Wszystko o:

ciasto na naleśniki

Aneta Augustyn

Na brusznice, na jagody

Na brusznice, na jagody

Borówki czarne, czerwone, amerykańskie. Do mięs, pierogów, ciast i naleśników. Borówkowy chutney, dżem, marmolada, sok, konfitura, a na czele - jagodowa nalewka. W Gromadce borówka jest dobra na wszystko.

Setki butów, tysiące płyt, żyrandol z kwiatów. Marika pokazała swoje mieszkanie!

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak mieszkają polskie gwiazdy? Jeśli tak, mamy dla was niezłą gratkę. Piękna prowadząca "The Voice of Poland" zaprosiła do swojego mieszkania Paulinę Drażbę z "PnŚ" i oprowadziła ją po swoich włościach. Zobaczcie, co ciekawego jej pokazała.

Ważyła prawie 160 kg. Przeszła na dietę z II wojny światowej i w ciągu roku schudła aż...

Tarta z marchewki i owsiane ciasteczka - jej dieta może wydawać się dosyć kaloryczna, ale taka z pewnością nie jest. Najdobitniej świadczy o tym efekt - Carolyn Ekins schudła aż 40 kg w rok stosując dietę z II wojny światowej.

Mączna otulina jako wyznacznik

Nawet domyślić się byłoby trudno, co kryje się pod nazwą pierogi. Podczas konkursu na targach Mięso i Wędliny w Pałacu Kultury okazało się, że o to miano ubiegały się nie tylko te sklejane w "fale". W szranki stanęły też: rulony z naleśników wypełnione farszem, krokiety i uszka, a także

Smaki dzieciństwa: wspominamy je z nostalgią i rozrzewnieniem

. Zresztą prawie wszystko lądowało w zupie. Stołówka w przedszkolu serwowała na przykład naleśniki ze śmietaną do... barszczu ukraińskiego - ohyda! W ogóle przedszkole to był kulinarny koszmar. Bardzo długo byłam chorobliwie chuda, bo miałam wstręt do jedzenia, właśnie przez to, jak nas tam karmili. Szpinak

W kosmicznej pajęczynie

W kosmicznej pajęczynie

postaci ogromnych ścian materii. To takie twory, które zrazu ochrzczono "naleśnikami", miały dominować we wczesnym kosmosie. Dopiero potem podzieliły się one na mniejsze części, a więc: supergromady, gromady i galaktyki. Niczym ciasto, które zostało rozwałkowane przez grawitację i rozerwane

Polacy, po co Wam tyle cukru? "Panika", "atawizm", "artykuł pierwszej potrzeby"

Polacy, po co Wam tyle cukru? "Panika", "atawizm", "artykuł pierwszej potrzeby"

: normalna rodzina, nieuzależniona od pączków, naleśników, gofrów, muffinek, ciast, ciastek co dwa dni w ilościach hurtowych, bo dla takiej rodziny faktycznie do świąt może braknąć te 30 kg". Kiciiaa odpowiada mu: "(...) Mnie natomiast cukier bywa potrzebny do: - wypieków - mam dziecko, któremu

Kraków - miasto studentów. Będziesz studiować w Krakowie? Te miejsca musisz znać!

powracać do Cosa Nostra - od poniedziałku do piątku w godzinach 12-16 wszystkie dania z karty dostaniemy tu taniej o 40 proc.! Pizza (chwalona zwłaszcza za cienkie, włoskie ciasto) na dwie osoby wychodzi wówczas po jedyne 6 zł. Dobre wieści mamy także dla fanów makaronów. Najtańsza pasta w mieście czeka

Dzisiaj finał show. Uczestniczka: Dwa miesiące przed ślubem dałam się zamknąć w domu "MasterChefa". Kiedy wyszłam, nic nie było gotowe

Dzisiaj finał show. Uczestniczka: Dwa miesiące przed ślubem dałam się zamknąć w domu "MasterChefa". Kiedy wyszłam, nic nie było gotowe

powtarzała mi, że żeby (przysłowiowe) ciasto urosło trzeba być spokojnym i pozytywnie nastawionym i tak już mi zostało... Kuchnia jako miejsce spokoju, a nie rywalizacji? Zupełnie odwrotnie, niż w programie. - Poszłam do "MasterChefa" nie nastawiając się na wygraną. Chciałam przeżyć

Top Chef: Odpada bloger od afery z tatarem. "Naruszyłeś polsko-gruziński sojusz, będą konsekwencje"

