Platforma blogowa Blox została zamknięta

Blog searchingforanamaranth.blox.pl jest teraz dostępny pod adresem https://searchingforanamaranth.home.blog/

Wszystko o:

makowiec zawijany

Weronika Kawecka

Świąteczny zawijany makowiec z bakaliami to hit tej zimy. Poznaj przepis Magdy Gessler

Świąteczny zawijany makowiec z bakaliami to hit tej zimy. Poznaj przepis Magdy Gessler

Makowiec to ciasto, które co roku króluje na świątecznych stołach. Poniżej przedstawiamy przepis Magdy Gessler na zawijany makowiec z bakaliami. Spróbujecie swoich sił? Warto!

PO wygrała w Bydgoszczy. Urzędujący prezydent sromotnie przegrał

Zmiana warty! Specjalista od zawijanego makowca prezydentem Bydgoszczy.

Uwielbiasz bombki? Opowiedz o tej szczególnej

Już za tydzień święta - pierogi z grzybami, barszcz, karp, zawijane makowce. No i... choinka! Bombki, drewniane figurki, czerwone jabłka, lampki i łańcuchy. I choć wszystkie są piękne, w stosie pudełek, zawsze szukam tej jednej jedynej - pisze Maja Sałwacka

makowiec zawijany

wg Dorotus mojewypieki.blox.pl/2007/12/Makowiec-zawijany.html Ciasto drożdżowe na 3 strucle: 3 szklanki mąki pszennej + do podsypywania (u mnie zazwyczaj około pół szklanki) 180 ml letniego

makowiec zawijany

robie czesto na ciescie drozdzowym, ale pomimo ze mak mokry to ciasto szybko wysycha. Czy lepszy bedzie na ciescie kruchym? Czy ktos poratuje mnie super sprawdzonym przepisem na taki makowiec? Z gory wielkie dziekiM

makowiec drożdzowy zawijany

proszę pomóżcie - co roku piekę makowiec zawijany drożdzowy i wsztstko wychodzi O.K. gdyby nie odstająca u góry skórka ,co żle robię pozdr SISI

Re: makowiec zawijany

piekłam tego makowca na te święta... absolutna rewelacja, żaden inny makowiec nie wchodzi w grę. Zwijałam go jak dywan i wszyscy się dopytywali jak to możliwe, że takie cienkie drożdżowe ciasto wyszło i tyle maku z bakaliami. Udało mi się kawałek zamrozić i po rozmrożeniu był równie pyszny

Re: makowiec zawijany

Pierwsze zdjęcie super, chociaż ja czekolady i wiórków na makowcu nie uważam za dobry pomysł:)) Musowo lukier! Ale ten tak wygląda, że chyba zmienię poglądy;) -- Uwielbiam:)

Re: makowiec zawijany

Ciasto półkruche do makowca: 4 szklanki mąki 2 żółtka i 1 całe jajko 1/2 kostki margaryny 1 szklanka cukru + waniliowy 2 łyżeczki proszku do pieczenia ok. 2 łyżek śmietany Zagnieść składniki ciasta i włożyć do lodówki. W tym czasie przyrządzić mak. Jeśli chcesz mak przykryć ciastem, to 2

Re: makowiec zawijany

Piekny ten Twoj makowiec:) z przepisu dorotki zawsze wszystko sie udaje koncertowo;-) -- zajrzyj! sweetspoon.blogspot.com/

Makowiec zawijany - zapach świąt...

Bardzo dobry przepis na makowca, jesli ktos planuje robić na świeta, zawsze sie udaje :) Z tego przepisu wyszły mi 3 makowce (jak na zdjeciu), każdy 35 cm długosci... Ciasto drożdżowe: -3 szklanki mąki pszennej -180 ml mleka -150 g margaryny -6 żółtek -45 g drożdży -6 łyżek cukru -1

Re: makowiec zawijany

fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,88762101.html nie doczytałam, że to ma być zawijany. Podałam link z Galerii, może taki?

Re: makowiec zawijany

a ja właśnie nie lubuję się za lukrowanymi makowcami, zresztą lukier był na pierniku i keksie, więc ileż można ;) -- Buba79 :) Będzie dobrze, bo będzie dobrze. Lepiej być nie może, bo będzie dobrze. A jak będzie dobrze, to będzie jeszcze lepiej. Ale będzie i tak dobrze. A to jest

makowiec zawijany na święta

no właśnie, jak go zrobić? znalazłam w necie kilka przepisów, ale jakoś "nie podchodzą"... z kruchym czy drożdzowym ciastem lepiej? I chciałabym, żeby maku było duuużżżoo:)))) Dziękuję z góry.

