Platforma blogowa Blox została zamknięta

Blog feeriasmakow.blox.pl nie został przez autora przeniesiony w nowe miejsce [jestem właścicielem tego bloga]

Wszystko o:

krem brulee

Nowa restauracja Szyca to sukces czy porażka? Ile kosztuje obiad u aktora i czy jest smaczny

Borys Szyc niedawno otworzył swoją restaurację o wdzięcznej nazwie "Akademia". Teraz, kiedy już pierwsze emocje opadły, można się na spokojnie przyjrzeć karcie dań i ocenić wybór. I ceny oczywiście.

Oscary 2015. W zeszłym roku zmorą deszcz, a w tym... karaluchy?! A i tak najbardziej szokuje zawartość toreb z prezentami dla gwiazd. Trwają przygotowania do gali

Oscary 2015. W zeszłym roku zmorą deszcz, a w tym... karaluchy?! A i tak najbardziej szokuje zawartość toreb z prezentami dla gwiazd. Trwają przygotowania do gali

przystawki. Za to na deser, fiołkowy krem brulee lub tort w kształcie kapelusza Charliego Chaplina. Do kuchni Pucka trafiło 7,5 tysiąca pojedynczych krewetek, prawie 115 kilogramów lepkiego ryżu, tysiąc grillowanych kanapek z serem, prawie 14 kilogramów jadalnego złotego pyłu (m.in. do dekorowania

miseczki do kremu brulee

Miseczki do kremu brulee jakie dostałam w zestawie z palnikiem potłukły się, niestety. Gdzie mogę kupić nowe? Wiem, ze krem można podawać również w innych naczyniach, ale ja bardzo lubię go właśnie w miseczkach. Próbowałam wpisywać nazwę w wyszukiwarki, ale otrzymywałam tylko przepisy.

Creme brulee

- można użyć mniejszej liczby jajek (5 na 500 ml) - wtedy krem będzie mniej stały - połowę śmietanki można zastąpić mlekiem - otrzymamy wersję "light" - piekarnik można nagrzać do mniejszej temperatury - 110 st. C; wtedy krem dochodzi około godziny - łatwo sprawdzić moment zestalenia poprzez

krem brulee - jak opiec?

wierzchu do większego naczynia z lodem, i to wszystko pod grzałkę grila w piekarniku. Ale jakoś za dużo z tym zabawy, jak na mój gust. Ten sam facet demonstrował opiekanie kremu brulee takim mini-palnikiem gazowym. I tu moje pytanie: czy takie coś jest w ogóle do dostania w naszych polskich

creme brulee

Macie wypróbowany przepis na ten krem? Znalazłam w sieci kilka, każdy inny... Różnią się składnikami i sposobem wykonania. Jak to zrobić najlepiej? Dzięki

Creme brulee

brytfance w kąpieli wodnej. Po ostudzeniu były w lodówce przez 3 godz. W smaku świetny, ale niestety konsystencja do bani. Jakieś podpowiedzi? Dlaczego wyszła zupa? no skandal i porażka... Dłużej piec? Więcej żółtek? gdzieś ktoś mi mówił że krem brulee owszem, ale z 10 żółtek..? -- …moje

Creme brulee

). Wstawiamy je do piekarnika nagrzanego do 90 st. i zapiekamy około 40 -50 minut- konsystencja kremu ma być lekko galaretowata, nie można dopuścić do przyrumienienia! Po wyjęciu kremu z piekarnika schładzamy go kilka godzin w lodówce, a przed podaniem posypujemy równą warstwą cukru, który karmelizujemy

Re: miseczki do kremu brulee

to zalezy jakie masz te miseczki? najczesciej ludzie robia krem brulee w miseczkach przeznaczonych na mufiny, a powinno sie podawac na takich talerzykach o wysokosci ok.2- 3 cm. chodzi o plasko rozlozony krem i duza powierzchnie karmelu

Re: krem brulee - jak opiec?