Top Chef: Odpada bloger od afery z tatarem. "Naruszyłeś polsko-gruziński sojusz, będą konsekwencje"

bursztyn z ziemniakami, a na deser naleśniki z płatków owsianych z czekoladą i truskawkami; Schab: Burger z drobiu z majonezem z frytkami warzywnymi i ciastka owsiano-orkiszowe z czekoladą; Klopsiki: Burger z baraniny z frytkami i ciasteczka owsiane z arbuzem i musem z pomarańczy i mango. Według

Chudną, tyją, znowu chudną. Te gwiazdy od lat walczą z dodatkowymi kilogramami

Chudną, tyją, znowu chudną. Te gwiazdy od lat walczą z dodatkowymi kilogramami

kilku latach znów wróciła do formy, ale już nie taka szczupła jak kiedyś. Spears po paru miesiącach znowu zaczęła przybierać na wadze, bo, jak wyznała, uwielbia bardzo kaloryczne jedzenie. Dieta jest dla mnie bardzo trudna, bo kocham spaghetti i ciasta czekoladowe - mówiła w magazynie "Shape

Poradnik przemytnika amatora

krokietach. Paczki musiały być najpierw owinięte ciastem naleśnikowym i dopiero potem smażone. Dziwne, że prawie się nie zniszczyły. Dodatkowo przemytnicy liczyli, że intensywny zapach oleju zmyli psy pracujące na granicy. W kole i na gaz Dopóki celnicy nie zatrzymali przemytnika-wynalazcy, nie wiedzieli, do

Zobacz wideo

ciasto na naleśniki

Witam, czy można dodać sody oczyszconej albo proszku do pieczenia i może wody mineralnej, żeby uzyskac b. pulchne ciasto naleśnikowe? z góry dzięki za odpowiedzi, bo wiem, że dzwoni, ale nie wiem, w którym kościele:)) -- ’Cause I told you once / And then I told you twice / And now

sprzedam ciasto na naleśniki :-)

Chyba mi odbiło, zrobiłam ciasto naleśnikowe z kilograma mąki, nie wiem dlaczego, zamyśliłam się jakoś :-)) Ja zjadłam 3, synek 2, reszta dla starego stoi, jak wróci to mu usmażę, ale on chyba tyle nie zje?? Co z takim ciastem można zrobić? Jakieś sugestie? :-)

naleśniki...

Ciasto na naleśniki robię "na oko". Smażę zawsze na tej samej patelni. Staram się lać ciasto na gorącą patelnię. Czemu czasami ciasto przywiera do patelni? Dzisiaj np. kilka pierwszych "naleśników" zeskrobywałam z patelni ;D. Potem już było lepiej, ale coś tam kombinowałam z ciastem

naleśniki:)

mała prośba o przepis na ciasto nalesnikowe- zalezy mi na tym by sie nie "łamały" po zgięciu...aha- nadzienie robię słodkie ,więc pikantne ciasta odpadają:)

musowe ciasto naleśnikowe-naleśniki

2 szklanki mąki 3 jajka 2 łyżki mąki ziemniaczanej 3/4 szklanki musu truskawkowego szklanka mleka szczypta pr do pieczenia czekodżem z tego forum do posmarowania wymieszać ciasto jak na naleśniki, jeśli będzie za gęste dodaćwody,usmażyć naleśniki posmarowaćczym kto chce,posypać cukrem

Re: ciasto na naleśniki

proszek do pieczenia spokojnie mozesz dodać. ale czemu nazywasz jajka wspomagaczami? moim zdaniem są one jednym z podstawowych składników ciasta na naleśniki. chyba ze to jakaś dieta... mnie wychodzą super pulchne z dodatkiem wody mineralnej i piany z białek lekko wymieszanej z wyrobionym

Przepis na naleśniki.

odpowiednią konsystencję ciasta (około 1/2 szklanki). Ciasto nie może być za gęste, bo będzie ciężko rozprowadzało się po patelni. Naleśniki smażyć z dwóch stron na średnio rozgrzanej patelni teflonowej z cienkim dnem, na małej ilości masła lub oleju roślinnego.

Re: ciasto na naleśniki

A od czego to ciasto ma być pulchne, jak nie dasz jajek ? To jajka, zwłaszcza ubite na pianę dają pulchność w naleśnikach. Tak to będzie po prostu płaska maca czy coś w tym guście. Podpłomyk, jak ktoś tu napisał.

