przekąski. Deska serów, małe kawałeczki dobrego świeżego chleba, oliwki, krakersy, dobra szynka suszona (np parmeńska, serrano), chorizzo albo kabanosy, orzeszki, papryka podpiekana w piekarniku z oliwą i świeżym czosnkiem, koreczki, małe pierożki z tuńczykiem/łososiem pieczone lub smażone. Owoce

Re: Goście przyjdą "na wino"

Celowałabym raczej w półwytrawne-kup butelkę czerwonego i butelkę białego. Skoro na dworze to możesz zrobić grilla, do tego jakąś lekką sałatę a la grecką i bagietka np czosnkowa. Albo typowe przekąski-deskę różnych serów i wędlin, winogrona, orzechy do tego chrupiąca pieczywo i cześć. Jeśli

A jakie wino?

." Jak powszechnie wiadomo, imprezy z humusem są najlepsze. "Pobiegnij 10 minut szybkim truchtem." O, to jest imprezowa rada - pobiegnij... do nocnego. I najważniejsze... "Zrezygnuj z piwa. Zrezygnuj z wina." Nic o wódce. Aha! Wyszło szydło z worka!

Re: przekąski po czesku?

A propos burciaku. Jest to wino, któremu brutalnie przerwano fermentację. Kolor różny, od bladej cytrynady, po oliwkowy. Przejrzystość też różna. Smak - słodkie drożdże. Sprzedają w niedokręconych do końca butelkach plastikowych. Nie próbuj dokręcać, bo z otwarciem będziesz miał problemy

Re: Co podać do szampana?

Wszystko zależy od tego czy podajesz Szampana czy wino gazowane. Szampan jest wytrawny i drogi. Najlepiej podać do niego wykwintne przekąski typu kawior. Jeśli to wino gazowane, to tak jak każde wino białe, może być wytrawne, półwytrawne, półsłodkie lub słodkie. Wtedy podajesz przekąski

Re: jakie wino?

hebrataaa, wina dobierasz do dań. Na pewno nie kupowałabym win półsłodkich ani słodkich bo to wina dedykowane deserom - czasami ewentualnie do niektórych ryb podaje się półsłodkie białe. Ale na weselu goście raczej będą jeść konkretniejsze dania, mięsa, przekąski, sałatki itd. Ja

Re: szybkie przekąski przepisy

proponuję kiełbasę chorizo pokrojoną w grube plastry (ok. 2 cm) ułożone w naczyniu żaroodpornym, zalane winem czerwonym, piwem lub ciderem i wstawione do piekarnika. Pycha!

Festiwal Wina i Serów - Grudzień

To nieprawda, że dobre wino musi być drogie. Wiedzą o tym najwięksi producenci i smakosze win: Włosi i Francuzi. Podają je do obiadu, kolacji i sączą podczas niezobowiązujących spotkań. My, Polacy jeszcze się uczymy kultury picia wina. Dań, do których pasuje, sposobów rozpoznawania tych najlepszych

Re: Wino do kolacji- jak jest u was?

crea.tura napisała: > Jedynie camembert jest produktem, który u > wielbiam z winem, ale nie traktuję tego jako posiłek, raczej przekąska. Ale skoro lubisz camembert z winem, to znaczy że nieobca Ci jest idea łączenia smaków. Nie próbowałaś eksperymentować z innymi potrawami

Re: Przekąski na mecz - jakie propozycje??

różne kanapeczki, tartinki, deski seów oraz wędlin -- "Z każdych pięciu funtów, dolarów, franków czy marek, jakie wydajesz na wino, przynajmniej jeden to cena samego zapachu, tego eterycznego i cudownego przeżycia, którego doświadczasz zanim weźmiesz wino do ust."

na kawę, piwo i kieliszek wina...

można wpaść do Cafe GT ul.Kondratowicza 18 czynne do 22giej, mało stolików, ale jest sympatycznie... byłam tam pierwszy raz wczoraj... kawa dobra, piwo dobre, wino owszem też, nie wiem jak desery, ale frytki i chleb ze smalcem, solą i ogórkiem jako przekąski tez były ok... no i

Re: Goście przyjdą "na wino"

