Platforma blogowa Blox została zamknięta

Blog prawodogotowaniazpasja.blox.pl nie został przez autora przeniesiony w nowe miejsce [jestem właścicielem tego bloga]

Wszystko o:

śledzie w śmietanie

UZ

Potrawy wielkanocne. Jakie dania powinny znaleźć się na świątecznym stole?

Potrawy wielkanocne. Jakie dania powinny znaleźć się na świątecznym stole?

Jakie potrawy wielkanocne pojawiają się tradycyjnie na polskich stołach? To, co jemy w czasie Wielkanocy zależy m.in. od regionu, w który mieszkamy i z którego pochodzimy, jednak istnieją potrawy wielkanocne, które są wspólne dla wszystkich polskich domów.

Potrawy wielkanocne. Jakie dania powinny pojawić się na wielkanocnym stole?

Wielkanocne potrawy smakują doskonale m.in. dlatego, że spożywamy je po długim okresie postu. Jakie dania są typowe dla Wielkanocy? W każdym domu wielkanocne menu wygląda nieco inaczej, ale jest kilka klasyków, które pojawiają się na większości wielkanocnych stołów.

"Kuchenne rewolucje". Wszystko szło jak z płatka. Zgrzyt pojawił się w nieoczekiwanym momencie. "Wygląda to dość obrzydliwie"

"Kuchenne rewolucje" zawitały do Pabianic, gdzie Magda Gessler miała uratować przed bankructwem bar. Zadanie wydawało się proste. Do czasu.

"Kuchenne rewolucje": Gessler narzekała na "pretensjonalne" menu i wysokie ceny. A po rewolucjach? Sprawdziliśmy

"Kuchenne rewolucje": Gessler narzekała na "pretensjonalne" menu i wysokie ceny. A po rewolucjach? Sprawdziliśmy

śmietanie - kosztują 22 zł. Na profilu na Facebooku bistro znalazły się nawet komentarze, że Gessler "nie miała się do czego przyczepić", dlatego "pojechała po bandzie". Facebook.com/zawijanebistro A Wy jak uważacie? Jak Gesslerowie zawładnęli kulinarną wyobraźnią Polaków? Sprawdź w

I ty możesz zjeść deser prałata

uczył pracownika: ile biszkoptów sypać do pucharków, a ile kokosowych wiórków i kiedy nalać śmietany. Ludziom ten deser smakuje! Ryszard Kokoszka jest w Gdańsku znaną postacią, przyjaźni się z wieloma politykami. To on gotuje na imieniny Wałęsy lub urodziny prałata. Jadłospis w swojej restauracji

Przeżuwania Miłosza nie było

wódki i śledzia w śmietanie. Po festiwalu zostaną książki. Dwie najważniejsze to: "Wiersze wszystkie" Miłosza i "Miłosz. Biografia" Andrzeja Franaszka (Znak). Nowości przygotowały też m.in.: Zeszyty Literackie, Wydawnictwo Literackie, Ha!Art., słowo/obraz terytoria, Bosz. Za te

Polak, nowy Chińczyk Europy

mieszka wielu Polaków. W niedzielne popołudnie drzwi się nie zamykają. Hitem są kapusta i ogórki kiszone, śmietana, twaróg oraz pieczywo i pączki z jednej z działających w Brukseli polskich piekarni. Jest też polska prasa, głównie miesięczniki i tygodniki - od "Polityki" po "Głos Siemiatycz

Okrasa: Polskie dania podbiły serca ambasadorowych. Naszą kuchnią możemy zawojować świat [POLSKA OD KUCHNI]

Okrasa: Polskie dania podbiły serca ambasadorowych. Naszą kuchnią możemy zawojować świat [POLSKA OD KUCHNI]

Milena Bryła, portal Gazeta.pl: - Mieszkam w Warszawie, w samym centrum stolicy Polski. Kiedy wychodzę z domu, nie mam problemu ze znalezieniem restauracji, w której mogę coś zjeść. Ale prędzej znajdę lokal z kuchnią włoską czy japońską niż polską. Wstydzimy się naszej kuchni, nie lubimy jej, nie