Re: makowiec zawijany

Strasznie duzo drozdzy dodaje sie do tego ciasta. Normlanie na 3 szklanki maki = 1/2 kg jedno opakowanie suchych drozdzy (7g).

Re: makowiec zawijany

ostatnio wypróbowałam ten przepis: 0,5 kg mąki pszennej, 200 ml mleka 5 dkg drożdży 6 dkg cukru 20 dkg masła. cukier waniliowy BEZ JAJ! też się zdziwiłam Rozrobić drożdże z 2 łyżkami cukru. Odstawić aż drożdże urosną. Przesianą mąkę wsypać do miski.Rozpuścić masło, dodać mleko,cukier, cu

Makowiec

wlasnie taki zawijany makowiec z kruchym ciastem i wole w wigilie sie nie przekonac, ze mi nie wyszedł. dzieki za odpowiedz -- Doświadczenie uczy nas tylko tego, że wciąż niczego nie uczymy się z doświadczenia George Bernard Shaw

Re: makowiec drożdzowy zawijany

Nie wiem, co by tu jeszcze... Białka nie roztrzepuję, leję ze słoika z zapasów (po zużytych żółtkach) bezpośrednio na placek i rozcieram ręką. Zawijam bez szczególnej troski o to, by było luźno, ale z dbałością o to, by paczkę dobrze zawinąć. To znaczy ucinam dugi kawałek papieru, roladę

Pytanie-makowiec

Co zrobic żeby drożdżowy zawijany makowiec nie pękł w czasie pieczenia? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki ;-)

Re: makowiec drożdzowy zawijany

Gość portalu: bef napisał(a): > > Nie wiem, co by tu jeszcze... Białka nie roztrzepuję, leję ze słoika z zapasów > (po zużytych żółtkach) bezpośrednio na placek i rozcieram ręką. Zawijam bez > szczególnej troski o to, by było luźno, ale z dbałością o to, by paczkę dobrze

Re: makowiec drożdzowy zawijany

SMAROWAŁAM białkiem ale może za mało, czy białko ma być roztrzepane? w papierze piekłam raz i papier wpiekł mi się wciasto nie mam wyczucia na ile lużno zawijać w papier,?nigdy nie nakłuwałam czy to ma jakieś znaczenie? pozdr SISI

Re: makowiec drożdzowy zawijany

Ja wiem z doświadczenia że zapobiega odstawaniu wyłącznie zawijanie ciasta w papier do pieczenia, w miarę luźno, by ciasto miało jak troszkę podrosnąć. Strucle są bardzo ładne i równiutkie. Nie tylko zresztą z makiem ale i z masą czekoldadową na przykład.

kruche ciasto na makowiec zawijany

pomocy,może ktoś zna przepis na ciasto jak w tytule? w necie znalazłam tylko na ciasto z serem,pewnie też pyszne,ale nie wiem czy będę umiała zrobić ,a kruche juz kiedyś robiłam,niestety przepis zgubiłam.

Re: makowiec drożdzowy zawijany

figaro1 napisała: > Ja wiem z doświadczenia że zapobiega odstawaniu wyłącznie zawijanie ciasta w > papier do pieczenia, w miarę luźno, by ciasto miało jak troszkę podrosnąć. > Strucle są bardzo ładne i równiutkie. Nie tylko zresztą z makiem ale i z masą > czekoldadową na

Re: makowiec

A jaka jest różnica? Makowiec zawijany i nie zawijany tak samo będzie makowcem.

Re: makowiec drożdzowy zawijany

Pomyślałam jeszcze o nakłuwaniu ciasta, by zrobić kanały ujścia pary. Nie wiem, czy tak się robi (pieke w papierze i tak nie robię), ale gdy wyobraziłam sobie, że mogłabyś się poratować manewrem z makowcem modernistycznym (tzn foremke wylepić ciastem, nałożyć mak, przykryć ciatem, docisnąć je

Re: makowiec drożdzowy zawijany

A czy smarujesz ciasto przed położenie maku białkiem ?(Na rozwałkowany placek trzeba wylać ok 1 białka, może nieco mniej, rozprowadzić ręką i dopiero kłaść masę). Ja dodaję do tego jeszcze zawijanie rolad w papier do pieczenia, po upieczeniu są ca tak samo cienkie, jak przedtem. Chętnie

Re: makowiec

Masz rację. Nazwa strucla makowa jest bardziej doprecyzowana, i wiadomo że chodzi o makowiec zawijany. Na makowiec nie zawijany, mówimy raczej placek z makiem. Tak przynajmniej jest w cukierniach warszawskich.

