Platforma blogowa Blox została zamknięta

Blog kaprysykarolki.blox.pl nie został przez autora przeniesiony w nowe miejsce [jestem właścicielem tego bloga]

Wszystko o:

pleśniak

pc, nadesłał Pleśniak

Warszawa: Spłonął autobus na Trasie Łazienkowskiej [WIDEO]

Warszawa: Spłonął autobus na Trasie Łazienkowskiej [WIDEO]

O 11.20 na Trasie Łazienkowskiej pod wiaduktem Marszałkowskiej w kierunku centrum zapalił się autobus. Policja wstrzymała ruch, w akcji brały udział cztery jednostki straży pożarnej.

Sportowcy uszanowali żałobę. Szkoda, że nie wszyscy

Na wieść o katastrofie samolotowej w Smoleńsku szybko zareagował Polski Związek Piłki Nożnej, który odwołał wszystkie mecze, w tym pojedynek II-ligowego Rakowa z Turem Turek.

Diabelnie ciężka praca, ale za dobre pieniądze

Coraz więcej chętnych trafia na kursy prawa jazdy uprawniającego do prowadzenia samochodów ciężarowych. Czeka na nich praca zarówno w kraju jak i za granicą

Wizyta Donalda Tuska w Szczecinie

Polską - życzył mu Wojciech Kaniuk. Na obiad były smażone ryby - karp i panga, ziemniaki, surówki, a na deser drożdżowe ciasto i pleśniak. Późnym popołudniem kandydat PO spotkał się z załogą szpitala powiatowego w Policach. Wybór też nieprzypadkowy - pracownicy boją się restrukturyzacji. - Musimy

Zobacz wideo

Pleśniak

Czy ser pleśniowy (we wszystkich rodzajach) i blue cheese (we wszystkich rodzajach) to to samo? Jakie konkretnie gatunki sera zaliczacie do "pleśniaków"?

pleśniak

Czy któraś z Was ma dobry przepis na pleśniak? Taki ze skorupką bezową, mniam? bardzo bym była wdzięczna, bo to jedno z moich ulubionych ciast, a jakoś nikt ze znajomych tego nie piecze. Z góry dzięki Berek i Żaba

pleśniak

Szukam przepisu na placek, który ja znam pod nazwą "Pleśniak". Kruche ciasto dzielone na trzy części, w tym kakaowa. Formuje się z nich trzy kule i mrozi. Ściera się je potem na tarce z dużymi oczkami na przemian z dżemem i ubitą pianą z białek. Po upieczeniu ta piana wygląda jak pleśń - stąd

pleśniak

nie wiem czy już był na forum czy nie (wyszukiwarka jakoś mi nie znalazła) więc wklejam :) PLEŚNIAK 500 g mąki 1 paczka cukru waniliowego 4 żółtka 1 kostka margaryny 2 łyżki śmietany 2 łyżeczki proszku do pieczenia 3 łyżki kakao 4 białka 1 szklanka cukru

Pleśniak

Pyszny, niesłychanie owocowy, niezawodny:) jedno z naszych ulubionych ciast! polecam Pleśniak z przepisu Doruś: Składniki: * 200 g masła * 4 duże jajka (osobno białka i żółtka) * 3 szklanki mąki * 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia * 2/3 szklanki + 3 łyżki drobnego

Pleśniak!

Co zrobic aby po upieczeniu Plesniaka warstwa bialka (wyrosnietego do super rozmiarow) nie opadala gdy ciasto stygnie? probowalam trzymac ciasto w pomalutku stygnacym piekarniku, wyjac je radykalnie z ciepla....itd. Efekt zawsze ten sam: imponujacy wypiek opada! A moze cos powinnam dodac prze

Pleśniak

Skladniki: 2,5 szkl. mąki 1/2 szkl. cukru pudru 3 zółtka 20 dag masła 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia oraz 3 białka 1/2 szkl. cukru 2 łyżki kakao dżem porzeczkowy lub wiśnie lub co kto ma Ze sklanikow z pierwszej części zagnieść ciasto. Oderwać 1/3 ciasta i dodać kakao, wyrobić ci

Pleśniak - pytanie.