Re: ciasto na naleśniki

Generalnie omlet jest to potrawa z jajek, wszystko inne to dodatki. A naleśnik bez jajek, no, o ile nazwiemy to naleśnikiem, puszysty nie będzie. -- Podróżewzbogacają mędrców i pogarszają stan głupców

indukcja- naleśniki ?

ok,opanowałam płytę.Gotuję,smażę,duszę ale mam problem z naleśnikami. Problem bo jak nakładam ciasto na patelnię to podnoszę ją w górę aby "rozlać" ciasto na całęj powierzchni a indukcja zonk.....wyłącza się. Znów nastawiam palnik,smażę,ściągam, nalewam ciasto ,podnoszę patelnię i zonk

Re: ciasto na naleśniki

moja mama kiedyś robiła z mineralną gazowaną - rzeczywiście ciasto było bardziej puszyste -- Podróż w świat zapachów

przepis na naleśniki!!!

Proszę podajcie mi swoje przepisy na naleśniki. Znalazłam przepis i zrobiłam, ale ciasto wyszło strasnie twarde. Chodzi mi o proporcje wszystkich składników tak na 5-6 naleśników. Z góry dziękuję moje dziecko uwielbia naleśniki a mnie nie wychodzą :(((

Sposób na naleśnika

naleśniki z karmelizowanym jabłkiem i pestkami dyni. Ciasto na naleśniki ( z przepisu Jamiego Olivera) 1 szklanka mąki 1 szklanka mleka 1 jajko 1 łyżeczka(płaska) proszku do pieczenia 3 łyżki oliwy (lub roztopionego masła) 1 łyzka cukru szczypta soli 1 jabłko lub jedna gruszka pół cytryny

Ciasto do naleśników

Ja robię ciasto do naleśników tak: 1 - mleko, mąka, 2 żółtka, szczypta soli - wymieszać do uzyskania konsystencji gęstego sosu 2 - białka z jajek ubić na pianę w osobnej miseczce i wymieszać z resztą ciasta. 3 - patelnie z odorbiną tłuszczu rozgrzać do bardzo gorąca i smażyć. Ja smaruję

help... przepis na ciasto na 'magiczne naleśniki'

Rodzinka zakupiła dwustronną patelnię , ale książeczka z przepisami jest tylko po węgiersku... Jakby ktoś mógł podać przepis na podstawowe ciasto na 'magiczne naleśniki', byłbym wdzięczny.

Re: ciasto na naleśniki

Przeczytaj sobie ggigus, co pisze liska na swoim blogu na temat omletu cesarskiego, czyli kaiserschmafm whiteplate.blogspot.com/2009/07/sniadania-omlet-cesarski-kaiserschmarrn.html

Re: ciasto na naleśniki

wiem że moja koleżanka dodaje zawsze lyzeczke sody do nalesnikow, wychodza smaczne, a wiem ze jeden znajomy dodaje tak jak napisalas wode mineralna ale nie jadlam jego nalesnikow wiec nie wiem czy to cos daje wiec generalnie mozna dodawac, ale ja bym jednak zdecydowala sie tylko na jedna z

Re: ciasto na naleśniki

Nie musisz pytać się ludzi o zgodę, jeśli uparłaś się zrobić Kaiserschmarrn bez jajek. Koszt zmarnowania produktów będzie niewielki (w razie czego). Ale nie przekonuj wszystkich, że wyjdzie to samo, bo akurat w tej potrawie jajka (żółtka + ubita na sztywno piana) grają główną rolę.

Re: ciasto na naleśniki

Woda mineralna -- miszmasz-marghe.blogspot.com/

Naleśniki

Może i oklepane :) Proporcje intuicyjne: 2 szkl mąki 1,5 szkl mleka 1,5 szkl wody 4 jajka cukier Mąkę zmiksowac z jajkami. Dolewać mleko z wodą - na wyczucie. Ma wyjść ciasto o konsystencji śmietany mniej więcej. Ilość płynu zalezy od mąki, czasem zużywamy mniej, czasem dokladnie tyle

ciasto na naleśniki dzień wcześniej - można?