MAKOWIEC

https://www.youtube.com/watch?v=nCQ4kzxQp1E;;nCQ4kzxQp1E;;https://i.ytimg.com/vi/nCQ4kzxQp1E/default.jpg;;Tradycyjny Makowiec Zawijany / Oddaszfartucha

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Ten makowiec wygląda bosko, dlatego też chcę spróbować go upieć - choć nie wiem czy osiągnę podobny rezultat. Zobaczymy. Nigdy w życiu jeszcze nie piekłam makowca i obawiam się tego zawijania, ale może nie będzie tak źle. Zastanawiam się tylko nad tym jak przechować go do świąt, aby nie

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Zachęcona pięknymi zdjęciami makowca zrobiłam i ja .Nie wiem jaki popełniłam błąd ,ale ciasto wcale mi nie wyrosło, chociaż po upieczeniu makowiec dobry w smaku.

Makowiec/sernik

Bardzo prosze o pomoc. Ostatni raz jak bylam w Polsce, kolezanka zamowila dla mnie makowiec z sernikiem, Cos Cudownego!!!! Zawsze robilam makowiec zawijany albo sernik, nigdy nie pieklam ich razem. Sprobowalam przepis ktory sciagnelam z internetu, ale to nie to!! Jakby ktos mial moment czasu

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Prze-pięk-ny!!!! Aż mi zapachniało z monitora - rany, jak ja uwielbiam makowce!!!!

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

jejeu cudo a mialam nie robic makowca ale po takich widokach nie ma mowy jutro pieke :D -- zimo ? gdzie jesteś ? tęsknie za tobą ....

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

sylwia.g21 napisała: > dorotus, zaraz zabieram się za pieczenie twoich cudnych makowców, cała jestem w > nerwach bo mam Rodzinę na Wigilii...trzymaj kciuki > a tak przy okazji...po co spirytus do ciasta? mam i dam, ale ciekawa jestem..na > pisz Pewnie, że trzymam kciuki

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Witaj Kasiu! Mrożę już po upieczeniu, jak dobrze wystygną, nie ozdabiam jednak lukrem. 3 makowce to dla nas za dużo jak na jeden raz :) Wkładam do woreczka, potem po prostu wyciągam i zostawiam aż dojdzie do siebie, są ok, nic się z nimi nie dzieje :), jakby były pieczone dzień wcześniej

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Nie mam zdjęć ale moje makowce wyglądały,dokładnie jak Thiessy. -- "Pieniądze to władza,seks to władza więc seks za pieniądze to forma wymiany władzy."

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

nienawidze tego forum!!!!! zawsze jak tu wchodze obsliniam klawiature!!!! ;-) makowiec wyglada przepysznie! moglabym przysiac, ze czuje zapach! :-)

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Piekne sa wasze makowce i dzieki tym zdjeciom moge napasc oczy bo zoladka nie przez ograniczenie cukru w moim zyciu do zera :D Pozdrawiam świtnych kucharzy - ja tez dązę dzieki wam do mistrzostawa;=)

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Trzymajcie kciuki - dwa makowce siedzą w piekarniku! Ciekawa jestem efektu końcowego. Jak upieką się to się pochwalę, jak będzie oczywiście czym się chwalić. Jestem pełna obaw, ponieważ moje ciasto wyszło dosyć zwarte i nie było klejące. Dzięki temu miałam ułatwione wałkowanie, ale

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Makowiec wspaniały wg tego przepisu nie miałam spirytusu wlałam 1,5 łyżki wódki, a do maku dodałam 2 ubite na pianę białka, mozna więcej (już ze swojego przepisu to wzięłam) najlepsze życzenia świateczne , życzę Ci wielu wspaniałych wypieków w nowym roku :)

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

dorotus, cuuudny ten makowiec, chcę go upiec na święta ale.. jeśli owijasz go szczelnie pergaminem to jak on ci się zrumieni na wierzchu ? czy dobrze wszystko rozumiem? pozdrowienia

