Platforma blogowa Blox została zamknięta

Blog suskiprognozapogody.blox.pl nie został przez autora przeniesiony w nowe miejsce [jestem właścicielem tego bloga]

Wszystko o:

opady deszczu w polsce

oprac. Izabela Nestioruk

Pogoda w Polsce. Gdzie jest burza? Silne opady deszczu na wschodzie Polski

Pogoda w Polsce. Gdzie jest burza? Silne opady deszczu na wschodzie Polski

Przechodzący nad Polską chłodny front atmosferyczny przyniósł opady deszczu oraz towarzyszące im burze. Ze względu na groźną sytuację pogodową, w wielu regionach Polski interweniowali strażacy. Podpowiadamy, gdzie jest burza.

Pogoda na dziś - poniedziałek 23 grudnia. Duże zachmurzenie i opady deszczu w całej Polsce

Pogoda na dziś - poniedziałek 23 grudnia. Mieszkańcy południowej Polski muszą przygotować się dziś na duże opady deszczu, które pojawią się w tych regionach koło południa i potrwają do nocy. W pozostałych regionach także prognozowane są przelotne deszcze.

Pogoda na dziś - wtorek 14 maja. Synoptycy ostrzegają przed silnymi opadami deszczu na południu Polski

Pogoda na dziś - wtorek 14 maja. Dziś lokalne opady deszczu zapowiadane są niemal w całym kraju. Na wschodnich krańcach Polski możliwe także burze z gradem.

Re: ZJAWISKA ATMOSFERYCZNE

https://pogoda.interia.pl/wiadomosci/news-intensywne-opady-deszczu-w-polsce-imgw-ostrzega-kilka-wojewo,nId,4792258 INTENSYWNE OPADY DESZCZU - Interia - 14.10.2020

Re: Lato

https://pogoda.interia.pl/wiadomosci/news-burze-i-intensywne-opady-w-polsce-ostrzezenia-dla-dziesieciu,nId,5408131 BURZE I OPADY DESZCZU - Interia - 08.08.2021

nie bójcie się deszczu, tylko głupiej polityki!

czysty_harry napisał: > katastrofalne opady i stuletnia woda jak można było tak kretyńsko myśleć!? katastrofalny jest brak opadów. od lat siedemdziesiątych w polsce drastycznie zmniejszyła się ilość opadów. ludziom wysychają studnie i ubywa wody w jeziorach. w polsce opady nie są

Re: Runął dach w markecie - nie ma rannych

deltalima napisał: > > rozumiem. czyli biorąc pod uwagę przytoczone przez ciebie prawdopodobieństwo > (1% - 99%) takie opady śniegu zdarzają się w polsce raz na sto lat? > NIE . Chodzi o kombinację: dużo śniegu + ulewny deszcz. Nie tylko w Polsce są takie problemy. Ok

Re: Runął dach w markecie - nie ma rannych

> W Polsce norma obciążenia sniegiem NIE PRZEWIDUJE dodatkowego obciążenia > deszczem - częściowo załatwia to współczynnik kształtu dachu. czyli do dupy przepisy mamy? bo o ile pamiętam to niejednokrotnie zdarzała się w polsce deszczowa odwilż tuż po obfitych opadach śniegu. a może

Re: znów pada deszcz

, tylko dlatego, że jest cieplej i szybciej paruje to, co spadnie. Do tego zmienił się charakter opadów. https://forum.gazeta.pl/forum/w,19980,169975170,169975170,Coraz_czestsze_susze_w_Polsce_naukowo.html?p=169975170 Wskazywałem Ci już artykuł, żebyś się trochę douczył. Z komentarza wnioskuję, że nie

Re: WISLA wysycha

Pogoda na dziś - środa 29 kwietnia. Deszcz w całej Polsce, lokalnie też burze z gradem NPK 29.04.2020 05:30 Pogoda na dziś - środa 29 kwietnia. Meteorolodzy wydali ostrzeżenia dla sześciu województw przed burzami, podczas których zapowiadany jest silny wiatr i intensywne opady deszczu. Lokalnie

Re: Prognoza pogody

pociesze Cie południe Polski to najabrdziej mokra cześć kraju, podczas gdy u nas opady w normie albo powyzej normy, cała reszta kraju cierpi na brak deszczu, w całej centralnej polsce na wschodzi i zachodzie, trwa wielomiesieczna susza, mimo sporadycznych i niewielkich opadów, widac to po

Re: Po deszczu ślisko na katowickiej estakadzie

przeciwieństwie od innych krajów europejskich mamy ciutek różne opady śniegu, wahania temperatury itp. Są kraje gdzie ludzie nie płaczą ze nie mają czarnej jezdni w przeciągu 3 godzin że nie ma pługopiaskarek że droga jest biała i śliska... oni wiedzą, że taka sytuacja jest normalna i że przy odpowiednim