Marzy mi się upieczenie pleśniaka. Wg przepisu nawet ja nie powinnam go zepsuć. Ale. Mam dżem porzeczkowy, domowy, jednak był robiony z cukrem żelującym. Moja mama twierdzi, że do ciasta się nie nadaje, bo wysoka temperatura spowoduje, że się rozpłynie. To jak? Rozpłynie się? Czy da radę

Hodowla pleśniaka

Temat mało apetyczny a wręcz obrzydliwy,ale moje dziecko przypomniało sobie,że ma wyhodować pleśniak a na biologię.Czasu coraz mniej,a plesniak jakiś oporny. Ma chlebie są małe plamki plesni-może znacie sposób na jej cudowne rozmnożenie ? jak zalezy to się nie wyhoduje,a czasem w plecaku się

pleśniaka

a oto przepis: PLEŚNIAK Składniki: 3 szkl. mąki krupczatki 1 kostka margaryny 3 łyżki cukru 2 łyżki śmietany, 2 mleka 1 łyżeczka (kopiasta) proszku do pieczenia 3 żółtka Zagnieść ciasto. Schłodzić w lodówce (2/3 w lodówce, 1/3 w zamrażalniku). Ciasto (2/3) wyłożyć na blachę

pleśniak+truskawki

Ciasto na skubańca chłodzi się w lodówce, a ja nie wiem, czy mogę go zrobić z truskawkami? Jeśli tak, to czy je "zmacerować" czy dać na żywca? Proszę o szybka pomoc. Zawsze robiłam z jabłkami, orzechami, itp, a teraz jabłek nie mam, ale mam truskawki.

Ciasto Pleśniak

Przykro mi ale Pani Ewa nie jest na pewno "autorem" tego przepisu!Ludzie przkazuja go sobie na ogół ustnie,przeprawiaja , modyfikuja po swojemu.Ale to co zostało podane przez P.Ewe na pewno nie ona wymyslila.Moze warto robic takie dopiski do przepisow(np. autor nieznany).To naprawde nieladnie

Pleśniak

już były 2 warianty tego przepisu, to ja podam trzeci;) PLEŚNIAK Składniki: 3 szkl. mąki krupczatki 1 kostka margaryny 3 łyżki cukru 2 łyżki śmietany, 2 mleka 1 łyżeczka (kopiasta) proszku do pieczenia 3 żółtka Zagnieść ciasto. Schłodzić w lodówce (2/3 w lodówce, 1/3 w zamrażalniku

Dżem do pleśniaka

Mężczyzna zamówił u mnie pleśniaka. U mnie w domu się nigdy nie robiło tego ciasta :-) Przepis mam, ale nie wiem, jakiego dżemu użyć. Poleca się czarną porzeczkę (szkodzi mi) albo powidła śliwkowe (nie za słodkie?). Głupio mi dzwonić do teściowej z takim pytaniem, pomożecie? Aha, to musi być

Pleśniaki

jeszcze jedna nurtująca kwestia - jecie pleśniowe ?(mam na myśli te z mleka pasteryzowanego, najczęściej tańsze,polskie;) np.lazur) Lekarz powiedział, że nie widzi przeciwskazń, oczywiście w umiarze...

Pleśniak

Jest takie kruche ciasto z konfiturami i pianą na wierzchu. Chodzi za mną od paru dni. Czy ktoś ma wypróbowany przepis? -- Forum Łomianki OIOM Lec Sokole

Re: Pleśniak

dobra, dzwonię dziś wieczorem do znajomej i ustalam przepisy na: - pleśniaka -krówki -czekoladę MAm darmowe wieczory :)

Re: Pleśniak

Ze wspomniej z dzieciństwa pamietam, że pleśniak bo ta piana miała wygladć troche jak pleśń... Ale tak naprawde to pamiętam że pleśniak to był prawie jak śmietnik, wiele warstw, mnóstwo dodatków a może to tylko ktoś robił taką max wypasioną wersje z głowy a normalnie jest tego mniej