Ma, ma inklinacje, i owszem, i nawet niedługo urodziny. Ale żeby tak dla przyjemności (choćby nie wiem jak wielka ta przyjemność była) zjedzenia raz na jakiś czas kremu brulee opalarkę kupować... Chyba mężuś nie łyknie takiego prezentu, tym bardziej, że nie miałby czego nią opalać... Spróbuję

Creme brulee - ratunku

brytfance w kąpieli wodnej. Po ostudzeniu były w lodówce przez 3 godz. W smaku świetny, ale niestety konsystencja do bani. Jakieś podpowiedzi? Dlaczego wyszła zupa? no skandal i porażka... Dłużej piec? Więcej żółtek? gdzieś ktoś mi mówił że krem brulee owszem, ale z 10 żółtek..? Poradźcie proszę, bo

creme brulee "light" ;)

jak w temacie, ma ktos swoja SPRAWDZONA wersje cremu brulee, nazwijmy to, light? mam jutro gosci, w tym 3 osoby notorycznie dbajace o linie i chcialabym im zrobic przyjemnosci. uzywane przeze mnie przepisy opiewaja na 400 badz 500 ml smietanki przy 4 do 6 porcjach i wychodza notabene znakomicie

Re: Creme brulee

...jak fantazja to fantazja...nie ma palnika a jest juz upieczony krem...to cukier na patelnie, skarmelizowac i wylac na wierzch kremu...stawiam kawe temu kto sie pozna ze nie palnikiem. I nie bedzie to krem karamel bo chrupiaca skorka bedzie na gorze! z zamknietymi oczami ;) oczywiscie ma

Re: miseczki do kremu brulee

idac za tym: pl.wikipedia.org/wiki/Cr%C3%A8me_br%C3%BBl%C3% A9e nie do konca wiadomo..... w moim "das grosse buch der desserts" jest napisane, ze "cream brulee powstal prawdopodobnie w Trinity College (Cambridge).

Re: creme brulee

Przyznam się szczerze, że mnie zaskoczyłaś - zawsze jadłam creme brulee podawany na zimno a i w przepisach duży nacisk kładziony jest na to, by deser dobrze schłodzić i do zapiekania cukru-karmelu wstawić miseczki w naczyniu wypełnionym zimną wodą i kostkami lodu, by krem się nie zagrzał. Na

Re: krem brulee - jak opiec?

Ja robię tak: najpierw traktuję miseczki z kremem kąpielą wodną (czyli wstawiam do większej miski wypełnionej wodą, to wszystko do piekarnika). Kiedy krem się upiecze, trzeba go z pieca wyjąć i ostudzić. Dopiero potem posypuję brązowym cukrem i wstawiam na kilkanaście sekund pod grill (mam w

Re: krem brulee - jak opiec?

Dzięki serdeczne, chyba nareszcie się skuszę. A jak robisz sam krem? Bo co do samych ingredientów - wersji tyle, ile przepisów.

Re: krem brulee - jak opiec?

...widzialam kremy zapiekane zarowno w 180! jak i w 110C. Preferuje 100 - 110...nie jest to latwy krem do upieczenia i jak dla mnie nie daje gwarancji, ze za kazdym razem skubany pieknie wyjdzie... 180 grozi przpaleniem gory... temat rzeka to pieczenie kremu...mam wrazenie ze i przepis

Re: krem brulee - jak opiec?

O, zapytam w takim razie praktyka (bo ja na razie tylko teoretyk jestem): jak w końcu z tym zapiekaniem samego kremu? Mam kilka przepisów i w każdym jest napisane co innego: raz, że temperatura zapiekania 150 stopni, a innym razem, że max. 90, bo w wyższej zrobi się "słodka jajecznica". I

Re: creme brulee

tylko tak...ma byc zimny z ewentualnie (jak kelner szybko doniesie) cieplym skarmelizowanym cukrem...reszta musi byc zimna...jezli krem brule dostaje ktos cieply (caly) to moze oznaczac ze kuchnia nie ma opiekacza nazwijmy go recznego tylko opieka pod tzw. salamandra...a to trwa dluzsza

Re: miseczki do kremu brulee

hmmm... to mamy dwie rozne "wielkie ksiegi". moja jest na 100% tlumaczeniem na niemiecki z angielskiego. akurat tydzien temu pozyczylam kolezance, ktora miala impreze rodzinna i jeszcze nie oddala. pokaz okladke swojej z ciekawosci. znajdziesz na amazonie np

Re: Creme brulee

jswm napisała: > Dziuuniu,a piekłas w kąpieli wodnej? bo ja ostatnio zalałam swoje kremy... Nie, piekłam bez wody i udało się jak widać :) Jak masz niskie foremki to woda nie jest niezbędna, grunt to nie przepiec kremu, powinien się jeszcze lekko trząść jak go już wyjmiemy z

Re: krem brulee - jak opiec?