Witam! Jak w temacie - mogę dzisiaj zrobić, żeby jutro po przyjściu z pracy tylko smażyć?? Mam ochotę na naleśniki z serkiem waniliowym. mniam mniam..... dzięki gocha

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

o w morrrrrrdę, tysiąc możliwości :) naleśniki z owocami naleśniki z pasztetem i serem naleśniki ze szpinakiem lazania z ciasta naleśnikowego ciasto naleśnikowe w głębokim oleju na chrupiąco *ślinotok* --

Naleśniki staropolskie

Przepis dobry lecz do ciasta naleśnikowego nie dodawał bym cukru poniaważ nie pasuje do nie słodkiego farszu i powoduje że naleśniki szybko się przypalają (powstają czarne place różnych rozmiarów ) Ciasto jest lepsze gdy po wymieszaniu składników odstawi się je na 30 min do lodówki reszta OK !

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

ciasto na naleśniki może stać w lodówce do 24 godzin. Usmażone naleśniki mogą leżeć w lodówce dwie doby, można je też zamrozić.

naleśniki

z serii "zwyczajne-niezwyczajne" - naleśniki z serem (na słodko) ciasto naleśnikowe - mąka, jaja, mleko (proporcje na oko) nadzienia: a. serowe (twaróg z maślanki, nieco cukru, wanilia, odrobina skórki startej z cytryny) b. bita śmietana plus syrop malinowy ~~`~~`~~ fot. 1

ciasto na racuchy ?

Czy ciasto na racuchy z jabłkami (myślę o krążkach jabłka w cieście) ma być takie jak na naleśniki tyle że ciut gęstsze ?

zapraszam na naleśniki...

z dżemem, nutella, bita smietana...na słodko:-) wsypało mi się za dużo mąki i ciasta wyszło baaaaaaaardzo dużo(dużo za dużo:-))-nakarmie wszystkie forumki:-DDD -- Asia, Marcinek(24.02.05) i Szymek(22.06.07)

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

Z ciastem chyba nic. Możesz nasmażyć naleśniorów i wcinać przez kolejne dwa dni albo część naleśników zamrozić.

Naleśniki włoskie!

czy macie na takowe przpepis, dokladniej na nadzienie bo ciasto takie jak na zwykle nalesniki.

Piwne naleśniki.

Czy ktoś ma na nie przepis? Mam taki tylko nie wiem czy jest on dobry. Chodzi mi o samo ciasto na takie naleśniki.Czy dodaje się tylko samo piwo? -- Pozdrawiam! Magda:)

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

pstrag w cieście naleśnikowym, kawałki kurczaka w cieście naleśnikowym, jabłka w cieście naleśnikowym, cukinia w cieście naleśnikowym, inna ryba niż pstrag w cieście naleśnikowym.......... :)))))))))))

Ciasto naleśnikowe

ja zrobić caisto na naleśniki, żeby usmażony naleśnik był miekki? Niby to proste ale mi strasznie twrade i łamiące wychodzą. Dzięki:))

naleśniki z serem

Ciasto naleśnikowe: 4 szklanki mąki 1 jajko łyżka oleju szczypta soli woda, mleko- tyle, aby ciasto było lejące się (ja biorę pół na pół) Oczywiście wszystkie składniki mieszam. Smażę na patelni na odrobinie oleju. Z takiej ilości ciasta wychodzi mi ok. 16 naleśników

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

Mnie z takiego odstanego ciasta nie wychodza, robia sie gumowate i rwa sie na patelni, dlatego zawsze szybko je smaze albo wylewam.

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

ciastem naleśnikowym?? ale jak, tak bezpośrednio do jeziora wlewać, czy w jakimś garnuszku do wędki przymocować?? :-)

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

podpisuję sie pod Demartą maczać w tym cieście (można dodać odrobinę piwa) róznosci i smażyć na głebokim oleju cukinię cebulę pieczarki do tego jakiś fajny sos czosnkowy i voila' -- Literówki to moja specjalność :)

Naleśniki wiosenne?

Czy ktoś wie jak zrobić takie z zatopioną w cieście zieleniną? W farszu na pewno była smażona biała kapusta, ale co jeszcze?