Re: Pleśniak

robiłam kiedyś pleśniaka - wielokrotnie super nadają się do tego kwaśne owoce ja np. miałam zaprawiane latem czarne porzeczki (tylko owoce, bez cukru, zapasteryzowane) , super! -- Mój blog kulinarny

Re: Pleśniak

Mało pleśniakowe te pleśniaki - i te jabłka mnie zażyły!! A co dodajecie zamiast jabłek bo tam w komentarzach pisza o wiśniach... coś jeszcze można?

pyszne ciasto Pleśniak

Przepis znalazlam na blogu Dorotus76 - dzieki Kochana:) Talentu do pieczenie i robienia zdjec nie mam ale ciasto pyszne a zdjecia chyba tez moga byc:) Składniki: * 200 g masła * 4 duże jajka lub 5 małych (osobno białka i żółtka) * 3 szklanki mąki * 1,5 łyżeczki

Re: Pleśniak

Ja pleśniaka zwykle robię w wersji super lekkiej - a mianowicie: żadnego cukru do ciasta! (cukier jest już w biłakach i powidłach) duszone jabłka zamiast powideł (jabłka, cukier, cynamon) Ciasta nie wałkuję! Wkładam na pół godziny do zamrażalnika i trę na tarce. Wychodzi przepyszna szarlotka

Re: Pleśniak

"Czy ser pleśniowy (we wszystkich rodzajach) i blue cheese (we wszystkich rodzajach) to to samo? Jakie konkretnie gatunki sera zaliczacie do "pleśniaków"?" "Pleśń w bleu cheese i brie to smakowo dwie różne rzeczy i wrzucać ich "jednego garnka" tej samej kategorii "pleśniaków" moim zdaniem

pleśniak z truskawkami...

2 szklanki mąki 0,5 szklanki + 3 łyżki cukru 3 jajka 3/4 kostki masła/margaryny 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia około 500g truskawek Z mąki, margaryny, żółtek, 3 łyżek cukru i proszku do pieczenia zagnieść gładkie ciasto. Podzielić na 3 części: jedna większa i dwie mniejsze. Ciasto wło

pleśniak z pleśnią

Czy ser pleśniowy niebieski, leżący w lodówce, nadaje się do zjedzenia, skoro na bokach pojawiła sie nowa, biała, aksamitna pleśń? Czy to aby napewno jest ta dobra pleśń? Skąd mieć pewność?

pleśniaki w ciązy...

wiem ze kobiety w ciąży nie powinny jesc serow plesniowych. Ale mam pytanie odnośnie sosów ktorych glownym skladnikiem jest plesniak. Takie sosy sa przygotowywane w wysokich temp. Czy wysoka temp. moze pozytywnie wplynac na taki ser i bedzie on nadawal sie do spozycia przez ciezarna? -- 

Re: Pleśniak

Teraz mój pleśniak tylko kwasny dzemik zamiast owocow -- www.pajacyk.pl/ ,,A ja kocham moją Mamę, co ma włosy jak atrament``

Re: Pleśniak

Miała podobny problem z ciastem, co prawda z innego przepisuna pleśniak. Nie chciało się zlepić. Dodałam zimej wody. Połączyło się, siup dp zamrażarki na pół godz. Piana ubita była od razu z cukrem pudrem (w cieście nie wiele cukru było). Upiekłam i było super! -- Życie niemal na pewno ma

Re: Pleśniak

własnie zrobiłam plesniaka.. pierwszy raz... dokładnie wg przepisu.. i coz.. nie wiem co było nie tak ale moj pleśniak daleko odbiega wizerunkiem od wzoru... piany nie widac wogole, całkowice znikla pod warstwa ciasta, tak sam o zreszta jak warsta ciemnego ciasta, sam plesniak jest niziuteńki

Re: Pleśniak

Z tym, że tutaj nie chodzi o botanikę lecz o smak. Pleśń w bleu cheese i brie to smakowo dwie różne rzeczy i wrzucać ich "jednego garnka" tej samej kategorii "pleśniaków" moim zdaniem nie należy.