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Jak z cukierni! Piekny! :) A moja babcia robi makowiec z ciasta krucho-drozdzowego... Kochani, to jest niebo w gebie. Minimum ciasta, maksimum maku z bakaliami... A usmiech po tym jest zniewalający... ;P --

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

dorotus, zaraz zabieram się za pieczenie twoich cudnych makowców, cała jestem w nerwach bo mam Rodzinę na Wigilii...trzymaj kciuki a tak przy okazji...po co spirytus do ciasta? mam i dam, ale ciekawa jestem..napisz

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Zrobiłam i wyszły suuuuper makowce! Jestem z siebie dumna. Zostało mi masy makowej i tak się zastanawiam czy możnaby ją taką gotową zamrozić? Jak myślicie? Oczywiście teraz już jej nie ma (mąż zjadł) ale pytam tak na przyszłość

przepis na makowiec

Chciałabym pierwszy raz zrobić makowiec (taki zawijany,zrolowany). Czy może ktoś z Was podać jakis w miarę łatwy przepis.Od razu mówię,że nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.

makowiec

Blagam, powiedzcie mi jak zrobic dobry makowiec, nie konieczie zawijany, i taki wilgotny:)))no i latwy do zrobienia. Jesli chodzi o ciasta to jestem cienki bolek, ale uparlam sie , ze w tym roku sie przemoge i zrobie.

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

rozmrożeniu, czy nie robi sie ciapciate?I dobre jest takie rozmrażane? Jak długo moze być w zamrażalniku? Przepraszam że tyle pytań na temat mrozenia, ale ja nigdy jeszcze ciast nie mroziłam, a chciałabym upiec tego makowca , i część zamrozić, na sylwestra jak znalazł będzie.

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

sylwia.g21 napisała: > dorotus, cuuudny ten makowiec, chcę go upiec na święta ale.. > jeśli owijasz go szczelnie pergaminem to jak on ci się zrumieni na wierzchu ? > czy dobrze wszystko rozumiem? Owijam go szczelnie papierem do pieczenia, a jednak...temperatura robi swoje i

Re: makowiec zawijany na święta

placki biszkoptowe na duzych blachach, jak wystygną zawija z makiem i jeszcze raz podpieka. Też pyszne, ale chyba najlepsza to jest strucla... -- pozdrawiam Aga z Agatką-Gagatką 3,5 latką :)

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

A więc... Zrobiłam jednak z maku mielonego dwukrotnie na sucho - moja maszynka do mielenia nie dała rady z mokrym ;) Potem zalałam gorącym mlekiem. I wyszło :) Niestety zdjęć nie mam. Aaaaa, Dorotuś, mam też na stole sernik wiedeński z Twojego przepisu... Również sie udał :D Wesołych Świ

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

berlinetka napisała: > czy spirytus mogę zastąpić wódką Jak najbardziej. Daj jednak wiecej wódki. I pamiętaj by nie polac bezpośrednio po drożdzach. pozdrowienia :) -- home is where the heart is... ...wpadnij do mnie na ciacho:)... (stro

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

mirika1 napisała: Czy wystarczy zawinąć ciasto w folię i trzymać w jakimś chłodnym miejsc > u? Dokładnie :), mozna też np. w lodówce. powodzenia! -- home is where the heart is... ...wpadnij do mnie na ciacho:)... (strona raczkująca)

Re: Makowiec zawijany - mielenie maku

Mam taką specjalną maszynkę do mielenia maku. Miele się mak na sucho: aukcja.onet.pl/show_item.php?item=151908760 Moja teściowa, jak i jej sąsiadki chodzą do piekarni mielić mak w podobnym młynku, tylko elektryczn

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Cieszę się, że smakował...pozdrawiam :) -- home is where the heart is... ...wpadnij do mnie na ciacho:)... (strona raczkująca)

Re: Makowiec warstwowy

Krysiu dziękuję za przepis. Na wierzchu tylko polukrowałam (lukier z sokiem cytrynowym). Naprawdę dobre ciasto, nie będę więcej się męczyć z zawijaniem makowców, bo nie za bardzo mi to zawijanie wychodzi.