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

Zagęść trochę mąką, dodaj pokrojone na cząstki jabłka, usmaż placki, posyp cukrem i odrobiną cynamonu. Możesz teraz wstawić ciasto do lodówki i zrobić placki jutro. -- Uwielbiam dzieci. Zwłaszcza płci męskiej, między 18 a 40 rokiem życia

Gumiaste naleśniki

/woda, dodawałam różne ilości jajek, smażyłam na różnych olejach i NIC!!! Dotarło do mnie, że nie umiem za Chiny Ludowe zrobić smacznych naleśników! Zazwyczaj biorę niecałe pół litra mleka, tyle samo wody (czasem zwiększam ilość mleka w proporcji), 2-3 jajka, szczyptę soli, 3-4 łyżki oleju i tyle mąki

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

A u nas w Hameryce:) sa takie gotowe mieszanki na nalesniki. Maka juz z odpowiednia iloscia jajek w proszku i jakies tam inne spulchniacze. I wiecie co, mozna nawet z tego ciasto upiec. Nie jakies super, ale jak sie doda jablek...wiem, ze to pewnie inne skladniki jak Ty zrobilas, ale moze

tajemnica cienkich naleśników

no nie wychodzą mi i już! ciasto robię trochę rzadsze od ciasta na takie zwykłe, dokładnie rozlewam na patelni i przy odwracaniu wszystko mi się strzępi nie wiem co robię źle, czy złe ciasto, czy temperatura nie taka jak ma być, zła patelnia, nie taki tłuszcz do pieczenia ( używam margaryny

Naleśniki z jabłkami

mąka jajo mleko jablka cynamon olej 1. Z mąki, jaja i mleka wyrobic lejące ciasto nalesnikowe. 2. Jabłka cienko pokroić, klaść na ciasto, posypac cynamonem i smazyc. Sa pyszne także na zimno. -- "Dobro narzucone wbrew woli obdarowanego przestaje być dobrem"

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

e tam wylać, to takie banalne :-) Trza się wysilić bardziej, a nie na łatwiznę iść :-)

naleśniki inaczej

Znacie może jakieś przepisy na naleśniki, ale nie takie tradycyjne, z twarogiem, dżemem czy nutellą? I nie chodzi mi o rodzaj nadzienia (bo wiem, że mogę z kapustą, szpinakiem...), tylko o jakiś ciekawy sposób podania, może inne ciasto, może kształt "zapakowania". Bardzo proszę

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

o widzisz, na to nie wpadłam! Tylko mi się nie chce dzisiaj tyle stać nad tą patelnią. Jutro może, co? Jak postoi w lodówce przez noc, to chyba mu się nic nie stanie?

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

zanęte na ryby:P:P -- - a ile gdzieś w tym pudełku jest robaków? - gdzieś tak ze sto - a zamęczymy z dwa???

Naleśniki

Historia Naleśnika sięga starożytności i znany jest w wielu podobnych formach na całym świecie. Do nas przywędrował prawdopodobnie z Francji lub Włoch (włosi twierdzą że został wynaleziony we Florencji). Podstawa to ciasto na bazie mleka i mąki z dodatkiem jajek, soli, (czasami proszku do

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

moj mi kiedys tllumaczyl roznice miedzy za a przyneta:P zanete wrzuca sie do jeziora zeby ryby sie zlazly wtedy sru wedke i lowimy ryby ile wlezie :P przynete sie zaklada na wedke i neci na biezaco:P:P -- - a ile gdzieś w tym pudełku jest robaków? - gdzieś tak ze sto - a zamęczymy z dwa???

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

hehe,też mam dziś nalesniki,sztuk 10:) -- Historia małej Emki Emma Maria romantyczna

Re: naleśniki...

Nigdy nie odstawiam ciasta naleśnikowego. Robiłam studia porównawcze - naleśniki z ciasta odstanego i z nieodstanego, wyszło na to samo, więc nie wydłużam procesu produkcyjnego niepotrzebnie;)

Patent na naleśniki

Od paru dni chodził mi wątek kulinarny po głowie, Szyszunia mnie dziś zmobilizowała :) Macie fajne sprawdzone przepisy na oryginalne naleśniki, od ciasta zaczynając? Ja od dłuższego czasu robię "greenwayowskie", tzn. mieszam pszenną mąkę pół na pół z żytnią razową, ale zaczyna nam się trochę nudzić

Szukam przepisu na naleśniki

przypomniałam sobie, że nalesnikow robić nie umiem :) Ostatnia próba została podjęta kilkanaście lat temu i skończył się sromotnie - wałkowałam ciasto na naleśniki wałkiem na stolnicy ;-) -- Gucio i Maja

Re: sprzedam ciasto na naleśniki :-)

Jak > postoi w lodówce przez noc, to chyba mu się nic nie stanie? chyba nie.. farsz moze byc z pieczarek, z mieska itp:)