Re: Pleśniak

dżemu Ponadto mam doskonały przepis na pleśniaka z serem. Pozdrawiam i życzę udanych wypieków.

Re: Pleśniak

Może to kwestia tego, do jakiego stopnia słodkości jesteście przyzwyczajeni. Bo jak dla mnie to w tym przepisie brakuje jeszcze pół szklanki cukru do piany :) Mam jednakowoż przepis na pleśniaka, do którego do ciasta nie dodaje się w ogóle cukru - może to byłaby alternatywa? Poza tym - z

ciasto podobne do pleśniaka

mam wielką prośbę. ostatnio piekłam pleśniaka, k tóregos z przepisów z forum i był pyszny. chce upiec na srode jakies podbne ciasto, ale jakos je urozmaicic. moze mi mozecie pomóc? zeby było to cos ala plesniak, a jednak inne. bardzoi dzieki z góry

Pleśniak, Blue Cheese, przepisy

Często widzę ser pleśniak wspominany na tym forum. Po angielsku nazywa się on Blue Cheese. Oto link do 86 przepisów angielskich włączających ten ser

Re: Pleśniak

A dlaczego to ciasto nazywa się pleśniak? Szybko pleśnieje??? :) Który z tych przepisów polecasz Panie Pichciarzu? Robiłes juz to ciasto? Brzmi ciekawie, spojrzałam na przepis nr 1 z "trójmiastowego" linku i zastanawiam się czy nie uatrakcyjnic wizualnie ciasta poprzez dodanie do piany z

Pleśniak- czy dobrze zrobiłam?

No to zachciało mi się :( Przepis na pleśniaka znalazłam i zrobiłam mimo ze wszelakie słodkości to nie dla mnie, no nie umiem. I skończyło sie smutno. Piekarnik zbuntował się i już. Zostałam z gotowym ciastem. W akcie rozpaczy, po długiej walce z piekarnikiem (jak nic, ..... elektronika

Pleśniak.. hmm

Myshen82, u mnie w domu też robi się pleśniaka. Niby takie proste i zwyczajne ciacho, ale wychodzi fantastycznie kruche, że znika w mgnieniu oka! ..i tak sobie pomyślałam, że może podam na niego przepis: co prawda zazwyczaj robię go z dżemem porzeczkowym albo agrestowym (musi być

Re: pleśniak

Był już, a jakże, ale to nic nie szkodzi:) Twój jest taki apetyczny i taki....solidny, wysoki (wypasiony?;), że aż miło popatrzeć. A ja to zawsze z powidłami robiłam, może czas na jabłka?

Re: Pleśniak

dzieki, dobra kobieto!!!!!!! :)) smietane ,mowisz? mialam ci ja smietane, nie powiem... a jesli chodzi o wierzchnia warstwe, to tez sobie pomyslalam, ze nastepnym razem to bedzie mniej niz 1/3, na rzecz srodkowej kakaowej a dodajesz make ziemn. do piany? i cukier puder czy zwykly do niej?

Re: Pleśniak

upieklam wczoraj, pierwsy raz i pojawily sie nastepujace problemy.. ale moze zaczne od poczatku- wzielam make krupczatke puszysta i odmierzylam 3x po ok 250ml (z braku szklanki), 1.5 lyzeczki proszku do piecz. 3 lyzki cukru, szczypta soli ,4 zoltka ( jedno trafilo sie podwojne), 200g masla( nie t

Re: Pleśniak

Plesniak rzadzi. Jednak imo wygrywa wersja z czemem z czarnej porzeczki i duza iloscia orzechow. Nawet powidlowa mu nie dorownuje. -- stereotypes are a real time-saver

Re: pleśniak

Ja też robię w ten sposób, tylko zamiast zwykłej mąki w przepisie mojej mamy jest mąka krupczatka. Jest pyszny i wszyscy twierdzą że mój jest najlepszy :-)

ciasto PLEŚNIAK

Słyszałam, że gdzieniegdzie bywa nazywane skubańcem. Jak zwał tak zwał- pycha:) 20 dkg. masła, 4 jajka, 3 szkl. mąki, 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 2/3 szkl i 2 łyżki cukru, 2 łyżki kakao, sloik gęstego dżemu lub powideł. Zimne maslo siekamy nozem z mąką wymieszaną z proszkiem do piecze

Re: Pleśniak!