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Świetnie! Wesołych! -- home is where the heart is... moje SŁODKIE życie

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Dziewczyno!Przepis wydaje się bardzo dobry ale pod warunkiem,że zamiast margaryny zastosujesz dobre,sprawdzone masło.Margaryna to w skrócie:choroby kobiece.Podyskutujcie o tym.Pozdrawiam serdecznie. -- sanocki2

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Moze z drożdzami cos było nie tak? Albo nie trzymałas w ciepłym miejscu? pzdr -- home is where the heart is... ...wpadnij do mnie na ciacho:)... (strona raczkująca)

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Pozwól ciastu podwoić swoją objętość :) Pamiętaj, że bedzie klejące, musisz podczas wałkowania podsypywać mąką, ale śmiało, to mu nie zaszkodzi, byle sie nie kleiło :) pzdr -- home is where the heart is... ...wpadnij do mnie na ciacho:)... (stron

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Dziękuję za świetny pomysł z papierem.Zawsze smakowo miałam super , ale skórka mocno odstawała .Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Ślina mi zalała klaakwiaskioture ... wrrrrrr -- pozdrawiam, GINGERS "Kim jest przyjaciel? To jedna dusza mieszkająca w dwóch ciałach."

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Miksuję zawsze taką końcówką jak w pierwszym mikserze www.zelmer.pl/pl/produkty/nasze_wyroby/sprzet_kuchenny/miksery/mix_robi/

Re: makowiec zawijany na święta

forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=77&w=18359424&a=18388958

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Drożdże miałam dobre , ale wsypałam za dużo cukru. Nie wiem czy to ciasto ma być klejące( a moje takie było) i jak długo ma stać w ciepłym miejscu,czy trzeba je długo wyrabiać. Pozadrawiam .

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Zrobiłam -jest pyszny.Dwa zamroziłam a jeden zjedliśmy natychmiast.Pomysł z pergaminem super, mi trochę maku wyszło z ciasta a i tak nic sie nie sypie .Wspaniały przepis-Dzięki wielkie!!! -- moje skarby to Piotruś i Karolinka

Re: makowiec zawijany na święta

Super przepis, zawsze się udaje: 1/2 kg mąki, 3 żółtka, 20 dkg masła lub margaryny, 1/2 szklanki curku, 10 dkg drożdży rozpuszczonych w kwaśnej śmietanie, wszystko dobrze wyrobić i włożyć do lodówki (śmietany tyle, żeby nie było za rzadkie). Masa makowa: 1/2 kg maku sparzony i 3 razy przekręc

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

sanocki2 napisał: > Dziewczyno!Przepis wydaje się bardzo dobry ale pod warunkiem,że zamiast margary > ny > zastosujesz dobre,sprawdzone masło.Margaryna to w skrócie:choroby > kobiece.Podyskutujcie o tym.Pozdrawiam serdecznie. Sanocki2! Dyskusja może bedzie ale zaproponuj ja

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Też pierwszy raz w życiu. Wyszedł wspaniały,taki jak lubię,mało ciasta,duzo masy. Zrobiłam z gotowej masy,dodałam tylko ubitą pianę. Pyszny! Zamroziłam nieco,będzie na później. -- "Pieniądze to władza,seks to władza więc seks za pieniądze to forma wymiany władzy."

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Właśnie sobie rośnie. O maaatko ależ jestem przejęta. Pierwszy raz w życiu robię ciasto drożdżowe! Trzymajta kciuki:) Mam pytanie. Ile to ma rosnąć? Godzinkę? Dłużej?

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

anna451 napisała: > proszę mi podpowiedzieć czy mak suchy można zmielić w melakserze Szczerze mówiąc nie próbowałam, ale jeśli masz na mysli mikser,to bałabym się, że sie spali...a zresztą mielę zawsze mak mokry, nie suchy... Moze ktos, kto mieli czymś innym niz maszynką sie wypowie :)

Re: Makowiec zawijany - zapach świąt...