Składniki: 500 ml śmietanki 12%, 1/2 laski wanilii, 60 g cukru 1 jajko 4 żółtka. Śmietankę zagotować z wanilią (po 5 min. wyjąć wanilię). Jajko i źółtka ubić z cukrem, wlać gorącą śmietanę cały czas ubijając. I to wszystko, rozlać do miseczek, i wstawić do piekarnika w kąpieli wodnej.

Re: krem brulee - jak opiec?

widziałem w domowej kawiarence, jak prowadzący włożył naczynka z tym deserem, do płaskiej miski napełnionej zimna wodą, a później do piekarnika pod grill. -- John Malkovich jak grał ruska to mówił madierfakier

Re: krem brulee - jak opiec?

No właśnie ja też to widziałam w domowej kawiarence, tylko że ten facet po chwili powiedział, że on ma lepszy sposób i wyjął ten mini-palnik. I rach-ciach opiekł cukier na piękny karmel.

Re: miseczki do kremu brulee

nie ma jej w amazonie, ani w innej ksiegarni, nie wiem czy gdziekolwiek jest do kupienia, moja byla kupowana cale wieki temu w jakims takim malym ksiegarnio-antykwariacie :)

Re: miseczki do kremu brulee

moja "wielka ksiega" jest z niemiec i nie jest tlumaczeniem zadnej wielkiej ksiegi angielskiej czy francuskiej, ot wydanie czysto niemieckie z roznymi ciekawostkami i przepisami deserow z roznych stron swiata.

Re: Kokilki do kremu brulee

Te zarodoporne naczynka - to kokilki. W Warszawie - sa w sklepach na scianie polnocnej - Swietokrzyska na wysokosci Palacu Kultury. pakowane po dwie +firmz Creusot. Niestety pomarańczowe tylko lub wisniowe. Pozdrawiam

Re: miseczki do kremu brulee

one sie jakos specyficznie nazywaja z francuska. zapytaj obok na forum kuchnia, moze ci pomoga, wtedy latwiej znajdziesz.

Re: Krem Brulee :),n/txt

www.globalgourmet.com/food/egg/egg0296/crembrul.html -- Khushi!

Re: krem brulee - jak opiec?

Ja piekę pół godziny w temp. 180 stopni. Po upieczeniu chłodzę około dwóch godzin (to jest b. ważne!). Cukier tworzy świetnę skorupkę, jak z "Amelii Poulain" ;)) Powodzenia!

Re: krem brulee - jak opiec?

Przyszło mi coś na myśl czytając o tym opalaniu. Otóż jest narzędzie do usuwania starej farby z pomalowanych powierzchi, coś z arsenału masterkowiczów co po angielsku nazywa się "heat gun" - załączam ilustrację. Rzecz w tym, że jest to coś jak suszarka do włosów, ale produkujące wielokrotnie w

Re: miseczki do kremu brulee

tez mam wielka ksiege deserow, ale nie do konca jej wierze :) chociaz szczerze mowiac rowniez nie zawsze wikipedii wierze. za to wierze leksykonowi kuchennemu brockhausa. niestety, tam jest tylko opis deseru, a nie jego historia :( a wielka ksiega deserow jest z obszaru anglo-saskiego. oni nie l

Re: Krem Brulee :),n/txt

-- Zdjęcia moich wypieków Chleb domowej roboty

Re: krem brulee - jak opiec?

...a chyba najciekawsze w tym programie bylo to, ze zaproponowal zelazko! Naczynie i tak jest zaroodporne..przylozenie zelazka nie powinno zniszczyc form...:)

Czy można zamrozić masę na krem brulee?

Jak w temacie-mam żółtka pozostałe po pavlovej (dla mamy:) Czy mogę zrobić masę ze śmietanką teraz i zamrozić a potem po rozmrożeniu upiec?

Re: Creme brulee

Szerokość foeremek - 11cm, zalane były na ok 2,5cm kremu. Chlapnięcie - no nie wiem, mam kiepski wgląd w szybę piekarnika - nie wykluczam, ale to chyba na powierzchni zrobiłby się "lej"? -- …moje dzieci moja siła...