O kulisach imprezy imieninowej Lecha Wałęsy mówi restaurator Ryszard Kokoszka

księdza Jankowskiego. Tam są bezy, orzechy, truskawki. Takie meble gdańskie. Mają branie? - Jak ktoś lubi słodkie, bo to jest bardzo słodkie. I to wszystko będzie u pana prezydenta? - Nie będzie. A śledzie będą? - Nie wiem czy zrobię. Trzeba zrobić, zobaczy się kto ma wiesze branie w tych czasach. - To

Płecinty i małaje górali czadeckich

. Podbiły serca, a raczej żołądki gości polskiej ambasady w Budapeszcie, podając wigilijne płecinty, drożdżowe bułeczki nadziewane makiem i powidłami, zupę grochowo-grzybową, pieczonego śledzia i pszeniczkę, czyli kutię. Na Wielkanoc zawsze pojawia się szynka gotowana cztery godziny w kiszonej kapuście

Chopin, McFerrin i Sendecki

zorientowałem się, że to nie pułapka, że nikt mnie nie śledzi, a oni po prostu mają taki burdel w papierach, że się nawet nie zorientowali, że sami przyznali mi drugi paszport, zaplanowałem z żoną ucieczkę do Szwajcarii. Ale nawet tam mnie ścigali. Telefonicznie. W przerwie koncertu do klubu Bazillus w Zurychu

Picie alkoholu w kosmosie - czy to możliwe?

wahadłowca Thomas Reiter ubiegłej zimy zażyczył sobie dostarczenia na misję śledzia w kremie burgundzkim jako indywidualnego dania pokładowego. Jednak astronauta Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) nie mógł liczyć na to, że składnikiem potrawy będzie prawdziwe wino. Mikrobiolog Vickie Kloeris

Królewski ślub stulecia - książę William poślubia Kate Middleton [RELACJA NA ŻYWO]

Królewski ślub stulecia - książę William poślubia Kate Middleton [RELACJA NA ŻYWO]

składa się z 17 pojedynczych tortów owocowych (12 z nich tworzy podstawę) i ma osiem poziomów. Udekorowany jest bitą śmietaną i lukrem. Na torcie jest około 900 lukrowanych ozdób w kształcie kwiatów i liści. Girlandy w centrum tortu zostały dopasowane do girland którym udekorowana jest sala w Pałacu

Beskidzka Trójwieś. Tam, gdzie bryndza się wczasuje

, którymi zajmuje się Nadleśnictwo Wisła. Objęte są ścisłą ochroną, niczym ważne obiekty wojskowe śledzi je satelita. Hodowane są w ośrodku ukrytym w górach po to, by z czasem znów zapełniły lasy Beskidu Śląskiego (kiedyś żyły ich tu setki, dziś - pojedyncze okazy). Hodowlę zapoczątkowało kilka jajek

śledź w śmietanie

Jak robicie śledzia w śmietanie, takiego do ziemniaków? Mam płaty śledzia solonego...co dalej?

śledzie w śmietanie

Wiem, ze to banalne, ale nigdy w ogole sledzi nie robilam i nie wiem, jak sie zabrac. Moze mi ktos podpowiedziec? Mam cale wiaderko filetow, namoczyc je w mleku na noc? A potem w jakas zalewe? A ta smietane to kiedy dac? Przeszukalam archiwum, ale znalazlam tylko cala mase innych sledzi

śledzie w śmietanie-jak zrobić?

Jadłem kiedyś pyszne śledzie w śmietanie,były to po prostu kawałki śledzia i cebula zalane śmietaną w słoiku, czy ktoś mi podpowie jak je zrobić? I z jakich śledzie marynowanych w oleju, czy matijasów?

Śledzie w śmietanie - za słone

Dostałam pojemniczek sałatki śledziowej w śmietanie. Wszytko świeżutkie, byłoby pyszne gdyby nie to, że darczyńca nie wymoczył śledzi - są bardzo słone. Czy na tym etapie da się coś zrobić?

