Na rynku japońskim (JDM) Suzuki Swift sprzedawany był pod nazwą Suzuki Cultus, a jego wersja z nadwoziem otwartym jako Suzuki Cultus Convertible. Według posiadanych źródeł eksportowany był również do Australii i prawdopodobnie też do Nowej Zelandii. Przy czym co do tego drugiego kraju muszę jeszcze sprawdzić, czy także wersja convertible tam trafiła.
Sprzedaż Suzuki Cultus Convertible w Japonii rozpoczęła się w lutym 1992 roku, czyli później niż w USA (czerwiec 1990) i w Europie (październik 1991). Zakończenie produkcji nastąpiło w 1994 roku, tak jak przy modelach na Europę i Amerykę Płn.
Nie znalazłem do tej pory infomacji dlaczego Suzuki Cultus w wersji cabrio, w odróżnieniu od pozostałych wersji nadwoziowych, na rodzimym rynku zadebiutował najpóźniej ze wszystkich.
Porównując do rynku EU i USA to właśnie Cultus Convertible posiadał najmocniejszy silnik, co potwierdza prezentowany prospekt reklamowy na rynek japoński.
Typ: EAK34S
Silnik: G13B 16V EPI
Moc i moment obr.: 82 KM / 104 Nm
Skrzynia biegów: do wyboru manualna lub automatyczna SCVT
.
Na wszystkich zdjęciach widać wersję przygotowaną do ruchu lewostronnego, który obowiązuje w Japonii. Ciekawostką są tablice rejestracyjne z Kalifornii, gdzie jednak jeździ się po prawej stronie.
.
.
W tym czasie Suzuki Cultus Convertible był oferowany na rynku japońskim wyłącznie w dwóch kolorach: czerwonym (15P) i niebieskim metalizowanym (1FH). Od wersji europejskiej i amerykańskiej, oprócz większego silnika, różnił się także czarną deską rozdzielczą i ciemną tapicerką.
.
sobota, 19 sierpnia 2017, huczyn