Re: creme brulee "light" ;)

Propozycja, która dziś przyszła mi do głowy, gdy jadłem doskonały creme brulee w restauracji, i to w całkiem dużej kokilce: otóż pod krem włożono spory kawałek mango, zaś na skarmelizowanym cukrze rozlano nieco cointreau i podpalono. Efekt był niesamowity, a krem nabrał nowego wyrazu i był

Re: creme brulee "light" ;)

nie znam przepisu na light creme brulee, ale mam pomysł: a gdybyś podała creme brulee nie w ramekinach, tylko w filizankach do espresso? one sa malutkie, zmiesci sie połowa "normalnej" ilości, osoba odchudzajaca się nie utyje od trzech łyżeczek kremu, a przyjemnośc będzie miała pomysł

Re: Creme brulee

jako milosniczka creme brulee ktora wykonala go przez ostatnie lata przynajmniej objetosciowo kilka wanien moge stwierdzic autorytatywnie, ze twoja temp kapieli wodnej byla za niska. jesli ktokolwiek upiera sie, ze krem mu wyszedl w 100° to klamie i nigdy go nie robil. jesli wiec jeszcze nie

Re: Zapiekany krem cytrynowy

bo "cytrynowy creme brulee bez skorupki" jest dla mieczakow ;) -- Gesslerowa w kosciele

Re: Creme brulee

Oj faktycznie za mało tego gazu ;) Ale ważne że smakowało i karmelu troszkę też przecież jest :) Ja się bezczelnie wcisnę ze swoim zdjęciem ;) Robiłam krem wg podobnego przepisu

Re: Creme brulee w kokilkach?

Jest taki gotowy creme brulee w hipermarketach, kupuje się go od razu w takich szklanych zaroodpornych kokilkach. Ja kupiłam sobie kilka sztuk (creme brulee rians), kremik wyjadłam a kokilki używam do produkcji własnego kremu

Re: creme brulee- wątek zarchiwizowany

Zabieram się za ten deser jak pies za jeża, od dawna mam na niego ochotę, ale teraz to mnie zniechęciłaś :( Ostatnio miałam ochotę też na coś waniliowego, więc zrobiłam eklery z kremem Patisierre, z przepisu z bloga Dorotus (wątek z eklerami gdzieś niżej), i w kremie tym znalazłam idealny

Re: Creme brulee

ml. mieszanine w dzbanku ostroznie mieszamy. wyewamy do foremek. zalewamy brytfanke wrzatkiem z czajnika, tak do 1/2, 3/4 wys. foremek i jazda do piekarnika na 45 min. przewaznie potrzeba jeszcze 5 min dodatkowo. jesli krem na koncu zaczyna sie leciutko "przypalac", nie szkodzi, potem przykryjemy

Re: Creme brulee

Nie nie wylałam, została jeszcze w lodówce jedna porcja i zaraz ją zjem, bo naprawdę w smaku jest super, tylko w środku miseczki plyn mi się wylewa. Mam kolejną porcję śnietanki i zaraz będę próbować wg Twojej temperatury, bo na ambicję mi weszło, żeby zrobić ten krem prawidłowo. Prawdę mówiąc

Re: Cytrynowy creme brulee

zareczam, ze krem wg przepisu w podanym przeze mnie linku zrobi bezproblemowo najwieksza oferma kulinarna i dziecko w wieku, no... wczesnoszkolnym. jedyna trudnosc polega na oddzieleniu zoltek od bialek :) -- Exit Ghost

Re: Creme brulee

ania_m66 - zatem druga próba za mną , o wiele lepszy skutek, tzn konsystencja w środku ok, jak trzeba. Tym razem piekłam w 150st, przez 50min w kąpieli wodnej. Mam delikatne wrażenie żeby teraz zrobić eksperyment w stronę 130-140 st. Krem z wierzchu wyszedł nieco spieczony. W przekroju ma stabilną

Re: Czy można zamrozić masę na krem brulee?

breskva napisała: > Nie doprecyzowalam - chcę wykorzystac żołtka ktore mam teraz, ale krem brulee > chcę zrobic dopiero za kilka dni - trzeba najpierw spalic kalorie po spozyciu > pavlovej;) to lepiej z nich zrobic jajecznice,albo ja dodaje do twarogu lyzeczke maki

Re: Jakiś dobry krem

Za mną z kolei chodzi creme brulee, który też się chyba kwalifikuje do tematu. Może ktoś podać sprawdzony przepis?

Re: Czy można zamrozić masę na krem brulee?