Śledź w śmietanie...

był dziś na obiad z dodatkiem ziemniaków puree. Proste i pyszne:) na deser dziecko upiekło na próbę sernik z sosem czekoladowym w/g przepisu z Kuchni nr 10 (152) i po małych poprawkach zapewne ta pyszność zawita na świątecznym stole:) miał wyglądać tak

Śledź w śmietanie - ile wcześniej?

Ile wcześniej przed planowaną konsumpcją można zrobić śledzia w śmietanie żeby się nie popsuł? Jak zrobię to 23 grudnia to do kiedy będzie bezpieczne dla zdrowia? -- Mogę być dla was doktorem, mogę być leniem, mogę być drwalem albo waleniem :D http://forum.gazeta.pl/forum/f,94018

Re: śledź w śmietanie

Najlepiej gotowane w "mundurkach", z masłem i koperkiem :) Ostatecznie mogą być normalnie ugotowane, byle nie gniecione. Czasem robię z pieczonymi. Najfajniejsze w tym zestawie jest połączenie gąrących ziemniaków z zimnym śledziem, oraz słonych śledzi z kwaśną śmietaną. Mniam :) Akurat

Re: śledź w śmietanie

U mnie śledź do ziemniaków MUSI być z jabłkiem. Solone płaty śledziowe opłukuję, chwilę moczę jak bardzo słone (bo np. te Lisnera z tacki tego nie wymagają), kroję na poręczne kawałki. 2-3 cebule siekam drobno, mieszam z kubkiem(lub dwoma, zależy ile śledzia) kwaśnej gęstej śmietany. Jedno wielkie

Re: śledź w śmietanie

Jabłka pokrojone drobno w zapałkę, cebula cukrowa pokrojona w piórka, odsączona fasolka z puszki. Do tego sos ze śmietany, majonezu i jogurtu. Wszystko wymieszać i obłożyć uprzednio pokrojone śledzie w dzwonka.

Re: śledź w śmietanie

Ja robię z płatów śledzia marynowanego kupowanego na wagę. Do tego cebula, ogórek kiszony lub konserwowy, łyżeczka musztardy, pieprz, cukier, 400ml śmietany 18% i 2 duże łyżki majonezu. Niech se poleży w lodówce do next dnia. PYSZNOŚCI

Re: śledzie w śmietanie

Właśnie wczoraj robiłam śledzie, którymi zajadaliśmy się na obiad, więc chętnie się podzielę przepisem. Jest to - zaznaczam - przepis dla tych, którzy ze śledzi w śmietanie najbardziej lubią ów sos śmietanowy z mniejszą ilością śledzi :-) Ilość składników, którą podaję starczyła na dwie

Re: śledzie w śmietanie

Wyfiletowane i wymoczone śledzie solone zalać sosem i zostawić na kilka godzin. Sos: cebula i starte na tarce jabłko pół na pół z przewagą jabłka do tego pokrojona zielona pietruszka cukier przyprawy i śmietana .Sosu musi byc tyle aby przykrywały śledzie.Dodatkiem do tego dania są ugotowane na

Re: śledź w śmietanie

a u mnie w domu rodzinnym, takiego śledzia podawało się w najprostszy z możliwych sposobów: jak już śledź z cebulką, ziarnami jałowca i listkiem laurowym odleżał dobę zalany olejem, to potem juz tylko wyjęty na talerz obok ziemniaka w mundurku z masełkiem i koperkiem, był polewany najzwyklejszą w

Śledzie w śmietanie +ziemniaki..

Bardzo lubię śledzie,rybę a dzisiaj małżonek gotował i smakowało mi bardzo. -- ----------------------------------------------------- Nierozsądnie jest kierować się tylko rozsądkiem. Karol Bunsch.