Re: a jednak obliczenia starosty są poprawne!

opadów śniegu/deszczu niż normalnie w styczniu. Gdyby tak padało to byśmy mieli rocznie w polsce 5000 mm opadów (a pada średnio 600 mm). te założenia sa bzdurne, zobaczyli, że gdzieś zrobiła się zaspa na 0,5 m i od razu przełożyli to na cały dach. Albo w zagłębieniu dachu nawiało z innych

Coraz częstsze susze w Polsce - naukowo

, lasów, chłodzenia elektrowni a nawet dostępności wody w kranach. W wielu regionach kraju deficyt opadów w sezonie wegetacyjnym stał się nową normą. Zaczyna ubywać wody w rzekach (susza hydrologiczna), w glebie (susza rolnicza) oraz w formacjach wodonośnych (susza hydrogeologiczna) . To rezultat zarówno

Oj cierpnie skóra na ....

zagrożenie powodziowe w dorzeczu górnej Wisły, prowadzimy specjalną relację na żywo. Śledźcie nasze informacje na bieżąco. Od jutra do niedzieli na południu, wschodzie i w centrum Polski spodziewamy się intensywnych opadów deszczu o charakterze ciągłym, które mogą spowodować wezbrania rzek w dorzeczu

Re: Ekspesowa droga do Warszawy...........

Oj chyba sie troche zagalapowałes.Moze jeszcze slużby drogowe jeżdża i wycierają droge do sucha po opadach deszczu.Drogi ogólnie w calej polsce są złe i dziurawe a maluchy jeżdza wszędzie mniejwiecej w takiej samej częstotliwości.Mamy pecha ze znalezliśmy sie w tak zwanej Polsce B ,gdzie

Re: Potrzebna pomoc w ustaleniu...

." historia.org.pl/2011/06/18/powodzie-w-sredniowiecznej-polsce-od-x-do-xiv-w/ S. -- Five miles out

to sposób "liczenia" LEWYch

w111mil napisał: > trafiaja na pola! > > wobo1704 napisał: > > wydajność z ha(śr) = 5000 kg; czyli 0,5 kg/m2 > > opady w polsce śr. 400 - 700 l/m2 To liczenie ile "żużywa wody" pszenica a ile krowa nie ma żadnego sensu. To tylko medialny bełkot, podobnie jak z

Re: Dlaczego wolicie, Sz. inwestorzy, spadziste d

1. WŁAŚNIE !!! O TO MI CHODZIŁO: OBYDWA ROZWIĄZANIA POSIADAJĄ WADY I ZALETY. 2. MONSUNOWYCH DESZCZY NIE MA, ALE OPADÓW JEST ZNACZNIE WIĘCEJ NIZ NP. WE WŁOSZECH, SKĄD PRZYSZŁA MODA NA PŁASKIE DACHY. CHOĆ GŁÓWNIE NIE O OPADY CHODZI TUTAJ , A O TEMPERATURY W OKOLICACH ZERA (CIĄGŁY PROCES

Re: Droga Częstochowa -Kłobuck-po remoncie

całej polsce pozostawia wiele do życzenia-oczy się poprostu męczą i człowiek zaczyna wytęrzać wzrok. a jakie on ma właściwości dalej to mnie już to nie interesuje mówię tylko ,że jest zbyt ciemny -szczególnie uciążliwy w nocy podczas opadów.

Re: Koszmar na drogach

to jest wlasnie roznica polskich drog od drog w zachodniej europie do ktorej brak nam pewnie ok 20 lat. tam juz plugi i posypywarki wyjezdzaja jak zapowiadane sa przymrozki i opady deszczu lub sniegu. u nas wyruszaja jak nawali 10cm sniegu. a debili na drogach w polsce co nie miara. nie pomysla

Re: Czy rzeczywiście trzeba wracać z Irlandii?

" czasami oraz 6. Mozliwe opady w momencie kiedy wlasnie wychodzisz a pracy choc nie padalo prawie przez caly dzien!! No dobra przyznaje nie jest az tak zle :o) TYlko ze jak czlowiek sie naslucha jak to w polsce 30 stopni od 2 miesiecy i susza, to jak tu u licha nie zwariowac!