Dziekuję za wszystkie miłe slowa:) Mam nadzieję że równie dobrze bedzie Wam smakował. pzdr -- home is where the heart is... ...wpadnij do mnie na ciacho:)... (strona raczkująca)

makowiec polecam ;)

mojewypieki.blox.pl/2007/12/Makowiec-zawijany.html robię od kilku lat, tylko wygląda na trudny - marne szanse że nie wyjdzie ;) -- Jeszcze trochę i świat będzie mój :)

makowiec/pooomocy

przepisu? ale nie wiem, "moje ciasto" piecze się z owocami jakieś 50 minut, jak mak to wytrzyma. może macie jakieś gotowe przepisy na mojego wymarzonego makowca? ps cała rodzina zawijane piecze;/ tylko wy mi zostałyście;P i internet ale wam ufam bardziej ;)( aż zacytuję chłopa mego co

Re: "letni" makowiec?

w zeszłym roku w lato robiłam makowiec ale taki na blasze niezawijany z wisniami pycha

Re: kruche ciasto na makowiec zawijany

Może chcesz przepis na drozdżowe,też zawijane, zawsze mi wychodzi. Jeśli chcesz to służę:)

Re: makowiec :((((

ja zawsze zawijam w papier do pieczenia zostawiając tylko trochę miejsca, by mogły urosnąć w trakcie pieczenia; zawsze wychodzą kształtne i mak nigdy nie odstaje pozdr ewa

Re: Makowiec

:) mojewypieki.blox.pl/2007/12/Makowiec-zawijany.html

Re: Makowiec, strucla- poratujcie przepisem

Ania, a może być zawijany makowiec? jesli tak, to ten przepis jest świetny, jest to przepis na 3 zawijane makowce, ja robiłam 2, więc wszystko dzieliłam na odpowiednią ilość potrzebną mi do dwóch :)) spróbuj

Wyprobowany super przepis na zawijanego makowca

Polecam zrobilam na Swieta Bozego Narodzenia wyszl super wg tego przepisu zmodyfikowanego do warunkow amerykanskich czyli zamiast maku - uzylam gotowej masy makowej ktora mozna kupiw chyba w kazdym grocery store masa makowa w puszce i zamiast "zywych drozdzy" uzylam instant wg miary z tej

Re: kruche ciasto na makowiec zawijany

Może być jeszcze krucho-drożdżowe, siekasz jak na kruche ale dodajesz drożdży. Ale nie mam przy sobie przepisu. :(

Problem z makowcem - pomocy!

Pomocy :( Zaczęłam robić makowca z tego przepisu: mojewypieki.blox.pl/2007/12/Makowiec-zawijany.html Zamiast 3 strucli chciałam zrobić 2 i tak podzieliłam składniki, żeby było na 2. Ale zapomniałam zmniejszyć

Re: Pytanie-makowiec

Zgodnie z podpowiedzią koleżanki,która pracuje w cukierni(ciastkarni)makowce piekę w papierze do pieczenia.Zawijam całego makowca,piekę,a póżnie studzę w tym samym papierze.Makowiec jest soczysty i wilgotny,taki właśnie jak lubię. Pozdrawiam. :)

Makowiec japoński

Jeszcze ze świątecznego stołu :) Znany również jako makowiec jabłkowy - alternatywa dla tradycyjnego makowca zawijanego, bez grama mąki, za to z jabłkami - mokry i pyszny :) 2 szkl. maku, 1 szkl. cukru, 5 jaj, 1/2 kostki masła, 1/2 kg jabłek, 4 łyżki bułki tartej, 1 łyżeczka proszku do

Re: I znowu spiep...łam makowce

Też kiedyś robiłam zawijany, pierwszy i ostatni raz, koncertowo spieprzony mimo trzymania się przepisu. Po prostu piekę teraz zwykłe makowce, niezawijane. Tak naprawdę najlepsze są makowce w ogóle bez ciasta, te bardzo mokre ;) A zawijane zwykle są dla mnie za suche. -- Dobre decyzje są

Re: makowiec :((((

Papier do pieczenia to rodzaj pergaminu w miodowym kolorze, czasem z wyrysowanymi roznosciami jak np. pajacyki, domki do pieczenia itp. Jest on uzywany obustronnie i nie wymaga smarowania. Ja moje makowce rowniez zawijam w ten papier i zostawiam troche miejsca do rosniecia wzwyz, ale i na

Re: makowiec :((((

Gość portalu: ewKa napisał(a): > ja zawsze zawijam w papier do pieczenia zostawiając tylko trochę miejsca, by > mogły urosnąć w trakcie pieczenia; zawsze wychodzą kształtne i mak nigdy nie > odstaje > pozdr > ewa A ja sie wtrace i spytam co to takiego papier do

Re: makowiec na świeta!

dla mnie najważniejszy jest mak , więc robię na blaszce , a ciasta bardzo mało . Jeśli chcesz taki to ci napiszę, nie lubię zawijanych.