Cheddar ze śledziem w śmietanie

Tak to już jest, jak człowiek w wirze innych zajęć zapomni o zakupie podstawowych śniadaniowych produktów spożywczych :)

Re: śledź w śmietanie

Gość portalu: gość napisał(a): ale jednak ta zwykła kwaśna śmietana u mnie w > ygrywa:) tak jest cos czego warto probowac, ja kupoje zawsze 10% jest wspaniala,

Re: śledź w śmietanie

Sparzyłam jednak, dodałam jabłko, doprawiłam, skropiłam solidnie cytryną, dodałam śmietanę, majonez, bez ogórka kiszonego. Takie wyszło słodkawo-ostre. Rewelacja!

lubisz śledzie w śmietanie?

to zrób bez śmietany, ale z zaziki i grubo zmielonym czarnym pieprzem. Do tego ouzo! mniam...

Przepis na śledzia w śmietanie -macie?

proszę o przepis na śledzia w śmietanie i jakąś sałetkę śledziową w majonezie

Śledź w śmietanie jako drugie danie...

została mi paczka matiasów ze świąt Dzisiaj postanowiłem zrobić je na obiad, wrzuciłem hasło w wyszukiwarkę GP, ukazał się jeden post i to do wątku zbiorowym o śledziach.. no to zrobiłem wedle własnej fantazji i zasobów w lodówce ;) składniki: - śledzie (za mało) - pojemnik śmietany 22

Re: śledź w śmietanie

Nie parze, wygniatam w rekach, ale niezbyt solidnie. Albo polewam sokiem cytrynowym i z godzine tak stoi.

Re: śledź w śmietanie

Sledzie mocze, jezeli tego wymagaja, kroje na 3 czesci. Cebule kroje w cienkie polplasterki, jablko tez kroje cienko w szersza zapalke. Smietanke slodka 18 zakwaszam cytryna, dodaje troche cukru, pieprz, troche utluczonej kolendry, troche skorki otartej z cytryny. Mieszam wszystko i na pare godzin

Re: śledzie w śmietanie

Sledzie w smietanie czosnkowej. Sledzie wymoczyc, najlepiej w mleku, pokroic na mniejsze kawalki. 3-4 duze zabki czosnku dobrze rozetrzec, na miazge i dodac do kubka gestej smietany jesli trzeba posolic, ale niewiele, i dac odrobine cukru. Mozna do tego sosu dodac drobno posiekany szczypiorek

Re: śledź w śmietanie

sledzie moczone ja zostawiam te polowki cale, dodaje cebolke w piorka, ogorek plasterki na pol, dla wygladu i dobra kwasna smietane, chociaz ostatnio kupuje gotowe bo na 2wie osoby, a mamy duzy wybor nie ma to jak samemu zrobic,

Re: śledzie w śmietanie

Jesli mowisz, ze sledzie masz w wiaderku, to albo sa w zalewie albo w oleju - jedne i drugie sie nadaja :) Sledzie w smietanie robie krojac takie jakie akurat mam w kawalki, do nich pokrojone drobno cebule i odrobine jablka, posypac odrobina cukru, zalac smietana, wymieszac. Wstawic do

Re: śledzie w śmietanie

Cebule, najlepiej biala cukrowa, pokroic w drobna kostke. W podobna kostke pokroic winne jablko (moze tez byc Granny Smith), skropic sokiem z cytryny by nie ciemnialo. Cebule i jablko wymieszac z gesta, kwasna smietana (raczej chuda). Sos powinien byc gesty, mozna ewentualnie dokwasic cytryna

Re: śledzie w śmietanie

Dziekuje wszystkim za rady! Zrobilam sobie zn ich mala kompilacje i sledziki juz sie przegryzaja w lodowce, w sam raz beda na piatek:) Dodalam do smietany jogurtu naturalnego, bo akurat mialam kubek, a ponadto duzo koperku, bo lubie:) Pozdrawiam! Paulina

Re: śledź w śmietanie

Cebula, ogórek kiszony, może być odrobina kaparów, dużo pieprzu. A przy szaleństwie można nawet dorzucić trochę jajka ugotowanego na twardo. -- Nigdy nie wiadomo, kiedy głupi żartuje.

