Gazeta.pl Forum Randki Gry Online Poczta
Autor:
Zapamiętaj Jeżeli się nie zalogujesz, przy twoim komentarzu pokaże się numer IP. | Załóż konto
Treść:
Formatowanie: [b] pogrubienie [/b], [i] kursywa [/i], [u] podkreślenie [/u], link: URL lub [a="URL"]tekst[/a]

Powiadamiaj mnie e-mailem o nowych:

Po skomentowaniu wracaj na stronę blogu

Gość: , *.dynamic.chello.pl

Co się stało to się nie odstanie i nie ma co obsrywać Sony na każdym korku bo to się mogło przydarzyć każdej firmie. A korporację zawsze łatwo obkakać... bo duzi, bo bogaci, bo się nie zabezpieczyli a przecież mogli i t.d. Nie pierwsza i nie ostatnia firma która zaatakowali hackerzy.
Sony u mnie nie straciło przez atak, bo tak jak w/w to się mogło przydarzyć każdej firmie, a hackerzy zawsze znajdą sposób, nie sądzę aby na ataki było jakieś niezawodne zabezpieczenie. Ciekawiło mnie natomiast jak z tego wybrną i uważam, że jako korporacja zachowała się tak jak na korporację przystało: oszczędne dawkowanie informacji, jedynie sprawdzone/pewne komunikaty no i pakiet powrotny dla pokrzywdzonych. Były owszem nieścisłości i dni ciszy ze strony Sony ale stopniowo wszystko wyprostowali. Jeśli ktoś się spodziewał deszczu darmowych gier i bonusów to jest naiwny, Sony to nie organizacja charytatywna, jej celem jest zarabianie.
Pretensje mam jedynie do polskiego oddziału Sony: wrzucenie oficjalnej informacji do translatora i wsadzenie jej bez korekty na oficjalny portal firmy... żenujące. Rozumiem, że Polski oddział jest uzależniony od centrali ale poświęcenie kilku/nastu minut na korektę to chyba nie jest za duże wymaganie.

2011/05/19 19:59:40

Gość: thedariusz, *.dynamic.chello.pl

Zgadzam się z opinią autora. Ładnie wypunktował największe błędu Sony: zbyt późna oficjalna informacja o awarii i jej zasięgu, brak spójnej i dostosowanej do oczekiwań Klientów polityki informacyjnej, jeszcze gorsza postawa naszego oddziału Sony i program rekompensaty oparty o klasyki które pewnie 90% graczy posiada w swojej kolekcji.
Do tego należy dodać jeszcze "olanie" Polski i uniemożliwienie naszym graczom skorzystanie ze specjalnego ubezpieczenia od przyszłych ataków i wycieków danych.
Trochę może jest przesady w tym że zaufanie do Sony zostało bezpowrotnie utracone, czy też że gracze masowo będą odchodzić do Microsoft, ale faktem jest że ja też zacząłem inaczej patrzeć na firmę, której do której do tej pory nie miałem zastrzeżeń.
Mam też nadzieję, że podejście wszystkich firm do graczy po tej wpadce i wpadce z Wiedźminem, zacznie się zmieniać na lepsze.

2011/05/18 18:27:30

branza_gier

Ja okres tego kryzysu, spędziłem na rowerze i zbytnio ta sytuacja mnie nie irytowała. Ktoś mi zarzuca, że piszę jakby mi ktoś lizaka zabrał nie jest prawdziwa. Wielu moich znajomych zachowywało się tak jakby ktoś im kota widelcem tępym zabił.
Sony dało plamę na maxa ale nie wolno zapominać, że wcześniej sprowokowali do pewnych działań hackerów.
Co do "Welcome back" to szału nie ma, to takie minimum czego oczekiwałem. Bo sobie nie wyobrażam, tego, żeby takiego pakietu nie zrobili. A niezadowolonych z niego jest sporo.

2011/05/18 15:55:46

Gość: Rokkyu, 195.68.192.*

Polska natura? Polecam przejrzenie oficjalnego bloga playstation, zarówno EU jak i US, tysiące zawiedzionych osób jedzie po Sony za "welcome packa".

2011/05/18 15:41:44

Gość: ech..., 83.2.39.*

Kolejny pieniacz, który uważa że należy mu się co najmniej 10mln zł za to że ktoś się włamał na serwery Sony i wykradł jego warte jeszcze więcej dane osobowe.
Jakieś modne się to robi w Polskich portalach - zjechać maksymalnie Sony za to całe zamieszanie.
Ludzie, była to może i porażka Sony ale opamiętajcie się!! Moim zdaniem firma wyszła z tej sytuacji z twarzą i niestety normalne jest że znajdą się ludzie, dla których jakiekolwiek zadośćuczynienie to będzie zawsze za mało. Taka ludzka (polska?) natura, wyolbrzymianie swojej krzywdy i jak coś za to dają to na pewno mogą więcej. Smutne.

2011/05/18 15:24:25

Gość: gorzyga, *.tvn.pl

Coraz częściej na tym blogu pojawiają się artykuły pisane z perspektywy małego dziecka, któremu zabrano lizaczka... Jeżeli chodzi o atak na PSN - prędzej czy później musiało się to stać, a że akurat padło na Sony to już każdy może sobie sam wytłumaczyć. Po tym incydencie większość firm posiadających dużą bazę użytkowników zacznie bardziej dbać o zabezpieczenia (facebook już ogłosił, że będą one wzmocnione w tym serwisie) - to wyjdzie wszystkim na dobre. Czy Sony odzyska zaufanie klientów? Mam nadzieję, że tak, szczególnie jak się popatrzy na gry, które mają w tym roku wyjść na PS3 - co by nie było, XBOX na tym tle wygląda biednie... Mi osobiście zadośćuczynienie od Sony wystarcza - może dlatego, że nie jestem na szczęście uzależniony od gier sieciowych. Do końca także nie wiadomo, czy dane użytkowników wyciekły, czy po prostu zostały skasowane.

2011/05/18 15:19:22
Copyright © Agora SA | Ochrona prywatności | Kontakt