Nie doprecyzowalam - chcę wykorzystac żołtka ktore mam teraz, ale krem brulee chcę zrobic dopiero za kilka dni - trzeba najpierw spalic kalorie po spozyciu pavlovej;)

Re: Czy można zamrozić masę na krem brulee?

zelatyna do budyniu? do creme brulee? :))))) chyba ktos myli ww desery z panna cotta. a creme brulee jest faktycznie lepszym puddingiem, vel budyniem. takim prawdziwym, robionym w kapieli wodnej. a ze mozna i zrobic zageszczajac slodkie mleko maka ziemniaczana, to raczej powszechnie wiadomo :)

karmelowy krem

Prawie nie jadam słodyczy i w związku z tym nie umiem piec, ale ostatnio postanowiłam się nauczyć przygotowywać desery. Zaczęłam od deserów typu jajecznego: zabaglione, creme brulee itp. Przyszła pora na creme caramel. Robiłam wszystko zgodnie z wytycznymi z przepisu. I część jajeczna pyszna

Re: Creme brulee w kokilkach?

Proszę powiedz, w których marketach można to dostać? Byłam wczoraj w carrefourze i nic takiego nie dostałam. Rozumiem, że mam tego kremu szukać w lodówkach obok jogurtów?

Re: Creme brulee

przepieklo btw, chociaz zdarzalo mi sie zapomniec o kremie i potrzymac dobra godzine w piecu. po prostu brzegi byly przyrumienione. moj przepis (nie autorski, tylko gdziestam w sieci 100 lat temu znaleziony) polecam serdecznie, bo wychodzi zawsze :) tulimatka napisała: Prawdę mówiąc przyszło mi

Re: Creme brulee w kokilkach?

Jadlam w nizszych ale o wiekszej srednicy. Niektorzy to glownie dla tego przypalonego wierzchu tym kremem sie zajadaja, wiec im wieksza powierzchnia do przypalenia tym lepiej ;) Belgia od kuchni

Re: Najsmaczniejsze w Hiszpanii mniej hermetyczni

Flan przygotowuje się w kąpieli wodnej(90 st.)jak krem brulee,ale ostatecznie do kremu brulee podobny jest crema catalana bo podobnie jak francuski krem o pół-stałej, a pół-galaretowatej konsystencji ma warstwę chrupiącego, skarmelizowanego cukru uzyskaną przez opalanie lut-lampą. Flan

Re: Tarta z kremem br?lée

Kolejna sadystka... Kocham creme brulee. Teraz nie zasnę z nadmiaru kuchennej pożądliwosci :(

Re: uwaga, bede sie czepiac

się w dodatku zbyt małą ilością cukru wierzch kremu wtedy zamiast cukru przypala się krem,a w kremie brulee chodzi o skorupkę z karmelu czyli przypalonego cukru.Sam przypalony krem nie smakuje najlepiej.Poza tym ja się niczego nie boję ;( > 2. dlaczego tarta, a nie po prostu krem brulee

Krem cytrynowo-imbirowy ze skorupką

Moja wersja creme brulee. Na dwa ramekiny: * 200 ml śmietany (słodka, gęsta, nie musi byc kremówka) * garść cukru (można dać brązowy) * 1 jajo i 1 żółtko * skórka starta z cytryny * kawałek (nie za dużo) startego imbiru * plus cukier na skorupkę Na małym ogniu gotować śmietanę, cukier

jak jest po polsku custard cream?

to co jest w creme brulee? i w roznorakich babeczkach i tego typu rzeczach, krem ze smietany i zoltka z cukrem?

Palnika do creme brulee to

ja nawet się już dorobiłam;) A ta wątróbka jako krem pod skorupką mnie zaintrygowała (bo ile można na słodko karmelizować?). Teraz tylko trzeba wykombinować taką proporcję cukru z foie gras, żeby to razem się nie gryzło, a wręcz zjadliwe było;)) Pozdr.

Re: Co to jest krem custard

Jajka+mleko,creme brulee,mysle,ze to nasz poczciwy budyn jesli pisza,ze ma byc w proszku:)

Re: Creme brulee - palnik - gdzie?