Re: śledzie w śmietanie

Dobry przepis: www.kuchnia.3miasto.pl/2093.htm www.kuchnia.3miasto.pl/2092.htm

Re: Klasyczny śledź w śmietanie

Jaki klasyczny? Klasyczny to cebula, jabłko, śledz, smietana - przyprawy pieprz, cukier i oczywiście niezbędny ocet!!! bez octu nie ma prawdziwego śledzia w śmietanie. Jestem Kaszubką - może tylko u nas na pólnocy ten ocet???

jak robicie śledzie w oleju i śmietanie?

Mam problem, ponieważ robie śledzie po raz pierwszy jak mam się do tego zabrać. Jakie śledzie najlepiej kupić / słyszalam, ze matjasy/, co sie z nimi robi. Chcialam zrobic w śmietanie i w oleju. Czy możecie mnie naprowadzić DOKŁADNIE, albo dajcie jakieś strony. Pa. Dzięki.

Re: zamiast śmietany do śledzi w śmietanie;-))))

poprostu jako sos do sałatek na bazie lodowej,pekińskiej do ziemniaków lub w mundurkach,pieczonych zamiast gzika, do skrzydełek z grila

Re: zamiast śmietany do śledzi w śmietanie;-))))

Aż zakręciło mi się w głowie od tych wszystkich propozycji :). Zrobię ich listę i metodycznie będę wypróbowywać. Dziękuję serdecznie za odzew.

śledzie w curry

Jak przyrządzić sledzie w curry. Ostatnio jadłam takie gdzie zalewa była z curry ze śmietana i majonezem. Chciałabym mniej kaloryczne.

śledzie w smietanie

macie przepis sprawdzony na śledzie w śmietanie? taki, żeby jak ze sklepu były :-P lisnera na przykład :-) a na serio - zawsze mi za bardzo "śledziowe" i słone wychodza a za mało śmietanowe i kwaśne

śledż w śmietanie. Proszę o przepis :)

Dawno temu pysznego śledzia w śmietanie robiła moja Babcia. Niestety nie zapisałam przepisu i teraz ogromnie cierpię. Może ktoś podpowie jak go wykonać (oczywiście sos śmietanowy, nie śledzia). Dzięki i pozdrawiam.

Re: Śledzie w śmietanie+ziemniaki..

Taki obiad ugotował dzisiaj mój chłopak,śledzie pyszne,zresztą sledzie i rybkę mogę jeśc chyba co dziennie:)) A za mną/chodzi/zupa ogórkowa i chyba zaraz wezmę się za gotowanie,mam żeberka a ogorki swoje oczywiście zakisiłam na /teraz/są bardzo smaczne i już następne się kiszą:))))

ile czasu mogą stać śledzie w śmietanie?

jak w temacie. czy jeśli zrobię je dziś wieczorem, będą dobre na wigilie? czy lepiej zrobic je np jutro wieczorem? martwię sie o świeżość śmietany ;)

jakie śledzie robicie na "śledzia"?

Dzisiaj "śledź", więc oczywiście robimy śledziki. Odkryłam przepyszne matjasy holenderskie (kupuje się mrożone w Makro), cud, miód, malina - nie trzeba moczyć i smakują wybornie - rozpływają się w ustach. Część już zrobiłam z ananasem i śmietaną kremówką. Kolejne z czosnkiem, majonezem

Ucho od śledzia w śmietanie

://vesper.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=209&category_id=8&option=com_virtuemart&Itemid=70 Trzeci z sześciu zapowiadanych tomów poświęconych genialnej jedenastolatce zafascynowanej truciznami. Po morderczym lecie w Buckshaw nastała zabójcza jesień. Flawia de Luce jest o krok od odkrycia w szklanej kuli tajemnicy własnej przeszłości, gdy

Re: Śledzie w śmietanie - za słone

Wyjąć śledzie ze śmietany, opłukać, wymoczyć, osuszyć i zalać na nowo - tą samą śmietaną albo nową (znaczy odtworzyć "sos") - to wszystko :-) -- Nigdy...!