Półsłodkie jest chyba mało bezpieczne - nie znam nikogo poza moją teściową, kto piłby słodkie lub półsłodkie wina. Najbezpieczniej z półwytrawnym. Jeśli koniecznie półsłodkie to podałabym coś deserowego - lekkie ciastka, owoce, może sałatkę owocową albo galaretkę z owocami. Do wytrawnego

Re: przekąski dla cukrzyka

Eeee, sama jestem cukrzykiem i jem węglowodany, cukry i tłuszcze :) Na imprezach piję też wino, piwo i inne alkohole. Wszytsko jest kwestią wiedzy o swoim organizmie. Np jeśli chcę zjeść kawał tortu - dostrzykuję insulinę. Najwyraźniej problem nie leży w twojej kuchni, tylko w jej nastawieniu do

Re: wino, sery i co jeszcze ?

Co do sera - to pewnie ementaler, brie, może lazur i pewnie jakiś jeszcze . Co do wina , nastawiłam się na czerwone Santa Rita ( ale czy dostanę ?), na pewno jakieś winko przyniosą dziewczyny. Przydało by się jeszcze coś do pogryzania: może sałatka grecka ( z fetą), ale chciałabym podać

Re: sprawdzone przekąski sylwestrowe

My nie sylwestrujemy, więc będą KOTlety. ;-) Za to jutro mamy gości. Do lampki wina podam: mix sałat plus pomidorki koktajlowe, jajka na twardo i vinegret miodowo musztardowy, sałatkę z buraków z serem plus sos ocet balsamiczny z miodem, tortilla espanola (bo bardzo lubimy), chleb czosnkowy, i

Re: Przekąski do Beaujolais Nouveau

zmienia faktu ze Beaujolais Nouveau to doskonaly produkt marketingowy, sprzedajacy sie obecnie na calym swiecie (jak widze w tym roku wdarl sie tez na polski rynek)... nie majacy nic wspolnego z dobrym winem, kazdy Francuz o tym wie( co nie przeszkadza mu kupic butelke by zgadywac z kolegami w pracy jaka

Re: Jakie wino podać?

Kolejność "najpierw gorące, potem zimna płyta i desery" to jest dobra na weselach i balach całonocnych. Bo najpierw jest porządna gorąca kolacja, a potem zabawa na tyle długa i intensywna, że można w trakcie zgłodnieć i mieć ochotę na zimną przekąskę. "Światowe" standardy dotyczą obiadów, na

Re: Przekąska/danie z polskiej kuchni.

Jezeli masz dostep do kapusty kiszonej, to tarta z kapusta i zurawina jest rewelacyjna. Przepis na Kwestiismaku. Ja robie na gotowym spodzie, wiec jest szybko. Mozna jesc na zimno. I do wina pasuje. -- http://tickers.cafemom.com https://tickers.cafemom.com/t/eNortjKzUjIyNDYxNFSyBlwwFVcCyQ,,39

Re: Sprawdzone przekąski na szwedzki stół

U mnie furorę zrobily pierożki z kruchego ciasta z roznymi farszami. Wycinam kwadraty z ciasta, brzegi sklejam widelcem. Do kruchego ciasta dodaje troche białego wina, nadzienia podobne jak w babeczkach. Szpinak, feta, łosoś, suszone pomidory, ricotta, pieczarki itp. Polecam bo można zrobić

Re: WYZWANIE :niezłe wina do 20 zlotych!!!

W Kauflandzie nie ma porządnego wina. Bywają natomiast przeciętne - takie właśnie piłęm wczoraj: Simonsvlei cabernet-sauvignon 2001 z RPA. Zapach dość mocno alkoholowy, z którym jednak dobrze radzi sobie czarna porzeczka. W ustach dość łagodne, ale treściwe, garbniki na poziomie średnim

Re: Przekąska/danie z polskiej kuchni.