Będzie własnie w sklepach typu Castorama itepe.Nazywa się mikropalnik gazowy i tak wygląda: images.google.pl/images?hl=pl&q=mikropalnik%20gazowy&lr=&sa=N&tab=wi Niestety w Polsce krem

Re: rozwiązania kuchenne

Szkoda jeść z aluminium. Używam palnika do kremu brulee do opalania cebuli. ;)

Re: Creme brulee w kokilkach?

miss_coco napisała: > Jadlam w nizszych ale o wiekszej srednicy. Niektorzy to glownie dla > tego przypalonego wierzchu tym kremem sie zajadaja, wiec im wieksza > powierzchnia do przypalenia tym lepiej ;) Mam jeszcze kwadratowe 12x12 cm, wysokość 4 cm. Teraz ma być jeszcze tort

Re: Krem karmelowy z figami

> Czy np krem czekoladowy, może być nutellą Nutella (nazwa towarowa zastrzeżona) to smarowidło z orzechów laskowych i czekolady, a nie krem czekoladowy. Nie wszystko, co brązowe to czekolada, niezależnie ile eksklamatorów na końcu zdania się pojawi. > ale ja wiem jak wygląda i

Re: creme brulee z krowkowym nadzieniem

linn, problem jest w tym, ze creme brulee siedzi dlugo w piecu, bo ok godziny. poza tym jest kompletnie plynny na poczatku. ciasto muffinkowe ma inna konsystencje, gdyby taka mial moj krem w ogole bym sie nie pytala. w plynie wszystko rozpuszcza sie koncertowo. -- http

Re: Akcesoria

Wszystko ladnie sie komponuje, ale czemu "krem brulee" w cudzyslowiu?

Re: Mam creme brulee ze sklepu...

Zawsze robimy w piekarniku, moze nie jest taka twarda ta skorupka jak spod palnika, ale jest ok. Piekarnik powinien byc nagrzany na maksa, najlepiej krem postawic pod sama gorna grzalka na najwyzszej polce.

Re: Creme brulee w kokilkach?

Teraz w Duce (właśnie kupiłam) są za ok. 7 zł też o średnicy 9 cm, ale wysokości 4,5 cm (specjalnie zmierzyłam:) ), i te mi się wydają odpowiedniejsze. I też takie naczynka kojarzę z Francji, a więc ojczyzny kremu:) Nie mówiąc o takim szczególe,że deser jest słodki i dodatkowo ok. 1

Re: creme brulee oczywiscie

2 szklanki śmietany kremówki (500 ml),1/2 laski wanilii albo cukru waniliowego z prawdziwą wanilią,6 żółtek,1/4 szklanki cukru,szczypta soli,brązowy cukier trzcinowy do przypalenia Rozgrzać piekarnik do 150 st. C. Wstawić formę do pieczenia napełnioną częsciowo wodą (krem piecze się w

SUPER JEDZONKO!!!

Przedwczoraj postanowilismy spróbować specjałów na Dembego10;) Knajpka PASTIS... Ja wzjadłam penne z łososiem, mój "Połówek";) polędwiczkę... na deser szarlontka i krem brulee... bomba!!!!!!!!!!!!!!! Gorąco polecam;) przepycha

Re: Czy można zamrozić masę na krem brulee?

do budyniu co najwyzej mozna dodac maka ziemniaczana albo kukurydziana (ale taka biala). a ZELATYNE to sie do GALARETKI daje!!!

Re: Francuski przepis na crème brulée

Krem mega pycha! Mój mąż robił najpyszniejszy krem czekoladowy na świecie, dopóki do sklepów nie wszedł gotowy crem brulee rians, teraz od dawna już nie mogę go namówić... Kupny jest całkiem niezły, ale michał w kuchni jest taki sexy;) Wycofać Creme Brulee ze sklepów!

Re: Czy można zamrozić masę na krem brulee?

nie :/ boszz po co? zrob od razu mase a potem podgrzej wierzch przeciez to zwykly, gesty budyn z karmelizowanym cukrem na wierzchu po cholere mrozic

Re: Czy można zamrozić masę na krem brulee?

oczywiście, ze rodzaj budyniu robiles kiedys budyn w domu? pewnie nie torebkowy rzadzi miedzy creme brule a zwyklym budyniem roznica jest taka, ze budyn sie u nas robi z mleka i zageszcza maka a creme brule sie robi ze smietany albo dodaje sie zelatyny, ktora scina mase ja robie smietanowy

Re: Krem karmelowy z figami

ale ja wiem jak wygląda i smakuje zarówno crem carmel jak i creme brulee ;-) A powyższe to moja inspiracja tymi dwoma;-) Dowolność interpretacji przepisu jest zawsze. Czy np krem czekoladowy, może być nutellą, albo masą do tortu, ew produktem kosmetycznym-może!!!