Przepis na śledzia w śmietanie.

Pyszny jest. -- Podziwiam gościnność i tolerancję polskich katolików bi.gazeta.pl/im/0/4889/z4889540X.jpg

Re: Cheddar ze śledziem w śmietanie

Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam śledzia w śmietanie. Ale mi narobiłaś chęci ;> U mnie w lodówce też pustynia, ale zamierzona trochę... ;)

Re:Śledzie w śmietanie+ ziemniaki:)

smakowite obiadki mialyscie, z tymi golabkami grzybowymi Tofiki to nieglupia rzecz, Tofiko robisz jak normalnie z miesem tak??, -- Gram miłości ma większą wartość niż tona luksusu.

Re: śledzie w śmietanie-jak zrobić?

Ja robię najprostsze możliwe, tzw. "po japońsku" (oczywiście z Japonią nie ma to nic wspólnego). Zwykłe śledzie z tacki (w oleju, np. Lisnera) kroję na kawałki, posypuję posiekaną cebulką i jabłkiem krojonym w kostkę, polewam śmietaną 12% kwaśną, oprószam świeżo zmielonym pieprzem. Odstawiam na

placki ziemniaczane ze śledziem i śmietaną

podpatrzone w jednej restauracji. na 2 porcje: 4 duże, starte i odciśnięte ziemniaki, niewielkie jajko, 2 łyżki mąki pszennej, łyżka kaszy manny (tak, daję do masy ziemniaczanej kaszę mannę), sól, pieprz. 2 wymoczone filety śledziowe, cebula szalotka, gęsta śmietana, kapary. usmażyć

Re: śledzie w śmietanie-jak zrobić?

google.pl Wpisz: "śledzie w śmietanie" Wyskoczy Ci przynajmniej 100 przepisów, wybierz jeden i przeczytaj go. Jeśli mimo wszystko będziesz miał trudności kliknij w jedną z tych trzech czerwonych linijek poniżej

Cebula po śledziach

Miałam wczoraj na obiad śledzie z cebulą w śmietanie. Wyszły rewelacyjnie. Po śledziach pozostało wspomnienie ale i dość duża miska śmietany z cebulą. Jest na tyle dobra, że szkoda mi wyrzucić. Macie pomysł do czego to wykorzystać? Nie wiem, zwłaszcza, że oczywiście silnie zalatuje śledziem ;)

śledzie...

Takie solone, robię najczęściej w śmietanie z cebulą i jabłkiem, albo z gotowanym jajkiem, ziemniakami i buraczkami i majonezem, czasem marynuję w occie (z cebulką i marchewką), ale korci mnie jakiś zupełnie nowy, ciekawy przepis. Znacie? To poproszę!

Re: Śledzie w śmietanie - za słone

Trochę mi szkoda sosu - śmietana, cebula, jabłka to też własnoręczna produkcja darczyńcy. Zrobię eksperyment i ugotuję ziemniaki nieposolone (no, może z odrobiną soli) i zrobię z tego sałatkę ziemniaczano-śledziową. Może ziemniaki wciągają sól także "na zimno"? Napiszę czy się udało.

Re: śledzie w śmietanie-jak zrobić?

kliknęłam na przypadkowy link i zniechęciłam się, gdyż w przepisie były sledzie - bez określenia, o jakie bohaterowi chodzi. A tu jest klucz, bo moga być konserwowane na przerózne sposoby ( róznież w solance). Do Krzysia- uzyj marynowanych śledzi, ok pół kg np ( nie masz wprawy, solone

Ziemniaki w mundurkach do śledzia w śmietanie!