To nie jest tak. Cukier chlonie i zatrzymuje wode, wiec nie utrwala piany. Piana bedzie sztywniejsza, jesli doda sie do niej troche maki ziemniaczanej - ale tez nie ma co liczyc na efekt chrupkiej i trzymajacej wysokosc bezy, bo wysuszyc zamiast upiec plesniaka jak bez sie nie da. Wiec racz

Re: Pleśniak

Hm...no dobra, jak sie upieracie :) Moja Mama robi GAGARINA tak:warstwa krychego jasnego ciasta, podpieczona, na to dzemik z czarnej porzeczki, ciemne ciasto, piana z bialek z czerwonym kisielem i jasne ciasto (wszystkie cwarstwy ciasta utarte na tarce).Porzeczkowy dzem sie swietnie komponuje

Re: pleśniak

Chętnie podam Ci ten przepis. Jest sprawdzony przeze mnie i kilka innych osób. Z góry zaznaczam,że nie jestem talentem w pieczeniu, więc jeśli mnie udaje się to ciasto to musi być ono stosunkowo proste. A teraz przepis: 3 szklanki mąki 1,5 szklanki cukru cukier waniliowy 5 jaj 25 dag margaryny (k

Re: Pleśniak

u nas to ciasto nazywa się fuga lub skubaniec i oczywiście najlepsza jest z agrestem z kompotu lub jakimś kwaśnym dżemem o dodaniu łyżki mąki ziemniaczanej do piany nie wiedziałam przetestuję następnym razem aha ja nie trę ciasta na tartce tylko byle jak skubię palcami

Re: pleśniak

Ja przeważnie robię z jabłkami, czasem z powidłami - ciast z dżemem nie lubię (brrr) a jabłka wnoszą do plesniaka smaczną odmienność :) -- Ania na miotle

Re: Pleśniak

musi być dżem porzeczkowy i szklanka drobno-śrdnio drobno :-) posiekanych orzechów do gotowej już piany.

Re: Pleśniak

Robie tak samo to ciasto od wielu lat tylko zamiast dzemu cala pierwsza warstwe ciasta zakrywam wisniami drylowanymi lub agrestem (kwasny owoc) z cukru.

Re: Pleśniak

u mnie wyszlo podobnie, ale pewnie dlatego, ze blacha byla nieco wieksza niz ta w przepisie no i dalam za duzo dzemu z czarnej porzeczki, spokojnie moglam dac polowe, przynajmniej mialabym na kolejnego plesniaka, a wiecej sloikow juz nie mam ale wyszedl bardzo pyszny :) nastepnym razem zr

Re: Pleśniak

ja robiłam wczoraj, tez mi jakiś wyścigowy nie wyszedł, chociaz dzisiaj w smaku juz lepszy. z ciastem się męczyłam chwile, ale potem dolałam zimnego mleka i poszło. Jak dla mnie za dużo roboty nad tym ciastem. Jak znowu będe miała niepotrzebne 2h to pewnie upiekę :) -- Łasicudki :)

Re: Pleśniak

-- -"a dodajesz make ziemn. do piany? i cukier puder czy zwykly do niej?" Tak,dodaje,bo zawsze mam nadzieje,ze tym razem piana bedzie wysoka i okazala jak na zdjeciu plesniaka "sweet spoon". Mozna dodac zarowno puder jak i drobny krysztal,tyle,ze dluzej trzeba ubijac. Powodzenia i nie zalam

Re: Pleśniak

Shachar, do tej porcji składników dodaj ze dwie pełne łyżki gęstej i zimnej śmietany lub 2-3 zimnej wody. Sklei się wszystko na pewno.

Re: Pleśniak

wygooglalam inny przepis na plesniak, o tu www.gotowanie.wkl.pl/przepis3526.html mowia tam ze znakomita ilosc cukru idzie do ciasta, a nie do piany z bialka, tak wiec gdzie ta wieksza ilosc cukru ma byc, he?