Ciasto naleśnikowe

Czy można zamrozić surowe ciasto naleśnikowe ? Tyle narobiłam, że zostało mi pół michy, chętnych na naleśniki jakoś już brak :)

Re: Naleśnik

podam Wam przepis na naleśniki , które mnie bardzo smakują ciasto biszkoptowe 2 szkl.mąki pszennej 2 szkl. mleka 6 jajek 2 łyżki cukru odrobina soli olej do smażenia Przygotować ciasto biszkoptowe przez zmiksowanie 1,5 szkl. wody i podanych ilości mleka i żółtek ( z dodatkiem

Naleśnik

Na plakacie widać dwie młode kobiety. W tle butelka czy inny pojemnik z ciastem naleśnikowym. Jedna szepcze drugiej do ucha "Zrób koledze naleśnika". No niedobrze sie robi. Płaskie jak ... naleśnik :)

Ciasto na gofry

dzizezz! wystarczy zrobić takie samo ciasto jak na naleśniki. tyle.

Re: Naleśniki

Może po prostu dajesz za dużo ciasta na patelnię? Spróbuj może też dolać troszkę do ciasta wody gazawanej.

naleśniki - problem!! ratunku!!

Za każdym razem jak robię naleśniki (standard: mleko, jajko, mąka, sól i cukier) wychodzi mi ZA PUSZYSTE ciasto!!! takie jak na omlety. I naleśniki nie wychodzą za fajnie... ;(( Co robię nie tak?? Czy mikser za szybkie ma obroty?? Czego powinnam dodawać więcej - mąki? jajek? Dodam, że

Re: Patent na naleśniki

Zamiast mleka - ciasto na piwie (zwykłym, jasnym). Można dodać łyżkę majonezu. Robiłam też na kefirze - bardzo smaczne, delikatne ciasto, ale troszkę gorzej się smaży (smaruję patelnię kawałkiem słoniny po każdym naleśniku, a nie tak jak zwykle - tylko na początku smażenia).

Zielone naleśniki

wielka próba:) Ciasto na naleśniki zostało zrobione wg przepisu aliner.blox.pl/2009/09/Zielone-nalesniki-z-kokosowym-serkiem.html czyli: 2 jajka; 1 szklanka mąki pszennej; 0,5 szklanki mleka

Re: Ciasto na nalesniki!

Witam jeszcze raz W sprzedaży są patelnie teflonowe do naleśników. SA one bardziej płaskie. Jeśli ktoś często robi naleśniki, to warto mieć taką. Jeśli chodzi o mieszanie mleka pół na pół z wodą, to sprawia. że naleśniki są bardziej pulchne. Ja też czasem dodaję do ciasta łyżkę oliwy. Ciasto

ciasto na nalesniki

mam dobry ser biały.mam ochote na nalesniki.co zrobić zeby się nie przypalały.nie kupiłam jeszcze dobraj patelni.olej mam z oliwek i kujawski.o co chodzi z tym przypalaniem.podpawiecie,a może jakiś sprawdzony sposób na naleśniki/np.czy tłuszcz dodac do ciasta?,mlako samo czy pół na pólz wodą

Naleśniki

Bardzo dziekuje za przepyszne ciasto nalesnikowe, musialam dodac troche wiecej maki na tyka ilosc plynow, ale wyszly pyszne. dziekuje.

Naleśniki wytrawne

Ciasto nalesnikowe każdy robi po swojemu. U mnie: jajo, mąka, mleko i woda wymieszane na lejącą masę. Usmażone. Pokrojona kielbasa sląska, ser, uduszone pieczarki. Kilka łyżek jogurtu nat. wymieszane z utartymi ogorkami i 2 łyżeczkami przyprawy cacyki. czyli co tam było w lodowce :)

Naleśniki węgierskie

• olej Ciasto: W naczyniu rozetrzeć jajka z solą, dolać zimnej wody, wsypać mąkę i wymieszać. Na końcu dodać łyżkę oleju. Ciasto na naleśniki powinno mieć konsystencję lekkiej śmietany (ma swobodnie rozlewać się na patelni). Naleśniki upiec i odstawić do wystygnięcia. Nadzienie

naleśniki, poradźcie proszę!