Re: Akcesoria

wszystko wygląda ładnie, tylko szkoda, że jest napis "krem brulee", zamiast "creme brulee", to juz na tyle popularny deser, że taka pisownia jest odpowiedniejsza. A tak jet trochę misz masz językowy. No i te baśnie, ech...

Re: Tarta z kremem brûlée

chodzi za mną krem brulee od paru dni. nigdy go nie jadłam i chciałabym spróbować. zaglądam do Galerii, a tu taka niespodzianka ;) wczoraj wieczorem studiowałam Konemanna i chyba się skuszę... tylko mam nie wiem co z tym grilem, mam taką opcję w piekarniku. no nic, popróbuję

Re: creme brulee kapiel wodna pytanie techniczne

to wiadomo, ze bedzie bardziej sciete po wystudzeniu :) balam sie, ze w tak duzym naczyniu nie rozpoznam momentu, w ktorym trzeba wyjac krem z pieca. czyli w calosci tyle samo, ile w porcyjkach. dzieki :)

Re: creme brulee kapiel wodna pytanie techniczne

piekłam niedawno creme brulee w dużym naczyniu - temp. 150 stopni, około 45 minut; naczynie było szerokie i niezbyt wysokie, warstwa kremu miala pewnie 2-2,5 cm jesli też będziesz uzywać niewysokich form, to ten czas powinien byc ok, w sumie jak sie dobrze przyjrzysz, to zauwazysz, kiedy

Re: Bufet

To zależy czy to prawdziwy creme brulee, czy też angielska albo co gorsze amerykańska wersja, która z francuskim orginałem ma bardzo mało wspólnego... w takim wypadku, to pozostaje krem/deser waniliowy, w najlepszym razie creme a la brulee ;) Strasznie jestem cięta na te kremy, bo to jeden z moich

Re: przepis na ciasto z dużą ilością jajek

godzinna podroz to wszystko przetrwa :) w szczegolnosci, ze upalow nie ma. - tarta na kruchym spodzie z kremem brulee jako nadzienie - ciasto szyfonowe - biszkopt przelozony maslanym kremem

Re: Mam żółtka i chcę je przerobić na krem

Ale jaki krem? Więcej szczegółów by się przydało:) Czy krem jako deser, czy do przełożenia tortu, ile żółtek jest do zutylizowania, czy może creme brulee, a może ajerkoniak? Kiedyś upiekłam na Wielkanoc babę z 30 żółtek:)

Re: Nawet badziewnego słoiczka nie wyrzucą

A ja kiedyś kupiłam krem brulee w takich brązowych kamionkowych jakby - no i to jakoś wyglądało. Przydaje się jako popielniczka:P

Re: weź ekstrakt i dosyp maku:-) żeby ziarenka by

Aniu, wielkie dzięki za cenne porady i linki:) Czy mogłabys proszę podac swój przepis na krem brulee? Byłabym bardzo wdzięczna.

Re: Co dziś kupiłaś?

2 bułki,ratatuje w puszce,krem brulee w proszku,markizy,20dkg irysów,kalafiora po ktorym mnie posrało,reszty nie pamiętam

Re: creme brulee- wątek zarchiwizowany

foremek. mozesz przelac przez sitko, mi to czarne od wanilii na spodzie nie przeszkadza. piekarnik nagrzej do 150°, srodkowa szyna, kapiel wodna, czyli dochowka zalana wrzatkiem, w niej foremki, woda do poziomu kremu w nich sie znajdujacego. trzymaj w piecu ok 50 min. zaden, termoobieg, temperatura

Re: Czekolada :)

Jaki krem brulee?? Wszyscy wiedzą, że najlepsza jest pistacjowa!! Mniam. A ja obecnie na diecie. 0 czekolady. 0 dżank fudów. 0 fanu. :/

Re: Jak się czyta...

Gość portalu: paratha napisał(a): > A te tutaj ponizej, jak poprawnie wymawiac? > creme brulee > creme fraiche > cointreau głowy nie dam :) krem brule' (u jak niemieckie u umlaut) krem fresz kłętro' -- Literówki to moja specjalność :)

ma ktos lutowa "kuchnie"?

bo czesc o kremach brulee mnie interesuje, a kupia mi i przesla dopiero za 10 dni :( -- http://1.1.1.4/bmi/icanhascheezburger.files.wordpress.com/2010/11/0a26236d-7812-4c4f-93de-88cdc4a01581.jpg :)