Re: Pleśniak

U mnie w domu to sie nazywalo ciasto szampanskie i rzadzilo na imprezach urodzinowych w latach osiemdziesiatych i dlatego je tak uwielbiam, bo mi sie kojarzy z dziecinstwem. Zdecydowanie do zrobienia i jak slusznie napisala Bene - z porzeczkowymi przetworami najlepsze. :) (albo innymi kwaskowatym

Re: Pleśniak

To ja Cię trzymam za slowo -- Forum Łomianki OIOM Lec Sokole

Re: Pleśniak

polecam chociażby lekturę "Botaniki" Szwejkowskich, tomu "Systematyka" (łatwo to zdobyć w każdej bibliotece) abyś zapoznał się z różnorodnością biologiczną królestwa grzybów. Różnice między wspomnianymi przez ciebie grzybami można porównać do różnic między szparagiem a dębem. To dwie różne rze

Re: Pleśniak

Moja mama robi podobnie. Dodaje jeszcze tylko warstwę powideł śliwkowych, a wierzch posypuje cukrem pudrem. Mój mąż się zajada...

Re: Pleśniak

Ja robie plesniaka z takich warstw: kruche (zamrozone i utarte) ciasto, na to powidla sliwkowe, na to warstwa ciasta ciemnego (z kakao) - tez zamrozone, na to piana, na koniec tez posypane bialym ciastem. jest po porostu pyszne.

Re: Pleśniak

kuchnia.3miasto.pl/1445.htm kuchnia.3miasto.pl/6575.htm

Re: Pleśniaki

Czytałam żeby nie jeść w czasie ciąży serow plesniowych i owoców morza, wiec nie jem. Unikam. Zjem w przyszlym roku choć uwielbiam krewetki :-) -- http://www.suwaczki.com/ http://www.suwaczki.com/tickers/xnw43e3ksxsmcdyd.png

Re: Pleśniak

zrobiłam , ale mi wyszło płaskie, jednak nie zmienia to faktu że rozeszło sie w trzy sekundy, ja np. zjadałam zanim ostygło.

Re: Pleśniak

Jakie to zdjecie jest piekne!!!Dlaczego wczesniej go nie widzialam?:) -- no i jeszcze Pinezka Kuchenne Pogaduszki

Re: Pleśniak

Niestety nie mogłam wcześniej, ale lepiaj późno niż wcale :-), podaję przepis na plesniaka z serem. Mam ten przepis z onet -gotowanie i tam nazywał się "hetmaniec". Chciałam dołączyć link, ale nie mogłam już go odszukać, może dlatego, że był z 2006 r. Ciasto prawie takie samo jak w powyższym

Re: Pleśniak

hmm, blache miałam nawet mniejsza niz ta w przepisie. do paainy dałam łyzke mąki ziemniaczanej. Jeden słoik dzemu nawet niepokrył całej pierwszej warstwy ciasta wiec dałam połowe jeszcze jednego. Martwi mnie ze ciasto nie wyrosło i ze piana znikła. Co do smaku nie mam uwag bo zostało zjedzone

Re: Pleśniak

Oczywiście, że do nagrzanego. Każde pieczenie powinno się zaczynać od rozgrzania piekarnika. -- Coito ergo sum! ;o)

Re: Pleśniak

dziekuje bardzo :) nawet o tym nie wiedzialam, sernik zawsze wstawiam do zimnego, drozdzowe tez i tak samo zaczynalam z biszkoptem, ktory oczywiscie nie mial prawa sie udac :)

Re: Pleśniak

lila_star napisała: > ja robiłam wczoraj, tez mi jakiś wyścigowy nie wyszedł, chociaz dzisiaj w smaku > juz lepszy. Ja - plesniaczy smakosz - uwazam, ze plesniak lepszy jest, kiedy dojrzeje. Dlatego glownie, ze dzem sie wtedy lepiej wgryza w warstwe czekoladowa. -- indywidu

Re: Pleśniak

Boze: dziekuje Ci za (m.in. oczywiscie) to forum, za Sweet-spoon (a wczesniej Dorke) oraz przepis na plesniaka - TO CIASTO WYSZLO REWELACYJNE (jutro postaram sie wkleic zdjecia) DZIEKI!!! - tyz Dorotka -- Usmiechajmy sie do siebie!