A śledzie w smietanie i karp to moje ulubione dania. I to chyba wszystko :)

Śledzimy śledzia - 10 przepisów

podaje sledzie w śmietanie: cebulka jabłko śmietana 30 %, śledzie babuni przyrządzna e2 dnia wcześniej: pieczarki cebulka olej na 3/4, zalewa z pieczarek 1/4

śledź ze śmietaną i pyrami

> a śledź najlepszy jest w oleju, z ogórami kiszonymi. i trzema milicjantami. ja mam dzisiaj w śmietanie i z pyrami :P -- ::: VIPka/VIPunia ::: Vigorous Independent Person'ka ::: Iwona Janicka (Jankowska) :::

Re: jak robicie śledzie w oleju i śmietanie?

No dobra:P Śledzie w śmietanie Śledzie w oleju

Kwaśna śmietana 18%

Znajomy nas obdarował bardzo dużą ilością (pracuje w branży). Co można z niej zrobić ? Juz były śledzie w śmietanie i śmietana do góry placków ziemniaczanych oraz mizeria. -- Asia mama Sandry (10.03.2005) i Emilki (12.08.2007)

Re: Cheddar ze śledziem w śmietanie

Z tych samych powodów obiad w Ikei :) Na kolację kefir. -- http://www.waszslub.pl http://suwaczki.waszslub.pl/img-2009062701601630.png

Re: Cheddar ze śledziem w śmietanie

ja byłem na maratonie rowerowym,przez 2,5 h w dosc ciezkim terenie jazdy zjadłem cwierc banana a nie masz sklepu 24 h w okolicy? ja jak mam nagły brak jakiegos towaru to uderzam własnie tam i sie ratuje -- "To już ostatnie sekundy! Giuly... szuka szczęścia między nogami Campbella" - Szpaku

Re: Cheddar ze śledziem w śmietanie

hsirk napisał: > w gaciach i z cyckami na wierchu ???? no nie wiem, lepiej cos narzucic, chociaz ciepło jest ;] -- "To już ostatnie sekundy! Giuly... szuka szczęścia między nogami Campbella" - Szpaku

Re: śledzie w śmietanie-jak zrobić?

ja zrobilabym ze sledzi matjasow, cebula w piorka sparzona w zakwaszonej 50/50 wodzie z octem zielem ang, lisciem ( cukrem?) starte kwasne jablko potraktowane sokiem z cytryny aby nie sciemnialo, smietana + lyzka musztardy + cukier + pieprz ukladac warstwami na polmisku ( ostatnia smietana

Re: Śledź w śmietanie jako drugie danie...

No eno meno! "Śledź w śmietanie" to był mój kryptonim szpiegowski w późnych latach 70tych. -- To pisałam ja, Krysia2000, kuchmistrzyni samozwańcza.

Re: śledzie w śmietanie-jak zrobić?

. Jak widzisz, nie soli sie, wystarczy soli ze sledzi. Wkladasz do lodowki na godzinke czy dwie, by sie "przegryzlo". Sa wspaniale z ziemniakami w mundurkach.Na prawde szybkie w przygotowaniu.

Re: Cheddar ze śledziem w śmietanie

Mamy Pani, mamy, 10 min drogi od domu :) Jak bym wielkie miasto jakie nawiedziła, bym się Tobie zaanonsowała, albowiem pamiętam, że dysponujesz Ikeą ;) -- Nie wszystko złoto co się świeci, Nie każdy chłop z widłami to Posejdon.

Re: Śledź w śmietanie jako drugie danie...

Śledź z kartofelkami, to jest to! Jadam zazwyczaj w oleju fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/1540976,2,204,Sledz-w-oleju.html albo z musztardą, ale w śmietanie też bardzo chętnie:0) -- BETTER MOTORHEAD

Re: Pora na... śledzie w śmietanie

-- "Po prostu wracam do polityki. Myślę, że poczułam zew krwi." - Elżbieta Kruk - przewodnicząca KRRiTv

Re: Cheddar ze śledziem w śmietanie

Oczywiście, że taki sklep jest, ale musiałabym się np. ubrać, co czasami przekracza moje możliwości :)

puste wiaderko po śledziach w śmietanie...