Muszę jutro po przyjściu z pracy szybko przygotować obiad, mam ochotę na naleśniki. Zastanawiam się czy lepiej dziś je usmażyć i przechować w lodówce a jutro szybko odsmażyć, czy może zrobić ciasto dzisiaj,zostawić w lodówce a jutro usmażyć. Czasami jak zostawały mi naleśniki to nastepnego

ciasto na krokiety :(

Farsz gotowy, wyszedł pyszny. Niestety kiedy zaczęłam zawijać go w naleśniki przygotowane wczoraj (czekały sobie zawiniete szczelnie w folię) ciasto naleśnikowe zaczęło pękać. Ratunkuuu... Jak zrobić sprężyste, smaczne ciasto neleśnikowe na krokiety???? (te zrobiłam z jajek sztuk 2 + mleko

Coś na osłodę - naleśniki z serem

Naleśniki (ciasto) robię tzw. francuskie (przepis od tesciowej) z tymże nie stosuję się ściśle do proporcji robię "na oko" mniej więcej tak: 1,5 szkl mleka 0,5 szkl. wody mineralnej 3 jaja 2łyżki cukru 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej szczypta soli 1 łyżka rozpuszczonego masła (nie koniecznie

Naleśniki pszenno-gryczane

Od razu mówie, że nalesniki robię bez konkretnego przepisu, ot, żeby ciasto było lejące. Nadzienie, co kto lubi lub ma w lodówce ;) Ciasto: mąka pszenna i mąka gryczana (zwykle pół na pół) mleko i woda (pół na pół) jajo Nadzienie: przecier pomidorowy (u mnie swojski) kukurydza duszona

Re: naleśniki

J aprzepis na smażenie naleśników mam ze starej (lata 50) książki kucharskiej dla samotnych i zakochanych - uwspółcześniając: żadnej patelni teflonowej, na takiej ciążko o dobry naleśnik, musi być tradycyjna żelazna (czy z czegoś tam przypominającego żelazo, nie znam się). Po wtóre: do ciasta

Re: Naleśniki

Mleko, albo mleko pół na pół z wodą (dobra jest mineralna gazowana, ciasto jest pulchniejsze), mąka, jajko, odrobina soli, ew, proszku do pieczenia. Najlepiej to wszystko wybełtać mikserem na jednolity gęsty płyn. Ciasto na naleśniki powinno mieć właśnie konsystencję płynu, a nie masy, bo

Naleśniki na słono

wymieszane dobrze z harissą, pieprzem i solą). Na to posypać trochę startego sera żółtego, tuńczyk i oliwki/kapary. Kiedy jajko się trochę zetnie (według uznania, mąż lubi lekko ścięte), zawinąć lub złożyć naleśnika (ja składam, bo łatwiej) i na talerz. Ostatnio do ciasta dodałam szpinak i zmiksowałam

Naleśniki na słodko z serem

Powoli rozwijam mój talent kulinarny i chcę zrobić naleśniki takie jak gotuje moja mama. Są to naleśniki na słodko, zawijane jak rolada, a nadzieniem jest ser biały z jajkiem. Na ciasto znalazłem przepis w internecie, natomiast problem mam z nadzieniem. Ma to być ser biały 1/2 tłusty + jajko

Jak smażyć naleśniki?

Jako gospodyni mało zorientowana w przyrządzaniu potraw mącznych,proszę o podpowiedż . A mianowicie dlaczego smażąc naleśniki albo tak jak dzisiaj mądrzyki ciasto na patelni w części jest upieczone a w części białe. Gdzie tkwi sekret prawidłowego smażenia?

Re: Przepis na naleśniki

stwierdzimy, że jest za gęste i źle rozpływa się na patelni. Za każdym razem, przed wylaniem nowego naleśnika na patelnię, mieszamy ciasto w garnku. W stojącym cieście cięższe składniki opadają niżej, a wodniste podnoszą się do góry. 5) Naleśniki smażymy jak najcieńsze. Gdy pierwsza strona da się

Re: Naleśniki na krokiety...

To mój przepis na krokiety. Farsz oczywiście może być inny, a przyprawy do ciasta odpowiednio do niego dobrane. Zapewniam, że ciasto jest cieniutkie i się nie rwie. www.wielkiezarcie.com/recipe52936.html

Re: naleśniki...

To czy ciasto naleśnikowe odstawimy na 30-60 minut nie ma znaczenia dla przywierania lub nie ciasta do patelni. Chodzi o to aby mąka wchłonęła płyn i podczas smażenia nie tworzyły się na naleśnikach bąble. Tak jak napisała paczka111, patelnia była zdecydowanie za zimna. Patelnię trzeba mocno

Re: naleśniki...