Suszona zurawina niedostepna? No to bigos, zaniesc w crock pot. Barszczyk czerwony, tez w crock pot trzymac, podawany w kubkach. Salatka sledziowa, choc to nie do wina Keks Piernik -- http://tickers.cafemom.com https://tickers.cafemom.com/t/eNortjKzUjIyNDYxNFSyBlwwFVcCyQ,,39.png

Re: Szybka, miła przekąska...z partyzanta:)

Jesli nie bedzie kuchni to trzeba najprosciej:)Zabierz z domu foremke do piernikow w ksztalcie serduszka:)Z chleba,sera,wedlin powycinaj owe i wbij na wykalaczki.U gory jako zwienczenie pomidory koktajlowe i listek bazylii.Do tego deska serow i wino:)Ladne serwetki-swiece to juz sam napisales

Do restauratorów-prosze o poradę

Witam, chciałabym zalożyć w dużym mieście własna restaurację. Zastanawiam się jaki nad pewnymi rzeczami a mianowicie czy możecie mi napisać: -jaki kapitał trzeba wlożyć na początek, myśle o restauracji z potrawami typu sałatki, przekąski, zapiekane makarony itp + piwa, wina i inne alkohole

Re: Szybka, miła przekąska...z partyzanta:)

wino, winogrona i sery- na mnie to by zadziałało... idealne połączenie:ser camembert i żurawina ,kawior i krakersy, łosoś i bagietka... a w ogóle to idż do miejscowych delikatesów- jest pełno gotowych sałatek, wędlin, owoców- ekspedientki ci coś doradzą! jedno ALE: absolutnie BEZ cebuli

Re: temat "niania" i jej podejście do drz

właśnie tu tez pewnie moja wina, bo w szafce są zawsze jakieś przekąski.. nic, będę musiała z nią porozmawiać, że to co jest w szafce obecnie ma im wystarczyć na cały kolejny mc, jak zjedzą wcześniej, nie kupię i jeżeli synka przyzwyczai do ciągłego jedzenia, a potem nagle nie będzie przekąsek, to

Re: Wina... nauczycieli?? chyba raczej rodziców..

Teraz każdy musi ciągle coś mielić w gębie, ciągle. Na ościennym forum widziałam dyskusję czemu w prywatnej przychodni nie ma automatu z przekąskami. Nic to, że zwykle w takich miejscach najczęściej nie ma "obsuw" dłuższych niż 10-15 minut. Trzeba ciągle mielić gębą i żreć. Tak samo kiedyś był tu

Bar Warszawa przy Miodowej 2

. Ceny jak w Przekąskach: wódka, wino, piwo po 4 PLN. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony.

Jaka sałatka do polędwiczek?

W sobotę mamy sesję RPG, zwyczajowo jedna osoba przygotowuje jakąś przekąskę, ostatnio znajomy zrobił fenomenalne sushi. No i mi po ambicji pojechał :D Tym razem chcę zrobić grilowane polędwiczki marynowane w oliwie z sokiem cytrynowym, tartą skórką, czosnkiem i rozmarynem, do tego sos ze

Re: Tapas???

Tapas to przykrywka. Hiszpanie w porze sjesty wyskakują do barów na zjedzenie czegoś na szybko i wypicie lampki wina- zawsze na kieliszek wina kelnerzy kładli przykrywkę, a na niej kawałek czegoś do przekąszenia. Teraz tapas to po prostu przekąska i nazwa baru z przekąskami.

Re: WINO NA WESELE

polecam np. Riesling Spatlese Rudolf Muller - odpowiednia kwasowość (kręgosłup) z nutkami słodyczy (dla przekąsek, i dla tych którzy nie lubią win wytrawnych. Cena około 24 zł netto ale znajdziesz też i tańsze propozycje. Ja zastosowałem na swoim Weselu podobne zestawienie i się sprawdziło

Re: do knajpy z własnym winem?

A czemu tylko z winem? Przecież przekąski, zupę i danie główne też można zrobić w domu. Babcia pewnie upiecze sernik. W restauracji za drobną niewygórowaną opłatą powinni udostępnić talerze i sztućce. Kelnerowi dasz napiwek w wysokości 10, a niech tam 15% wartości zamówienia, czyli zero, bo

Re: polecam te przekąskę

Gość portalu: natalie napisał(a): > W sklepach mozna kupic mrozone ciasto francuskie i szpinak (co prawda > najlepiej świży, obrac i posiekać). > A teraz z tych o to sklłądników, oraz z sera feta light polecam moja > ostatnio ulubiona zakąskę do piwa i wina: > >

winna impreza

Bedzie dużo, bardzo dużo czerwonego wina :głownie cabernet, cabernet sauvignon, merlot, moze cos cięższego ... do tego sery. Jakies owoce. No własnie Jakie jeszcze przekąski mogę przygotowac? Moze jakąs sałatke? Tylko co będzie pasowac ? Bardzo proszę o pomysły. Pozdrawiam