...pojemności 10 litrów ;-) -- marco the seaman powrót do Rio

Re: Ziemniaki w mundurkach do śledzia w śmietanie

Muszą być do śledzia z śmietanie z cebulką parzoną w wodzie z octem oraz cukrem i przyprawami (potem to odlewamy!) oraz tartym na grubych oczkach kwaśnym jabłkiem, przetartym mleczem ze śledzia oraz pyszną kwaśna i gęstą śmietaną. Ten sosik musi mieć coś do wsiąknięcia!

Re: śledzie w smietanie

Śledzie w śmietanie robię tylko i wyłącznie z marynowanych filetów, nie z solonych matiasów. Są pyszne!

Śledzie w chrzanie!

Wyszły! Do wymoczonych i pokrojonych śledzi dodałam: dwie łyżki ostrego chrzanu, dwie łyżki śmietany, duże kwaśne jabłko starte na drobno, dwie łyżeczki kaparów, posiekaną cebulę. kapkę octu winnego cytrynowego. Genialne. Pewnie ze świeżego chrzanu byłoby lepsze.

Re: Śledź w śmietanie jako drugie danie...

ziemniaczki do śledzia najlepsze są pieczone w piekarniku z bardzo chrupiącą skórką

Re: Matiasy w śmietanie - moczenie

ja mocze pół godziny w zimnej wodzie. z tym że zalewam wodą wylewam i w tej drugiej te pół godziny. lubię śledzie słone, a przede wszystkim jędrne. moczenie jędrnosc im odbiera. nie zjadłbym tych moczonych cała noc, chyba zostaje papka :)). w mleku nie moczyłem, śledzi. ;) -- ^?^ ^?^ ^?^

Re: Śledź w śmietanie jako drugie danie...

nie bede tu wklejac swojego bo moj juz w galerii jest ale tez jestem dumna posiadaczka śledzia w smietanie;) fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,104327312,104766090.html -- "Gdybym nie mógł jeść to bym k

Re: Przepis na śledzia w śmietanie -macie?

Sledziki (oczywiście), śietana ( najlepsza milka-12% w kartoniku), szczypior, cebula. Namoczone śledziki pokroić w małe paseczki, do śmietany dodać łyżeczkę octu, trochę cukru, dwie łyżki majonezu, sparzonę cebulkę, pokrojony drobno szcypior - pomieszać delikatnie - zalać śledziki i do lodówki

Śledzie w śmietanie z cebulką i jabłkiem

półlitrowy płatów śledziowych w zalewie. Też uwielbiam z młodymi zemniakami. Miałam wczoraj :) -- Tra la la la la

Śledzie dobre całkiem

Dobre na piątkowy obiad i dobre też na przyjęcie. Potrzebujemy śledzie matiesy, cebulę, jabłko, 2 jajka na twardo. Do tego łyżkę dobrej musztardy i kubeczek kwaśnej śmietany. Śledzie wymoczyć, pokroić w kawałki. Z jajek wyciągnąć żółtka, białka posiekać. Cebule i jabłko posiekać, skropić

Re: Śledź

Zupa śledziowa na zimno to obowiązkowa potrawa wigilijna moich znajomych ze wschodniego Mazowsza, regionalnego Podlasia. Długo nie mogłam sobie wyobrazić tej zupy, aż zrobili ją specjalnie dla mnie poza wigilią. Był to raczej śledź w śmietanie, dużej ilości śmietany, dodatkowo roztartej z mleczem

Re: Śledź

solone lubi tradycja, śledź w śmietanie, salatka sledziowa, rolmopsy, czy "zielone" trudno kupi lubi wedzone. -- "leben und leben lassen"

Re: Śledź w śmietanie jako drugie danie...

nie moge pojac jak ja kiedys moglam czuc do sledzi awersje. Teraz moglabym w smietanie,w oleju,z solanki (zart) kocham po prostu. I tak do goracych kartofli takie fajne zimniutkie sledziki w smietanie. Takie pieknitutkie ,smaczniutkie ...niebo w gebie mniam -- http://tiny.pl/hxdtg