Re: Pleśniak

dziekuje wam wszystkim za mikle slowa:) ja dodalam krupczatki. Moim faworytem jest fersja z czarnymi porzeczkami, ale z rabarbarem, truskawkami czy agrestem tez jest pyszny:) jak piszecie, zawsze sie udaje i nie wazne z czym je zrobimy bedzie pychota!:) pozdrawiam -- zajrzyj!

Re: Pleśniak

ŚLICZNE, ja tylko dodam, że tez daję krupczatki, pierwszą warstwę na dno wałkuję wałkiem i nakłuwam widelcem. Do piekarnika wkładam warstę: dno, dżem, bakalie (rodzynki, orzechy), starte ciemne ciasto i zapiekam, a pianę nakładam potem i ścieram tę trzecią jasną cześć i wkładam drugi raz na 10 m

Re: pleśniak

Tutaj jest bardzo dobry przepis: mojewypieki.blox.pl/2008/07/Plesniak.html Piekłam to ciasto z tego przepisu, także polecam ;) -- "Myśli o przyszłości, choć pełne niepokoju, budzą wielkie nadzieje..." "Człowiek n

Re: Pleśniak

Bryniu, dzięki za miłe słowa. (Tę pierzynkę zawdzięczam synkowi, który dzielnie ubijał pianę) Pozdrawiam, Anka

Re: Pleśniak

No ale "pleśń" w Blue Cheese czy Grgonzola, a "pleśń" na brie to dwie różne rzeczy! Wystarczy popatrzeć i posmakować.

Jak się robi pleśniaka?

Bo niektórzy tu smak robią człowiekowi od samego rana? ;D -- bardzo fajne forum Fasolandia Laska

Re: Pleśniak

Ja robię ciasto jak w przepisie 3 , dzielę na trzy części, do jednej dodaję kakao i wszystko do lodówki na ok.2 godz. Potem ciasto białe ucieram na tarce na dół blachy, na to powidła śliwkowe, następnie ciasto ciemne, piana z białek i ciasto białe u tarte na tarce.Do ciasta daję mało cukru a d

Re: Pleśniak - pytanie.

do pleśniaka tylko powidła śliwkowe! A cukier żelujący bez przesady, nie powinien za bardzo całego ciasta rozpaćkać

pleśniak w wersji deluxe ;)

Właśnie się piecze w wersji ze śliwkami. 500g mąki - 3 szklanki 4 schłodzone jajka - oddzielamy białka od jajek 250g masła śmietankowego 750 g śliwek (ja kupuję takie bardziej zielone) lub agrestu lub porzeczek czarnych lub kwaśnych jabłek z takimi wielkimi rodzynkami lub wiśni lub nawet trusk

Re: pleśniak

A ja piekę w takiej wersji, że do ciasta kruchego nie dodaje sie ani grama cukru. Robię je nie tylko z jabłkami, ale ze wszystkimi możliwymi owocami (truskawki, teraz węgierki - ciasto trzeba podpiec przed położeniem owoców). Aha, i między owoce daję jeszcze rodzynki i posiekane orzechy włoskie. Zim

Re: pleśniak

bardzo lubie to ciasto :) U mnie w domu mowilo sie na nie "Fuga" :) A tutaj linka do innych postrzepionych ;) fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,83520545,83520545.html

Re: Pleśniak

zamierzam dzis upiec to przepyszne ciasto po raz pierwszy napiszcie prosze, czy nalezy wstawic je do zimnego czy nagrzanego piekarnika?

Re: Pleśniak

dziekuje bardzo! nastepnym razem wyjdzie lepiej, co mnie wprawia w lepszy humor, bo wczoraj cisnienie mi skakalo nad tortownico ;)