Gazeta.pl Forum Randki Gry Online Poczta
Autor:
Zapamiętaj Aby dodać komentarz na tym blogu, musisz się zalogować. | Załóż konto
Treść:
Formatowanie: [b] pogrubienie [/b], [i] kursywa [/i], [u] podkreślenie [/u], link: URL lub [a="URL"]tekst[/a]

Powiadamiaj mnie e-mailem o nowych:

Po skomentowaniu wracaj na stronę blogu

szybla

Witam,

Kilka tygodni temu złożyłem dyspozycję zamknięcia konta w BGŻ Optima. Po kilku dniach przypomniało mi się, że chciałem zapisać sobie historię rachunku (ok. 3 lata). Okazało się, że już nie mam dostępu do konta. Po skontaktowaniu się z Bankiem dowiedziałem się, że zamknęli już moje konto - po 2 dniach od złożenia dyspozycji.

Czy jest możliwość "wyjęcia" z banku historii swojego rachunku? Jest to dla mnie bardzo ważne i jestem nawet skłonny zapłacić , jeśli np. bank chciałby za to pobrać jakąś opłatę.


Bardzo proszę o pomoc, ponieważ nie mogę samodzielnie znaleźć odpowiedzi.

2015/12/12 19:52:06

kaqkaba

Miałem to samo z Getinem. Po otwarciu konta openonline zamknąłem standardowe konto prowadzone w oddziale.
Przy okazji unifikacji wszystkich getinowskich klonów bankowości elektronicznej musiałem się logować loginem i hasłem z tego zamkniętego rachunku.
Wniosek z tego taki, że rachunek co prawda został zamknięty ale moja kartoteka kliencka już nie.
(Swoją drogą trochę strach jeżeli używa się tego samego hasła do wszystkich posiadanych rachunków - ktoś ma twoje hasło a Ty nawet o tym nie wiesz - i potem jakiś haker z PlusBanku to opublikuje).

2015/07/22 13:58:28

nerkofil

Dobrą praktyką przy rozwiązywaniu Umowy z bankiem, jest podsunięcie do potwierdzenia pisemka np. takiej treści:

W związku z likwidacją konta oraz wszelkich produktów waszego banku powiązanych z
moimi danymi osobowymi,
Na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.)
WZYWAM w trybie natychmiastowym do zaprzestania przetwarzania moich danych
osobowych oraz ich usunięcia z powodu ustania celu przetwarzania ww. danych."


W mBanku i w IdeaBanku zadziałało, zastrzegli tylko że nie usuną danych które muszą ustawowo trzymać 5 lat.

2015/07/21 20:39:43

v_vectra

mam z BPH dokładnie tak samo: ten sam login, a po zalogowaniu dostęp np. do wcześniej zdefiniowanych odbiorców przelewów.

W Millennium dostałam inny login ale też widziałam starych odbiorców przelewów z poprzedniego loginu oraz w sekcji "wiadomości" korespondencje jaką wtedy prowadziłam z bankiem.

W obu przypadkach konta były zamykane ponad 2 lata przed ich teraz ponownym otwarciem więc masa czasu.

2015/07/21 19:24:53

lkuziem

Nie wydaje mi się, aby to była tak straszna funkcjonalność. Pod dwoma warunkami - bank się pyta przy zamykaniu - w przypadku jakby pan chciał jeszcze wrócić to czy mamy trzymać informacje dla pana? Jeżeli tak, to w tym czasie to konto powinno być "spakowane zipem" i nie mają prawa do tego zaglądać.

Pewnie pojawią się dodatkowe zagadnienia jak np przejęcie banku, upadłość i co dalej. Ale gdyby to istniało jako opcja pod pewnymi warunkami - czemu nie?

2015/07/21 19:15:43

pajacyk_123

"Umowa o prowadzenie konta" i "Umowa o dostęp drogą elektroniczną" to często dwie osobne umowy. Jak się wypowie tą pierwszą to ta druga nadal może obowiązywać.

2015/07/21 15:10:31

kilobyte

No ja właśnie też tak mam z Polbankiem - miałem konto, zamknąłem i po otwarciu dostałem ten sam login, numery kont etc. Ale mi to nie przeszkadza.

2015/07/21 10:23:55

ar-it

To samo mam w Raiffeissen Polbank - wcześniej w roku 2010 miałem konto na chwilę (promocja) potem je zamknąłem teraz otworzyłem kartę kredytową i mam ten sam login do systemu oraz nawet w historii logowania logowania z 2010 roku :)

2015/07/21 10:07:43
Copyright © Agora SA | Ochrona prywatności | Kontakt