Nie ma sie to bablami :), tylko moka musi sie "rozkleic" z tego samego powodu odstawia sie ciasto na pierogi czy makaron. Ciasto jest wtedy bardziej elastyczne i ciagnace.

głupi temat - naleśniki, pierogi :-)

Jak to jest u Was? Ja mogę nawet znać składniki, bo co to za problem! Ale nie jestem w stanie rozszyfrować, że konsystencja ma być jak "ciasta jak na naleśniki", lub dolewać tyle wody (cokolwiek) aby wyszło "ciasto jak na pierogi". Ale zrobię każdy farsz, dodatki do naleśników czy krokietów

naleśnik żytni

ze względu na zalegające od dłuższego czasu w mojej spiżarce duże ilości mąk żytnich eksperymentowałam dzisiaj z naleśnikami żytnimi i mogę bardzo polecić. dałam jedno jajko, trochę płatków owsianych, siemienia lnianego, mąki żytniej zwykłej ok 2/3 kubka mąki, trochę mleka i wody mineralnej do

Naleśniki

Naleśniki nie smakują może tak, jak te z normalnej mąki, ale ratują w trudnych chwilach diety. Porcja na 4-6 naleśników, w zależności od wielkości patelni. Ze względu na ilość otrąb musi wystarczyć na dwa dni lub dla 2 osób. Smaczne zarówno z wytrawnym, jak i słodkim nadzieniem. Ostatnio

Re: naleśniki - propozycje?

to nie jest kwestia ciasta tylko smażenia. Ciasto jest u wszystkich mniej wiecej podobne, jak u ciebie także. Kiedy wlejesz ciasto na patelnie i rozprowadzisz po niej, to nadmiar wylewasz z powrotem do dzbanka z ciastem. Zostaje cieniutka warstwa na patelni, którą smażysz.

Re: naleśniki

Alluette bardzo dobra proporcja, z tym że ciasto naleśnikowe jest jeszcze lepsze jak odpocznie w chłodnym miejscu co najmniej 30 minut. Dotyczy to zreszta także ciasta na makaron jak i na pierogi. Pozdrawiam - Maria

Tradycyjne naleśniki z serem

Proponuję pyszne i robione w tradycyjny babciny sposób naleśniczki. UWAGA!Z przepisu wychodzi 40 naleśników. Zaczynamy od przygotowania ciasta, a więc: 2 litra 2% mleka łyżeczka cukru 2 jajka mąka (ja daję na oko, czyli ciasto ma być półpłynne, nie gęste nie rzadkie) Miksera nie posiadam

Re: Podsmażacie naleśniki?

Daj tyle mąki, żeby ciasto miało konsystencję pitnego jogurtu. Za rzadkie- naleśniki rwą się przy przewracaniu, za gęste- ciasto ciężko rozprowadzić na patelni. Sama zobaczysz.

Pancakes - amerykańskie naleśniki

uzyskanego płynu wsypujemy mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Całość należy wymieszać na gładką masę i odstawić na około godzinkę by proszek do pieczenia mógł rozpocząć proces spulchniania ciasta. Amerykańskie naleśniki charakteryzują się przede wszystkim pulchnym wnętrzem i słuszną grubością. To różni

Re: Naleśniki

mleko pol na pol z woda, ze dwa jajka, maka ciasto powinno byc lejące takie jak smietana szczypta soli, wtedy sa neutralne i na slodko i na slono mozna podac do ciasta leje troche oleju, wtedy nie trzeba smarowac patelni

Naleśniki z Milwaukee

ciasto z jabłkami. Smażyć na złoty kolor, podnosząc od czasu do czasu łopatką brzegi placka, by rzadkie ciasto spłynęło. Gdy ciasto się zetnie, naciąć je na środku w "X". Nacięcie posypać cukrem wymieszanym z cynamonem i położyć na nim 2 łyżki masła. Placek wstawić na 12 minut do piekarnika

Re: Naleśniki

. Odstawić na 10 minut. Patelnię dobrze rozgrzać,posmarować kawałkiem słoninki i nalewać ciasto. Smażyć z obu stron. Przed każdym nalaniem ciasta patelnię smarować słoninką.

Re: naleśniki

Mnie wychodzą różnie. Nie wiem od czego to zależy. Ale by były bardziej "gumowe" a mniej chrupkie ciasto nie powinno być rozbijane mikserem na pianę tylko łagodnie mieszane i ciasto powinno odstać by gluten się rozkleił.