Wysychamy! W Polsce zabraknie wody? wyborcza 2006

sporo, o tyle na nizinach opadów było o połowę mniej niż normalnie, a na Mazowszu, w Wielkopolsce i na Podlasiu spadło cztery razy mniej deszczu niż zwykle. Jeszcze gorzej było w lipcu. Od 16 czerwca nie było w kraju porządnego deszczu. W efekcie dramatycznie spadł poziom wód w polskich rzekach. W

Re: Czu Was też ciągle leje?

zjawisko polega: Po co właściwie nam ten śnieg? Zimowy deszcz z punktu widzenia wegetacji nie ma żadnego znaczenia. Jest wręcz zmarnowanym potencjałem, bo zanim wiosną rośliny zaczną rosnąć, to woda deszczowa już dawno znajdzie się w Bałtyku. A gdybyśmy mieli opady w postaci śniegu, to woda przez

Re: Kolejny chce utrudniać. Może lepiej coś ułatw

. Argumenty o jesiennej pogodzie , opadach deszczu i wietrze sa poprostu idiotyczne w miejscu w ktorym spedzilem 3 miesiace nad morzem północnym 40 km od amsterdamu padalo średnio co 2-3 dni temperatura jak na letnie miesiace byla o wiele niższa niz w polsce a do tego dochodzil bardzo silny wiatr a jednak

Re: Pamiętacie błyskawiczny 'sukces' Tuska?

. > > > To nie odpowiedź, to sofizmat. Jest pewna służbowa podległość i odpowiedzialność za to co dzieje sie w kraju "simera". Tusk jako premier rządu panującego w tej chwili dobierał sobie "odpowiedzialnych" ludzi na odpowiedzialne stanowiska. Tusk prawde mówiąc nie odpowiada za opady deszczu i sniegu

Re: Dlaczego wolicie, Sz. inwestorzy, spadziste d

arhe1 napisał: > 2. MONSUNOWYCH DESZCZY NIE MA, ALE OPADÓW JEST ZNACZNIE WIĘCEJ NIZ NP. WE > WŁOSZECH, SKĄD PRZYSZŁA MODA NA PŁASKIE DACHY. A nie z krajów arabskich? ;-) > TUTAJ , A O TEMPERATURY W OKOLICACH ZERA (CIĄGŁY PROCES ZAMARZANIA I ODMARZANIA WILGOTNYCH

Re: Ja widziałem!!

jednak jak widze pokrake na rowerze w zimie (bez jakiejkolwiek władzy nad pojazdem) lub jesienia skuterka przy silnym wietrze i opadach deszczu pośród mijajacych go tirów. W przypadku aut warunki pogodowe powoduja ze musisz jedynie zwalnić np. mgła, snieg czy lód ... jednak systemy jakie posiada auto

Re: Wtopa...

szwedzką oglądałem zawody rozgrywane tuż po, albo nawet w trakcie opadów deszczu. Reaumując do puki naze zużlowe "panienki" nie nauczą się jeździć w każdych warunkach, na każdym rodzaju nawierzchni, a co za tym idzie nie nadrobią rażących wręcz momentami braków w technice jazdy, doputy na sukcesy

Re: Pamiętacie błyskawiczny 'sukces' Tuska?

> a za opady deszczu i sniegu w zimie. Ale za gospodarkę, bezpieczeństwo, finanse > panstwa i inne bardzo wazne rzeczy niestety odpowiada- jakich sobie wybrał lud > zi??? kogo oni reprezentują??? To jakiś model rodem z RPA lub Nigerii(lubi tam > bywac- czyżby chciał wprowadzić w

Re: Alfa MITO - kobieta prosi o porade...

, jak odparowywanie szyb podczas deszczu czy opadu śniegu. Jak kupowałem swoje wozy, to i owszem spotykałem je w wersji bez klimatyzacji, w doskonałym stanie itp itd. Właściciele chcieli mi e odsprzedać za 2/3 rynkowej ceny, później nawet za 50%. Przyznawali się, płacząc, że nikt nie chce od nich

Re: Powodz wyprodukowana przez rzad PO

A jak wytłumaczyć obfite opady deszczu w maju i czerwcu na południu Polski ? Nad moim miastem nie latały żadne samoloty .Natomiast ładunek nienawiści i wściekłosci i zawiści i złości i mściwości z powodów o których nie mogę pisać na tym forum wśród ludzi mieszkających w częsci miasta,w której

Re: do miłośników egiptu

necie- na miejscu robią już mniejsze wrazenie. Powietrze jest suche, więc o wiele większy upał znosi się dużo lepiej, niż w polsce.Plaże spokojnie wytrzymasz, tam już nie ma żadnego problemu- zresztą po to tam jedziesz - by poczuć "ciepełko", prawda ? ;) Ale nawet te 25 stopni w Egipcie zimą

Re: Szczecin: parkuj i płać zamiast parkuj i jedź

shp80 napisał: > gordon26 napisał: > > > > A co dostaniemy według autora pomysły naprawdę super > > > > parking i rower heee szczególnie w deszcz i zimą w garniturze lub obowiąz > kowej > > garsonki. > > Jak wiadomo w centrum

Re: Z Toba jak z....

grozi najwyzsza kara. niestety w polsce kar sie nie sumuje, bo gdyby tak bylo i bez tych dzisiejszych zarzutow mieliby kilkudziesiecioletnie wyroki. -- lepiej siedzieć cicho i tylko wyglądać na glupiego niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości